Skip to main content

Goedendag,

afgelopen weekend teruggekomen van een paar dagenĀ  vakantie. Ik doe dan altijd van veel apparaten de stroom er af. Ook het blok met alles er op in de meterkast. Na het weer aanzetten van alles wel internet, maar geen TV en vaste lijn meer.

Glasvezel via Genexis / Experia Box v10

Vaste lijn: normale toon als je hoorn opneemt, maar als ik mijn eigen (en andere nummers (mobiel en vast geprobeerd) dan krijg ik overal een in gesprek toon.

Interactieve TV: 3 stuks van modem Arris VIP2952 V2. Op alle drie melding storingscode 301. Bij alle storingsreacties (m.n. gevonden via dit forum) blijft het bij alle 3 hangen bij 20% (kom ik ook veel tegen), maar na een korte tijd springt het op het scherm met de melding 301.

Ā 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • als eerste natuurlijk de resets op de Experia Box v10. Stroom er af, wachten, weer aan. Harde reset m.b.v. een paperclip. Alles blijft hetzelfde; via de 20% naar de melding 301.
  • switch waar 3 TV modems op zitten er tussen gehaald, 1 TV modem rechtstreeks aangesloten, zoals ook vermeld op site als je zoekt wat te doen bij 301.
  • de TV modem stroom eraf, 10 sec wachten, opnieuw opstarten. Ook de optie bij 0P op knop standby drukken. Dan software verwijderen geprobeerd. Ook terug naar fabrieksinstellingen. Na alles komt het bij alle 3 de TV modems, via de 20%, terug op de melding 301.

Misschien ben ik nog opties vergeten te melden, heb veel sites bekeken en van alles meerdere keren geprobeerd. Ik heb op dit forum vergelijkbare problemen gezien, ook na het tijdelijk uitzetten van de stroom na vakantie. EĆ©n van de mogelijke oplossingen was het vervangen van de TV modem, maar ook daar bleef het probleem zich voor doen. Bij ons blijven de meldingen op alle 3 de TV modems steeds hetzelfde, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

De vaste lijn heb ik niet specifiek getest, behalve na elke reset bekeken of het was opgelost. Niet dus.

Ik ben er na een halve week wel klaar mee. Dus hoop dat iemand ons hier verder kan helpen.

Alvast dank en groet,

Ā 

Ivk Ivz.

Hoi @Ivk Ivz, welkom bij ons op het forum. Je hebt al een aantal dingen geprobeerd zo te zien, maar de verbinding is nog niet teruggekomen. Aangezien zowel de tv's als het internet het niet doen lijkt het niet aan de aparte onderdelen te liggen, maar meer een centraal punt in de aansluiting. Zou je kunnen vertellen welke lampjes er branden op het de Experia Box V10? Ik begrijp dat je glasvezel hebt, welke lampjes branden er op het kastje daarvan? Heb je het glasvezelkastje ook al eens 2 minuten van de stroom gehaald?


Dag Jasper,

dank voor je bericht. De kop van mijn bericht is:

Geen TV, geen vaste lijn, wel internet (na periode stroom er af gehad)

Ā Ik heb wel gewoon internet. Ik heb een foto toegevoegd van de Experia Box v10 lampjes.

Groet,

Ā 

Martin

Ā 

Ā 


@Ivk Ivz. Gek dat alle ontvangers ineens dit probleem hebben. Ze kunnen de software niet goed inladen.
Laten we op een schone lei beginnen.Ā 

  1. Koppel het modem los van het glasvezelpunt (kabel eruit) en maak het glasvezelpunt eens 2 minuten stroomloos.
  2. Haal ook alvast de utp-kabels en telefoonkabel uitĀ de (gele/groene) poorten van het modem en sluit het modem alleen aan op het glasvezel punt. Reset het modem. Als het modem helemaal is opgestart. Sluit dan Ć©Ć©n tv-ontvanger direct bekabeld aan en reset deze (software verwijderen). De ontvanger zou nu tot 100% de software moeten kunnen inladen.
  3. Sluit hierna de andere twee ontvangers direct bekabeld aan om de software in te laden. Als de software succesvol is ingeladen op de ontvangers, kun je ze weer aansluiten via de switch.

Het is even wat werk, maar dit is de beste en tevens minst storingsgevoelige manier om de ontvangers te voorzien van de juisteĀ software.Ā 

Het stroomloos maken van het glasvezelpunt en de reset van het modem kan tevens het vaste telefoon probleem verhelpen.Ā 

Veel succes! Ik ben benieuwd naar de uitkomst:relaxed:


Dag Lisa,

Ā 

Dank voor je bericht. Helaas, alles blijft hetzelfde; geen tv, geen vaste lijn en nu hapert het internet ook, valt af en toe uit.Ā 

Kijken jullie nu ook achter de schermen bij jullie of het aan jullie kant fout zit? En hoe nu verder? Komt er een monteur? Of moet ik daarvoor apart bellen? Wij zijn er wel klaar mee. Ik ben geen digibeet, maar wat ik geprobeerd heb allemaal, dat zal de gemiddelde klant al niet doen.

Dank en groet,

Martin


Hoi @Ivk IvzĀ . Het forum is niet de ideale plek voor dit soort acute issues. Wij zijn niet 24/7 bemand en onze reacties zijn niet ā€˜instantā€™

Ik probeerde je net even te bellen maar krijg je niet te pakken. Ben jij tussen nu en 21:00 nog bereikbaar? Laat even weten.

Zo niet, raad ik jou met klem aan om zelf met 0800 0402 te bellen.Ā 


Je hebt nog niet weer gereageerd, @Ivk Ivz. Ik zie hier ook geen andere contactmomenten in het systeem staan. Hoe is het nu met je verbinding? Als het nog steeds niet goed is, dan schaar ik me achter wat Erwin gisteren al zei. Bel dan vooral even, het is een gratis nummer. De boel kan dan gelijk doorgemeten worden en de vervolgstappen worden besproken.Ā 


Ik ben een aantal daagjes weggrweest voor werk. Ik ga vandaag bellen. Van alles nog een keer opnieuw geprobeerd, maar de meldingen van 301 blijven hetzelfde. Als ik een oplossing heb, zal ik die hier delen.


Goedendag,

Ik heb vorige week gebeld. Na te hebben uitgelegd wast ik allemaal al zelf had geprobeerd (zie ook mijn vorige posts hierboven), bleef er volgens de operator maar 1 mogelijkheid over: de Experia Box v10 vervangen 🙂. Deze kon ik de volgende dag bij de Jumbo ophalen en tegelijkertijd mijn defecte Experia Box gratis terug sturen. Uiteindelijk bleek dit inderdaad de oplossing te zijn. De quick start handleiding gevolgd, hierna deed alles het weer naar behoren. Ik zal de stroom voorzieningen voor internet en TV apart maken, zodat deze er bij een volgende vakantie niet meer een tijd spanningsloos zijn. Blijkbaar kan deze apparatuur hier niet altijd tegen 🙂.

In ieder geval dank aan KPN voor deze oplossing en dank aan een ieder op dit forum (ook buiten deze post) die hebben meegedacht aan mogelijke oplossingen.

Groet,

Martin