Skip to main content
Antwoord

Geen verbinding meer sinds 2 dagen via glasvezel

• June 4, 2025
  • 15 reacties
  • 148 keer bekeken

Fijn dat glasvezel. Ze vergeten er alleen bij te vertellen dat de werkzaamheden door nevenaannemers wordt uitgevoerd bij een storing en een dag later pas kunnen . Zit momenteel 2 dagen zonder wifi aansluiting. Zonnepanelen die niets opbrengen. Kinderen en wijzelf die mb moeten kopen. Deur ringbel die het niet doet. Je krijgt alleen maar te horen "we doen ons uiterste  best". Maar wel elke maand 99 euro opstrijken. Voor mij de laatste kans voor kpn om het op te lossen, anders is keus voor mij heel snel gemaakt. 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@bulkie2003. Zoals ​@Ik_Combineer al aangeeft is dit al met al een teleurstellende ervaring. In het meest gunstige geval meldt je een storing en dan wordt het uiterlijk de volgende dag opgelost. En dat is ook meestal het geval. Alleen in het geval van glasvezel, trouwens ook in het verleden met de DSL-kabel, is een aansturing van een aannemer noodzakelijk om het probleem op te lossen. Ik_Combineer geeft al een voorbeeld wanneer dit nodig kan zijn. 

Ik kan helaas ook verder niets veranderen of bespoedigen in deze kwestie. Dit ligt nu bij de monteursorganisatie en de Backoffice en zij zullen je op de hoogte houden van de voortgang. Wel kan ik je nog adviseren wat betreft een tussenoplossing en dat is dat we klanten die ook een mobiel abonnement bij KPN hebben, kunnen voorzien van een gratis online bundel. Je kunt dan bijvoorbeeld van het mobiel toestel een hotspot maken, zodat andere apparaten in het huishouden daarmee kunnen verbinden. Kunnen we je hierin nog helpen? 

Hoe is het vandaag trouwens gegaan met de monteur? Heeft hij iets concreets kunnen betekenen of kunnen oplossen?

15 reacties

• June 4, 2025

Ik begrijp dat je Wi-Fi het niet of niet goed doet. Doen bekabelde verbindingen of eventuele tv-ontvangers het ook niet? Als die het wel doen is er dus wat anders aan de hand dan een glasvezelstoring. Welk type modem (Experiabox/kpn Box) heb je? Gebruik je wellicht ook kpn Wi-Fi versterkers, zo ja, welke?

Vul ook vast je profiel in, zodat een moderator eventueel direct voor je aan de slag kan. 

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Glaskabel kastje geeft rood lampje alarm aan.

Experiabox v10 heb ik

En 2 super wifi versterkers

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 4, 2025

Dan is er dus iets mis met de verbinding. Kan gebeuren. Het wordt opgelost maar vanwege de krapte op de arbeidsmarkt zijn er mensen. Als je een mobiel abonnement hebt van kpn krijg je een grote bundel waarmee je uit de voeten kan. Als de storing verholpen is kan je compensatie vragen voor de dagen dat het niet werkte. Extra bundels worden niet vergoed.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 4, 2025

Is je storing ook te zien op https://www.kpn.com/service/storingen ? Als dat zo is word er aan gewerkt, als dat niet zo is kan je 24/7 bellen met 0800-0402 en een monteur laten aansturen.

Verder nog twee dingen,

1) die €99 euro kan je een vergoeding aanvragen als de storing is verholpen. Dit doe je via https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/creditering#/ser-creditering/ser-creditering-netwerk-storing-vergoeding-nee-uitleg

2) waar mensen werken vallen spaanders, een storing kan helaas gebeuren als er wordt gewerkt. Sommige mensen zijn helaas niet perfect.

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Moeten ze wel binnen afzienelijke tijd reageren. Vandaag monteur geweest maar had hem verkeerd afgesloten de melding. Vrijdag nieuwe monteur die hem die dag ook niet gemaakt gaat krijgen wss. Dan zitten we op zijn vroegst op dinsdag. Maar het mooiste is. We doen ons best en kunnen er niets aan doen. Maar daar koop je natuurlijk niets voor he.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 4, 2025

Hoe bedoel je met verkeerd afgesloten? 

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

De melding zou verkeerd afgesloten zijn .

Die gast heeft 2 sec binnen gekeken. Niets gereset niets gegekeken. Stelletje amateurs

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 4, 2025

Wat een teleurstellende ervaring. 

Helaas gebeurt het regelmatig dat er geen signaal is op de ONT en in sommige gevallen kunnen wij dan weinig. We kunnen kijken of de ftu fysiek kapot is of eventueel een andere ONT ophangen maar niet in elke POP kunnen wij komen. Hiervoor moeten we soms de aannemer aansturen. Ik hoop dat bovenstaande wel is gecontroleerd? 

• Auteur
  • Topper
  • June 4, 2025

Nee , zelfs dat is niet gecontroleerd. Lampje alarm op glasvezel kastje branden rood en was duidelijk. Terwijl ik dat telefonisch al had door gegeven. Had het idee dat hij er ook allemaal weinig zin in had.

Nu komt er vrijdag een monteur en in het slechtste geval moet er eej aannemer bij komen en zal na de pinksteren worden. Ik vind dit gewoon niet acceptabel en asociaal . 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 6, 2025

Hoi ​@bulkie2003. Zoals ​@Ik_Combineer al aangeeft is dit al met al een teleurstellende ervaring. In het meest gunstige geval meldt je een storing en dan wordt het uiterlijk de volgende dag opgelost. En dat is ook meestal het geval. Alleen in het geval van glasvezel, trouwens ook in het verleden met de DSL-kabel, is een aansturing van een aannemer noodzakelijk om het probleem op te lossen. Ik_Combineer geeft al een voorbeeld wanneer dit nodig kan zijn. 

Ik kan helaas ook verder niets veranderen of bespoedigen in deze kwestie. Dit ligt nu bij de monteursorganisatie en de Backoffice en zij zullen je op de hoogte houden van de voortgang. Wel kan ik je nog adviseren wat betreft een tussenoplossing en dat is dat we klanten die ook een mobiel abonnement bij KPN hebben, kunnen voorzien van een gratis online bundel. Je kunt dan bijvoorbeeld van het mobiel toestel een hotspot maken, zodat andere apparaten in het huishouden daarmee kunnen verbinden. Kunnen we je hierin nog helpen? 

Hoe is het vandaag trouwens gegaan met de monteur? Heeft hij iets concreets kunnen betekenen of kunnen oplossen?

• Auteur
  • Topper
  • June 10, 2025

Nu inmiddels 1,5 week verder en nog geen steek verder. Donderdag wordt  3e monteur aangestuurd. Te belachelijk voor woorden dit. Ik denk dat ze van hun klanten afwillen op deze manier. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Sommige storingen kunnen wat hardnekkig zijn om op te lossen. En als dan een monteur ook niet de juiste aansturing doet, dan duurt het helemaal lang. Excuses daarvoor. Ik ben wel benieuwd of de monteur vandaag het wel heeft kunnen oplossen!

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2025

Moet volgens mij niet zo moeilijk zijn om binnen 2 weken een monteur aan te sturen. Vandaag de tekst gekregen dat de onderaannemer onder water staat. Allemaal smoesjes waar mijn twijfel alleen maar groter wordt. Vrijdag niets gehoord zeg ik , welkom ziggo and goodby Kpn. #helemaalklaarmee

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2025

Ziggo gaat het overnemen. Ook weer opgelost. Wat een stel..........  bij die kpn. Wel elke maand poen incaseren maar als je een probleem hebt kun je een maand wachten. Zal kpn ook bij een ieder afraden aan te sluiten. Hele slechte service wat ik nu nog zacht uitdruk 🥴🤨

De groete met je kpn

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Jammer dat je besluit om te vertrekken ​@bulkie2003. Ik snap je gevoel wel, want 2 weken zonder internet (en TV) zitten is tegenwoordig behoorlijk lastig. Heb je nog goed gecontroleerd of je contractsvrij bent en er straks niet een afkoopsom in rekening wordt gebracht? Dat zou extra zonde zijn als je daar later nog achter komt. Een storing is helaas namelijk geen reden om contractsvrij te vertrekken. Dit kan namelijk voorkomen en we doen er ook alles aan om het zo snel mogelijk te herstellen. Ook helpen we je in de tussentijd met tijdelijke internet oplossingen zoals het aanvullen van GB's op mobiele nummers of anders een 4G modem. 

Je noemt ook dat de abonnementskosten blijven doorlopen nu je er niet gebruik van kan maken. Ik kan je verzekeren dat je abonnementskosten weer vergoed krijgt voor de gehele duur van de storing. Dat kan straks (nadat de storing eenmaal verholpen is) via onze website zoals ​@Ik_Combineer al eerder noemde: 

1) die €99 euro kan je een vergoeding aanvragen als de storing is verholpen. Dit doe je via https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/creditering#/ser-creditering/ser-creditering-netwerk-storing-vergoeding-nee-uitleg

Hopelijk bedenk je je toch nog en is de storing snel verholpen.Â