Skip to main content

Goedemorgen,

Vorige week is onze internet en tv verbinding geheel weggevallen en helaas lukt het ook niet meer om deze met mijn experiabox weer terug te krijgen. 
Als oud Telfort abonnee was ik technisch nog niet overgezet naar het kpn netwerk en mijn vermoeden is dan ook dat dit nu zonder voorafgaand bericht wel is gebeurd. 
Aangezien ik na de omzetting toch al van plan was om een edge router te gaan gebruiken heb ik eens geprobeerd om deze te voorzien van de kpn configuratie (op dit forum te downloaden) en aan te sluiten ipv de experiabox….

resultaat: internet en tv werken weer dus mijn vermoeden lijkt te zijn bevestigd!

Aansluiten van de experiabox 8 geeft als resultaat dat ik niets meer heb, al een factory reset uitgevoerd maar dat helpt ook niet. 
 

Nu heb ik twee vragen:

1 kunnen jullie nakijken of ik idd overgezet ben op kpn

2 kan ik een experiabox ontvangen die wel weer werkt??

 

alvast bedankt!

 

Hoi @ArwinV, welkom bij ons op het forum. Je bent zo te zien inderdaad overgezet van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk. Als dit in gang wordt gezet via de migratie wordt daarbij van te voren een sms/mail gestuurd, maar die zijn in jouw geval niet gestuurd. Dat komt doordat de overzetting bij jou gedaan is met de wijziging die je 8 juni hebt aangevraagd. Ik zie dat er de afgelopen weken mails zijn gestuurd die aangaven dat de apparatuur aangesloten kon worden, in dit geval betrof dat ook de KPN instellingen in het modem. Ik vermoed dat je het topic van wjb over het gebruik van een eigen modem had gevonden, daarin legt hij alles heel duidelijk uit en dat het daarna weer werkte. 

Het kan zijn dat het nog niet nodig is om de Experia Box te vervangen, de software update daarvan wordt namelijk 's nachts tussen 1.00 en 6.00 automatisch gedaan als de Experia Box die nog niet heeft. Zou je 'm een nachtje kunnen aansluiten en kijken of je daarna de nieuwe firmware versie (op de V8 is dat versie 02.00.142W4) hebt? Als die firmware na een nachtje aangesloten staan niet is geïnstalleerd zal het een vervangende Experia Box worden inderdaad.


Bedankt voor de reactie!

Typisch dat de aanvraag van een digitenne ontvanger ook direct als gevolg heeft dat de technische omzetting van het Telfort netwerk wordt uitgevoerd ;) 

Maar dit verklaart dan wel dat er geen bericht is verstuurd. 
Je hebt het goed geconcludeerd dat ik aan de hand van dat topic de edgerouter aan de praat heb gekregen, helaas werkt de tv ontvanger er nog niet helemaal lekker mee maar dat komt hopelijk goed als ik die nog een keer aan de experiabox kan hangen. 
 

vannacht zal ik de experiabox er wel even aanhangen en morgen laat ik weten wat het resultaat is. 
 

 


Goedemorgen @Jasper ,

De experiabox is de hele nacht aangesloten geweest; heeft niets geholpen helaas. 
 

De Vlans staan ook nog op 1/34 en 5/4

Tv en internet werken zoals te verwachten is ook niet. Via de edgerouter gelukkig wel.

Arwin 

 

 

 


Dank je voor het checken @ArwinV, dat is inderdaad nog de oude configuratie en firmware. Ik heb een nieuwe Experia Box voor je verzonden, deze zal bij een servicepunt worden geleverd. In een privébericht stuur ik je de details van het servicepunt en je krijgt ook een sms'je met de details. Je kunt de V8 meteen inleveren op het servicepunt en de nieuwe meenemen. Welk model dat is is even afwachten maar het zal een ander model zijn. Laat je weten hoe het daarmee gaat?


Hoi @ArwinV, heb je het nieuwe modem op kunnen halen? Ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat :slight_smile:


Hoi @Jasper , 

Helaas is het naar een service punt gestuurd dat vandaag pas weer open gaat,  heb het dus nog niet op kunnen halen. 
 

Arwin


Ik dacht dat die gisteren ook open was, dan heb ik dat verkeerd gezien bij het aanvragen van het nieuwe modem. Dan wacht ik je bevindingen van vandaag of morgen af als je 'm hebt opgehaald.


Kan gebeuren 😉

Heb hem zojuist aangesloten maar er gebeurt nog niet veel. Bij aanzetten brandt het lampje een korte tijd groen en springt dan op rood (experiabox v10A is het trouwens geworden). 
Glasvezelkastje geeft wel aan dat er verbinding is.

De WiFi werkt al wel, echter kan ik ook geen verbinding maken met het modem via de webbrowser  


Ik zal het een half uur zo laten staan en dan nog eens kijken of er iets is veranderd. 


Helaas, het lampje blijft rood en nergens is verbinding mee te maken. 
 

Heb nu de edgerouter weer aangesloten en alles werk direct weer. 
Kan het zijn dat ergens nog een vinkje verkeerd staat waardoor in jullie systeem de overzetting naar Telfort niet goed wordt doorgezet naar de experiabox?


Je bent al overgezet naar het KPN netwerk, daar zijn geen vinkjes of iets dergelijks wat nog het Telfort signaal kan doorgeven. De verbinding is al volledig KPN, daarom deed het vorige modem met de Telfort firmware het ook niet meer. Bij de V10a is het lastig om te zien waar dat rode lampje precies voor staat. Als je die V10a een reset geeft, veranderd het lampje daarna wel naar een andere kleur?


Na resetten wordt het ledje een korte tijd groen om vervolgens rood te worden en blijven. 
 

Ik heb het geprobeerd met alleen de tv aangesloten en met de rest van het netwerk erachter maar ook dat maakt geen verschil. 
Het enige wat ik kan is verbinding maken met het WiFi gedeelte van het modem maar via 192.168.2.254 krijg ik ook dan geen contact met het modem. 
In plaats van een inlogscherm krijg ik een “404 not found”  foutmelding te zien  

 


Inmiddels ben ik na nogmaals resetten ingelogd op de experiabox. 
@Jasper : in een privé bericht heb ik je een aantal gegevens doorgestuurd. 
 

Het is wederom een Telfort exemplaar, wellicht heeft dat er iets mee te maken?

 


Afgelopen nacht heeft de experiabox er weer de hele nacht aangehangen in de hoop dat dit iets zou helpen, maar helaas nog steeds geen verbinding. 
 


Geen idee hoe de logistiek hier achter precies loopt maar zou het niet zo kunnen zijn dat er een Telfort V10a gestuurd is met de Telfort-netwerkgegevens erin, @Jasper?

 

@ArwinV wat je kan proberen is een monteursreset, mogelijk zoekt de V10a nu naar een data-sessie op het Telfort netwerk maar die bestaat niet meer. Het is een optie die misschien wel helpt, gaan we vanzelf achter komen. De monteursreset die je door de WPS-knop gelijktijdig in te drukken met het reset-knopje op de achterkant en ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan. Daarna gaat ie opnieuw zoeken welk type signaal er binnen komt en daarbij de juiste software binnenhalen. 


@NHendriks dat heeft geholpen! Hoewel tijdens de genoemde reset methode het lampje niet uit ging, is er kennelijk wel iets gebeurd want het lampje ging van rood naar groen en zowel internet als tv werken weer!

Het is nu alleen weer onmogelijk geworden om op het modem in te loggen; na invoeren van 192.168.2.254 blijft het scherm zich zeer snel resetten. 

Edit: waarschijnlijk was ik te ongeduldig want ook inloggen lukt nu weer!

En inderdaad is nu kpn software geladen.

 

Bedankt voor het meedenken en de goede service!

 

 


Goed om te lezen dat het nieuwe modem met de hulp van NHendriks (dank je!) nu de nieuwe KPN firmware heeft en verbinding maakt! Waarom het modem werd geleverd met Telfort firmware is me een raadsel, de verbinding is volledig overgezet op VLAN 6 (het KPN netwerk). Het systeem weet dan wat voor modem er gestuurd moet worden, maar in dit geval ging dat niet goed dus. Gelukkig kon de monteursreset zorgen voor de juiste versie!