Skip to main content

Since ~2 weeks I have the same problem with my laptop from work. another laptop also had this once but my work laptop really does not connect to my KPN wifi. I changed the internet protocol setting and empties my cache memory, but that does not help. When I am at work or on another wifi point, it connect swithout any problem. Also using a ethernetcable in my KPN box 12 it works fine, but very slow.

 

How is this problem solved

@Sjaakvv U have to reset your modem, maybe more then once.


Beste Hans,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn modem inmiddels al meerdere keren herstart, vanmorgen nogmaals, maar dat lijkt niet de oplossing. Kan het uiteraard nog wel een paar keer doen:)

 

Groeten Sjaak


Beste Hans,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn modem inmiddels al meerdere keren herstart, vanmorgen nogmaals, maar dat lijkt niet de oplossing. Kan het uiteraard nog wel een paar keer doen:)

 

Groeten Sjaak

@Sjaakvv  met reset bedoel ik :

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Ah, die heb ik over het hoofd gezien. Dacht dat die witte knop de reset was…..

Ik ga dat straks proberen! Je hoort het.


Dag Hans,

 

Bedankt voor je berichten. Het resetknopje reageerde niet, ook niet na een seconde of 15. Toen heb ik een reset via de KPN website gedaan en het lijkt inderdaad te werken. Ik kan weer op de Wifi zonder touwtje met mijn werklaptop.

 

Groeten Sjaak