Skip to main content

Na een stroomstoring gisteren lag het complete wifi netwerk plat (Ubiquiti). Uiteindelijk lijken de instellingen van de experiabox V10 veranderd te zijn. Reset hielp niet, dus fabrieksinstellingen terug gezet. Op de wifi van de Experiabox krijg ik 7,2 Mbps binnen. Het betreft buitengebied met een 4G modem ( 4 blauwe lampjes en 1 streepje signaalsterkte) Modem staat al jaren voor hetzelfde raam.

Kan er iemand van KPN hier eens naar kijken ?

Bij voorbaat dank

Dag @G-oudriaan wat is er qua instellingen veranderd in de v10?


Ik kreeg een DNS storing. er waren 5 DHCP bindings ontstaan met een volgnummer….


Het lijkt er dan op dat het 4g modem niets doet.  Heeft u die ook gereset?Wat was de snelheid voorheen?


Dank voor je reactie.  Het 4G modem aan en uit gezet maar geen effect op de snelheid. Voorheen circa 50 Mbps


Ik zie bij de wifi verbindingen een apparaat met een ‘raar’ ip adres: 0.0.0.0; a2🇧🇪3a:07:79:ba;
Geen idee wat dat is….


met knopje achterop het 4G modem gereset: nu 14 Mbps


Meet u dan snelheid op de v10 of via de wifipunten?


Op de wifi van de V10 (er vlak bij)


Probeer nog één keer de boel te resetten.  Bij het resetten moet het 4g modem eerst los zijn van de v10. Dus eerst de kabel eruit en als ze beide gereset zijn weer met elkaar verbinden. 


Hartelijk dank dat je de moeite neemt om mij te helpen. Wordt zeer gewaardeerd Joep.

Allebei weer los van elkaar gereset….Snelheid nog steeds 14 Mbps.  Ik zie bij 3G/4G connectie 0.0.0.0 staan, terwijl die ip 192.xxx.xxx.242 heeft in het netwerk.

Bij DNS de eerste 2 van KPN en dan de derde heeft ook 0.0.0.0

Betekent dat, dat de de 4G niet meer meedoet?


Zojuist alles weer los van elkaar gereset (modem) / fabrieksinstellingen experiabox. Helaas blijft de internetsnelheid op 14 Mbps hangen. Met het modem los is dat hetzelfde, dus alleen via koper is er verbinding. 

 

Conclusie 4G werkt niet meer: Denk toch dat de experiabox of modem het heeft/hebben begeven.

Kunnen jullie een nieuwe sturen ?

 

 


@G-oudriaan het beste is dan om toch even met de klantenservice 0800-0402 te bellen.


@G-oudriaan Heb je nog contact weten te krijgen met de klantenservice? Heb je het weten op te lossen? Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!


Hoi Remco, Vanochtend is de storingsmonteur langs geweest en heeft het opgelost. Na de grote stroomstoring van vorige week donderdagnacht zijn er meer 4G modems uitgevallen. Er is iets veranderd in de portforwarding van de 4G modem en experiabox en die update is door de stroomstoring niet gelukt/vastgelopen. Het gaat verder mijn technische pet te boven.

De monteur heeft het opgelost. Pluim !

Jullie ook dank voor het meedenken allemaal.


@G-oudriaan Dat zijn goede berichten! Bedankt voor het delen van de oplossing en post gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen!