Skip to main content

heb hetzelfde probleem, alles geprobeerd geen verbetering soms goed maar regelmatig slecht, heb dit probleem sinds de overstap naar kpn met tefortmodem nooit problemen gehad dus ligt het probleem waarschijnlijk in het modem van kpn. Is er geen beter modem want ik zie dat veel mensen problemen met dit modem. Hieronder de speedtest.

admin: topic afgesplitst

Zodan dit is echt wel bijzonder maar in de eerste instantie denk ik toch aan een kapotte connector/stekkertje.


Zou dit de kabel kunnen zijn van de glasvezelkast naar het modem, want als ik via een apple router probeer heb ik dezelfde problemen. router loopt aan via de experiabox.


Heb je  het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald en meet dan eens direct met een bekabelde pc of laptop. Dus alle overige dingen even los halen. Ik ben benieuwd of dat wat oplevert.


Dit heb ik allemaal al eens gedaan hielp niet, er is ook al eens een monteur geweest die heeft wat wijzigingen gedaan en daarna leek het goed maar een tijdje later was het probleem al weer daar en komt regelmatig weer terug. Als er geen oplossing is dan moet ik maar eens een andere provider proberen met een ander modem.


Je hebt snelheidsgarantie met glasvezel dus dat zal best goed komen. Ik loop hier al een tijdje rond maar fit had ik nog niet eerder gezien.  Probeer het kabeltje te vervangen en misschien is de poort kapot. Welke experiabox heb je trouwens?


Heb de V10, zal morgen eens de kabel vervangen en kijken of het dan beter gaat.

Bedankt voor je reactie.


Een kapotte v10 hoor je zelden of nooit.  Kan je een screenshot maken van de status pagina van het modem? Ben ik wel benieuwd naar. 


vandaag is het internet goed, is dit de pagina wat je bedoelt?

 


Beste @alf33, welkom! Dit is wel bar weinig inderdaad.:disappointed_relieved:  Hoe staat het er nu voor? Je hebt al wel e.e.a. uitgeprobeerd zie ik. Heb je inmiddels ook een andere kabel kunnen testen? Wil je, als het probleem nog speelt, je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Dan kijk ik graag met je mee. 


Hallo Marcia,

Momenteel gaat het weer een periode redelijk met de speedtest lijkt het nu optimaal maar gisteren tijdens het streamen kun je toch zien dat het internet soms slecht is want het beeld stopt en moet weer zoeken, terwijl als het internet echt goed is gaat het streamen zonder problemen. Heb nog geen andere kabel geprobeerd, dit heeft waarschijnlijk geen zin omdat hij het periodes goed doet en ineens weer slecht zonder dat iemand in de buurt van de kabel komt dit hem eventueel kan bewegen en met het modem van Telfort had ik nooit problemen met dezelfde kabels.Hebben jullie geen ander merk modem om te kijken of het dan beter gaat?


We hebben zeker andere modems, maar die kan ik niet zomaar bestellen. Alleen bij een defect en daar is volgens het systeem nog geen sprake van. Je geeft aan dat je het glasvezelkastje al eens stroomloos gemaakt hebt. Had je ook de bekabeling van en naar het kastje en de Experia Box gecontroleerd? Dat is ook het verzoek wat ik vanuit hier krijg. Wellicht dat ik dan nog eens een monteur aan kan sturen. Die heeft meestal gewoon een modem in de auto liggen, die hij waar nodig om kan ruilen. Daarvoor moet ik wel je V10 resetten. Kan dit op elk willekeurig moment? I.v.m. thuiswerken check ik dat toch even bij je. En wanneer zou je dan een monteur kunnen ontvangen?


Hallo Marcia, je kunt eventueel een monteur sturen maar ik weet niet of dat veel uithaalt want de vorige keer leek het ook goed te zijn maar dat was van korte duur. Overdags kun je het modem resetten en voor het langs sturen van een monteur, dit dan graag van te voren aangegeven ofeerst even bellen want dan kan mijn vrouw zorgen dat ze thuis is.


Hoi @alf33 . Heb jij ook een mobiel nummer? Zou je die in je profiel kunnen zetten en mij hier een seintje geven?


Is gedaan, staat onder : over mij


@alf33 . Erg vreemd dat die upload zo dichtslibt. 

Het kan niet zijn dat er elders in de woning een laptop/pc alle upload opslurpt? Of heb je misschien een bittorrent client ergens geïnstalleerd hebt? Ik vraag het even voor de zekerheid.

Mocht dit niet aan de orde zijn kunnen we eerst toch eens proberen dat modem om te ruilen. (monteurs zijn nu heel lastig met corona, namelijk)

 


Hallo Erwin,

nee, het enige wat samen met mijn laptop draait is dat mijn vrouw die af en toe een filmpje kijkt. Ik had in het verleden ook nog een gewone PC en deze was via een kabel met internet verbonden en die had op de slechte momenten ook geen of nauwelijks internet, dus het is niet alleen de wifi maar alle internet verbindingen zijn dan slecht en dit is gekomen nadat het KPN modem is geïnstalleerd dus lijkt me dat het vrij duidelijk is dat het hierin moet worden gezocht. Ik weet niet of er met de overstap ook iets veranderd aan het glasvezelkastje en is er hier iets mis gegaan.


Als jij nadat je bent overgezet naar KPN geen snelheidsupgrades aan je abonnement hebt gedaan is de lijn technisch exact hetzelfde als bij Telfort. Er is dan alleen maar een administratieve wijziging geweest. Om verder te komen in mijn analyse moet ik jouw huidige experiabox op afstand resetten. Vind je dat goed? (je zit dan even 10 minuten zonder en eigen instellingen zoals poorten open zetten gaan verloren. De wifi gegevens blijven wel intact)

 


@Erwin_ Je kunt overdag het modem gewoon resetten en ik heb geen instellingen gewijzigd dus dat is ook geen probleem. Ik weet niet precies wanneer we de experiabox gekregen, volgens mij ergens in juni, en daarna zijn de problemen ontstaan, We hadden voor die tijd 100Mb en nu ook dus is hieraan niets veranderd.


Bij een nieuwe meting kreeg ik de melding dat de zogenaamde demping van het glasvezel niet klopt. Dat kan een vuiltje of een beschadiging aan de glasvezel of het glasvezelkastje zijn.

Hiervoor hebben we samen een monteur ingeboekt voor aanstaande dinsdag 22-12 (tussen 8:00 en 10:00 )

Laat je weten of na het bezoek de problemen zijn opgelost?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hallo Erwin, Er is dinsdag een monteur geweest en die heeft het glasvezelkastje vervangen en de glasvezel opgepoetst, tot nu toe gaat het goed en is er geen hapering meer geweest dus lijkt het erop dat dit het probleem was. Bij een meting voor was de demping 23 en na de werkzaamheden -6, dit is volgens de monteur een veel betere waarde. Ik wil je bedanken voor je hulp.

Gr.


Super! Dank voor de update en fijne kerst. :-)