Skip to main content

Ik ben laatst overgestapt van Tele2 naar KPN glasvezel. Ik heb geen stopcontact in mijn meterkast. Bij wie moet ik zijn om dit aan te vragen? (oude provider, elektricien, woning verhuurder, KPN zelf?).

De meterkast staat buiten mijn woning. Moet de modem dan in de meterkast? Ik heb wel een oude wandcontactdoos in de woonkamer maar ik weet niet of ik daar nog wat aan heb.

Een monteur van KPN kan dat stopcontact aanleggen mits de "stoppen" zich ook in die meterkast bevinden.

Vervang de telefoonlijn richting die wandcontactdoos in de woonkamer door een Cat6 UTP netwerkkabel.


Hoi @B. B. Kiananwa . Zoals wjb al aangeeft kunnen onze monteurs stopcontacten monteren. Dit hangt natuurlijk wel van de situatie af. 

Schat jij in dat dit bij jou redelijk eenvoudig te realiseren is? 

Hier is meer informatie over de werkzaamheden van onze monteurs te vinden:

 


@Erwin_ In de link die jij plaatst staat niets over stopcontacten. Terwijl de vraag daar juist over ging?

 

@B. B. Kiananwa Wat ik altijd te horen krijg is dat KPN monteurs een stopcontact kunnen plaatsen in een meterkast MITS deze meterkast met 1 schakelaar helemaal spanningsloos gemaakt kan worden. Een hoofdschakelaar dus. Veel (oudere) meterkasten hebben dat niet en dan moet er een elektricien komen om een stopcontact te maken. Dat moet je dan zelf regelen en betalen. Of de verhuurder moet het natuurlijk regelen, dat kan ook.

 

Nee, je modem (router eigenlijk) hoeft niet altijd in de meterkast. Als er een manier is om een UTP-kabel van die meterkast naar je woning/woonkamer te krijgen, bijvoorbeeld door een lege buis of een kabel uit een bestaande buis te halen, dan kan de monteur dat doen en dan komt de Experiabox in je woonkamer.