Skip to main content

Al twee dagen kunnen wij geen tv meer kijken en ook het internet doet het niet. Als ik op onze postcode kijkt staat er dat er een storing is. En voor afgelopen nacht onderhoud, dit stond al langer op de planning. 

Helaas is het probleem nog niet verholpen. Afgelopen zaterdag zijn we aangesloten door een monteur vanuit kpn op het glasvezel netwerk. In eerste instantie werkte alles goed. 

We krijgen de volgende foutmelding, er is echter niets anders op ons modem aangesloten. 

 

KPN Foutcode 846 betekent dat de TV-ontvanger een verkeerd IP-adres ontvangt waardoor je geen televisie kunt kijken. Een ander apparaat in het netwerk is dan meestal eerder dan het modem met het versturen van een IP-adres. Snel naar: TV-ontvanger en Experia Box opnieuw opstarten.

Hoi @Esmee454, welkom bij ons op het forum. Wat gek dat het opeens niet meer werkt, zo kort nadat jullie aangesloten zijn! Met de gegevens in je profiel ben ik al even voor je gaan kijken, ik zie inderdaad dat er onderhoud is geweest. Dat is wel weer afgerond sindsdien. Heb je het modem daarna al eens een herstart gegeven zodat die de verbinding opnieuw probeert te maken? Ik kan op dit moment vanaf hier ook geen verbinding krijgen met het modem, kan je ook kijken welke lampjes daarop branden?


@Jasper bedankt voor je reactie.

Heb alles net weer herstart en stroom er af gehaald maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.

De tv ontvanger zegt foutcode F846. 

De WiFi is uitstekend zegt mijn telefoon maar daar staat in haakjes achter geen internetverbinding. 

Op het modem branden alle groene lampjes behalve phone. Dat klopt want we hebben geen vaste telefonie.

Ik heb echt geen idee waar het mis gaat. 


@Jasper bedankt voor je reactie.

Heb alles net weer herstart en stroom er af gehaald maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.

De tv ontvanger zegt foutcode F846. 

De WiFi is uitstekend zegt mijn telefoon maar daar staat in haakjes achter geen internetverbinding. 

Op het modem branden alle groene lampjes behalve phone. Dat klopt want we hebben geen vaste telefonie.

Ik heb echt geen idee waar het mis gaat. 

Dankjewel voor de terugkoppeling @Esmee454 alleen jammer dat dit niet heeft geholpen. Zou je ook het glasvezelkastje eens willen resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? 


Hallo @JanZ_ ook het kastje van de glasvezel heb ik uit het stopcontact gehaald en opnieuw op laten starten. Ook dat helaas zonder resultaat.

Heb inmiddels voor morgenmiddag een monteursafspraak ingepland.

Net uit de kliko de oude aansluiting, DSL, gevist en voor nu werkt alles weer. Maar dat ik geen blijvende oplossing aangezien we verplicht over moeten naar glasvezel. 


Hallo @JanZ_ ook het kastje van de glasvezel heb ik uit het stopcontact gehaald en opnieuw op laten starten. Ook dat helaas zonder resultaat.

Heb inmiddels voor morgenmiddag een monteursafspraak ingepland.

Net uit de kliko de oude aansluiting, DSL, gevist en voor nu werkt alles weer. Maar dat ik geen blijvende oplossing aangezien we verplicht over moeten naar glasvezel. 

In ieder geval goed om te lezen dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice en dat er morgen al een monteur kan komen @Esmee454. Ik ga er vanuit dat deze het probleem op locatie kan verhelpen. Mochten wij nog ergens iets voor je kunnen betekenen dan horen we dat natuurlijk ook graag :)