Skip to main content

Hoi allemaal,

Vandaag mijn oude Experiabox V8 omgeruild voor een KPN box12 omdat de wifimanager dat graag wou,Alleen zit er verouderde software op en werkt de huistelefoon niet.

Ik heb hem al gereset met een paperclip.

Hopelijk ligt het niet weer aan motive zoals vorig jaar…..Dat duurde toen maanden…

Alvast bedankt voor de hulp!!!!

 

-


Hallo @klantuitvelp en @Linda_hier, ik was zelf een beetje verward: ik zag het bericht van Linda in een ander topic en dacht ‘hé zij heeft toch al een eigen topic?’, maar toevalligerwijze hebben jullie dus allebei dit probleem..

 

@klantuitvelp het systeem herkent de Box 12 bij jou niet. Die geeft nog de V8 aan. Ik wilde even zeker weten dat jij die niet aangesloten hebt: jij hebt echt de Box 12 nu gekoppeld toch?

 

@Linda_hier ik zie dat jouw signaal pas de 11e over gaat naar KPN. Dus nog even een weekje wachten, zal bij jou de oplossing zijn :-)


 

 

@klantuitvelp het systeem herkent de Box 12 bij jou niet. Die geeft nog de V8 aan. Ik wilde even zeker weten dat jij die niet aangesloten hebt: jij hebt echt de Box 12 nu gekoppeld toch?

 

Ja,De box 12 zit aangesloten @Marcia_ !

Bedankt door de snelle reactie!

 


Ik heb geprobeerd om de Box 12 te bereiken, maar het lukt me niet. Het systeem blijft maar aangeven dat je de V8 aangesloten hebt. Daar gaat iets dus niet goed.. Ik sta er nu een beetje alleen voor: de meeste collega's en afdelingen zijn dicht, dus ik ga morgenochtend weer verder met mijn zoektocht. Zodra ik meer informatie heb, kom ik er bij je op terug!


Oke,Ik wacht het af!

 


We gaan weer vol goede moed aan de slag, @klantuitvelp! Hierboven adviseerde Nick83 al om in te loggen via de webinterface en dan op die manier een fabrieksreset te doen. Ik kan op jouw reactie niet helemaal uitmaken of je dat al eens gedaan had. Kan je me dat laten weten?


Hallo marcia,

Hij is bezig,Ik heb hem net gereset via de webinterface:

Alleen heeft hij nog steeds dezelfde oude software.

Was wel even zoeken,Ik vind de webinterface zeer onduidelijk.Dat was bij de V8 beter geregeld.

 


Reactie verwijderd...


@klantuitvelp wat is de reden dat er een wisseling is van een V8 naar een V12?


@klantuitvelpwat is de reden dat er een wisseling is van een V8 naar een V12?

De wifimanager gaf dat aan.Bovendien was de snelheid erg laag, @NHendriks had me een paar maanden geleden al een omruil aangeraden maar ik was toen wat voorbarig….En dat was blijkbaar niet voor niks..


@klantuitvelp Duidelijk. Heb je we gewoon internet…?


@klantuitvelpDuidelijk. Heb je we gewoon internet…?

Hij valt wel af en toe uit en is soms traag,Maar we hebben een Ziggo wifispots account en we kunnen daar van gebruik maken en dat werkt goed:wink:


Duidelijk inderdaad! Ik ga je bevindingen intern doorgeven: wordt vervolgd!


Duidelijk inderdaad! Ik ga je bevindingen intern doorgeven: wordt vervolgd!

Ok,Ik wacht het wel af!:wink:


Is er misschien nog iets wat ik aan mijn kant nog kan proberen?


@NHendriks  het gaat om een glasvezel aansluiting. Kan het zijn dat mijn ip-adres en telefoonnummer nog aan XS4ALL gekoppeld zijn en dat daarom bellen en updaten niet werkt?


Is er misschien nog iets wat ik aan mijn kant nog kan proberen?

Mijn collega heeft inmiddels technisch e.e.a. gewijzigd: wil je jouw Box12 herstarten en kijken of hij nu wel de juiste firmware ophaalt? Daarnaast nog een vraag: heb jij behalve de V8 en de Box 12 ook nog andere modems getest? De collega viel op dat er meerdere gekoppeld waren. Daar ben ik nog wel even benieuwd naar.


@Marcia_ ik had even over jouw reactie heen gelezen, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik al die tijd geen telefoon heb? De monteur zou oorspronkelijk 27 januari alles bij ons aansluiten, maar wegens een corona geval thuis heb ik het zelf gedaan. Het lijkt me toch dat de monteur ook gewoon de telefoon aangesloten had in januari als hij wel was langs gekomen?


-


@Marcia_ ik had even over jouw reactie heen gelezen, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik al die tijd geen telefoon heb? De monteur zou oorspronkelijk 27 januari alles bij ons aansluiten, maar wegens een corona geval thuis heb ik het zelf gedaan. Het lijkt me toch dat de monteur ook gewoon de telefoon aangesloten had in januari als hij wel was langs gekomen?

Je hebt dan nu toch nog een werkende XS4ALL verbinding? Of begrijp ik je niet helemaal goed? 


Mijn collega heeft inmiddels technisch e.e.a. gewijzigd: wil je jouw Box12 herstarten en kijken of hij nu wel de juiste firmware ophaalt? Daarnaast nog een vraag: heb jij behalve de V8 en de Box 12 ook nog andere modems getest? De collega viel op dat er meerdere gekoppeld waren. Daar ben ik nog wel even benieuwd naar.

Ja,Er waren vorig jaar wat problemen en ik heb toen meerdere modems gehad.Maar omdat de V8 ook niet best meer was heb ik toch maar de box12 besteld in de hoop dat het met de nieuwe firmware opgelost zou zijn.Maar ik zal je het hele verhaal maar besparen!

Herstart ga ik doen!


Hoi Marcia,

Hij lijkt het tot nu toe te doen!


Hallo marcia,

Ophangen lijkt alleen niet te lukken,Enig idee hoe dat komt?Bij de v8 had ik dat nooit.Ik zal even een ander toestel proberen,Misschien doet die het wel.


ik heb zowel een panasonic als een profoon geprobeerd,Maar ophangen doen ze beide niet.

Dan moet het toch wel aan de box 12 liggen?


Fijn dat het werkt nu! Ik zie in het systeem inderdaad ook de Box12 mét de nieuwste firmware. Maar wat bedoel je dan precies? Als je op het rode ophangknopje drukt, wat gebeurt er dan?