Skip to main content

Hallo,

Net voor middernacht is mijn VADSL2 verbinding weggevallen. Een paar keer de Experia 10 uit en weer aangezet. De modem komt niet  verder dan de eerste groene knipperlicht.

In de voorjaar heb ik problemen gehad met haperende verbindingen, maar sinds dat ik de WiFi uitgezet heeft is de laatste maanden de verbindingen weer snel en super stabiel. Tot 11u geleden.

Is er misschien een storing in mijn postcode gebied? (1011)?

Ik wacht op verder instructie.

 

(heb een UptimeRobot commando ingesteld:)

 

The monitor home (##.###.###.##) is currently DOWN (Port Is Not Listening)

Event timestamp: 2021-11-02 23:54:44 UTC+1

UptimeRobot will alert you when it is back up.

Hallo @cbrace 

In geval van een storing kan je het beste KPN bellen 0800-0402, dan heb je direct contact.


Ik bel, maar ik krijg niemand aan de lijn, alleen een link per SMS om stappen te ondernemen dat ik heb al genomen. Super irritant.


Je krijgt inderdaad eerst een VRS (voice response systeem) aan de lijn, die je probeert te helpen. Verbreek dan niet zelf de verbinding. Als het goed is kom je dan (mogelijk via een wachtrij) bij een medewerker.


Hoi @cbrace, de beller is normaal gesproken sneller in dit geval. Blijf gewoon aan de lijn, dan krijg je zeker een collega te pakken. 

Maar omdat ik jouw gegevens al heb, en je al een reset etc. heb uitgevoerd heb ik meteen een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Er zal spoedig contact met je worden opgenomen. 


@Bart_Z dankjewel, ik zal zo meteen een afspraak maken.


Heb een smsje gekregen met een link naar de pagina waarop ik zou een monteursafspraak kunnen maken. Kom ik terecht op die pagina:

Monteursafspraak maken, inzien, afzeggen en verzetten

toets ik mijn gevens in, krijg ik deze antwoord:

Je hebt geen openstaande monteursafspraak

Hierdoor kunnen wij je helaas nu niet verder helpen.

 

pfff...

smh

 


 


Gaat dit om een glasvezel of koperverbinding?

 

In geval van glasvezel, welke lampjes branden er wel en niet op de glasvezelaansluiting?

In geval van koper, knippert het lampje bij L1 en/of L2 op de smalle kant van v10?


Ik zie dat je nog gebeld moet worden. Ik heb daar niet op gewacht en vast een monteur ingepland. 9 november tussen 0800-1000 komt hij langs. Komt dit niet uit, bel dan even met 0800-0402 om de afspraak te verzetten. Ik vind het wel apart dat het niet lukte. 


@Bart_ZHallo! Monteur is geweest. Lijn uitvoerig getest, geen problemen gevonden. Hij zag wel meteen dat ik niet de oorspronkelijke Experia voeding gebruikte, maar een andere. Hij wees erop dat de Experia 2,4A nodig had, terwijl die ik gebruikte 1,8A leverde. Dit kan blijkbaar willekeurige problemen opleveren, waaronder de sporadische problemen die ik zag. Toen ik verhuisde een tijd geleden heb ik kennelijk ze per ongeluk verwisseld.

Heb een nieuwe modem gekregen, de Sagemcom. Ben nu aangesloten; verbinding is weer helemaal in orde.

(Heb alvast ergens nog liggen de originele Experia voeding maar ik het nu even niet vinden om nog te kunnen vaststellen als het echt hieraan lag.)

Mijn dank, ook aan de vriendelijk monteur. :thumbsup:

 

 

 


Klinkt helemaal top. Bedank voor de het delen. 

Mocht er nog weer iets zijn, dan horen wij graag weer van je.Â