Skip to main content

Goedendag.

 

Ik heb exact hetzelfde frathoder. 1 jaar op dezelfde plek gestaan en ineens is het weg. Heb de 4g modem ook eens boven neer gezet( na de test met de telefoon met kpn abonnement zonder WiFi) en daar heb ik wel goed bereik mee. Kan iemand me helpen?

 

mvg 

 

Kevin 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Goedendag.

 

Ik heb exact hetzelfde frathoder. 1 jaar op dezelfde plek gestaan en ineens is het weg. Heb de 4g modem ook eens boven neer gezet( na de test met de telefoon met kpn abonnement zonder WiFi) en daar heb ik wel goed bereik mee. Kan iemand me helpen?

 

mvg 

 

Kevin 

En mijn forumnaam klopt niet. Kan deze gewijzigd worden in KDorssers ? Bvd 


Hoi @KDorssers, welkom hier. 

Ik heb je naam ook aangepast.

Het 4G modem krijgt dus geen verbinding meer. Zo ineens. Welke lampjes branden er nog op het 4G modem? Heb je deze al eens opnieuw opgestart etc. en verder de tips over het 4G modem al doorgelopen?


Goedendag Bart,

ik heb alles al een paar keer opnieuw opgestart. Ook heb ik er een andere internetkabel geprobeerd, gereset en opnieuw geïnstalleerd en op een andere plaats geprobeerd in huis. Verder brandt er het groene en oranje lampje naast de internet kabel en aan de voorzijde brandt de aan/uit-knop blauw, de 4g knopje brandt rood en het laatste knopje met internet symbool brandt blauw.

Dus ik weet even niet meer wat ik kan proberen.

 

mvg

Kevin 


Dat rode lampje geeft dus aan dat het 4G modem geen 4G signaal ontvangt. Als een KPN smartphone wel verbinding heeft dan is er dus wel signaal.
Merkwaardig. 
Zet even in je profiel je gegevens zoals klantnummer, dan kan een KPN medewerker eens kijken.


Dus zowel de V10 als het 4G modem zijn opnieuw opgestart. Je hebt het modem ook verplaatst, maar alles zonder succes. Dan moet er een monteur komen kijken. Hij komt morgen tussen 1200-1400 uur. Mocht het niet uitkomen wil je dan even bellen met 0800-0402 om de afspraak te verzetten. Ik hoor graag weer van je als de monteur is geweest. 


Dus zowel de V10 als het 4G modem zijn opnieuw opgestart. Je hebt het modem ook verplaatst, maar alles zonder succes. Dan moet er een monteur komen kijken. Hij komt morgen tussen 1200-1400 uur. Mocht het niet uitkomen wil je dan even bellen met 0800-0402 om de afspraak te verzetten. Ik hoor graag weer van je als de monteur is geweest. 

Bart, ik kreeg een melding dat er een monteur komt. Heb je die per ongeluk op mijn adres gezet i.p.v. die van de topicstarter, KDorssers dus? Ik heb de afspraak met de monteur gecancelled.


@KDorssers, ik had eerste de fout gemaakt. Gelukkig wees Ernt-Jan mij daar op. Ik heb nu voor jou de monteur gepland. Morgen tussen 1200-1400 uur. Ik ben benieuwd.


Dag Bart, 

bedankt voor het snelle handelen. Ik laat nog weten wat er aan de hand is.

mvg.

 


Ik zie dat je al op Pair Bonding zat met voldoende snelheid waardoor het 4G modem eigenlijk overbodig is. Alles is verder opgelost lees ik, fijn.


Goedendag Bart,

 

Dat was inderdaad de conclusie. Maar evengoed bijzonder dat ik er geen bericht over gehad heb want het eerste jaar heb ik deze wel nodig gehad… 
Maar ik blijf het apart vinden dat als ik betaal voor een abonnement van 100mbit download dat ik er maar 50-55mbit binnen krijg 


Ja waar dat mis is gelopen durf ik zo niet te zeggen, maar het is wel vreemd. In ieder geval heb je nu genoeg snelheid. Ik zie inderdaad dat je een tot 100 Mbit/s abonnement hebt. Echter haal je maar zo 50 MBit/s, dus wellicht een idee om dat aan te passen. Je kan dit zelf via Mijn KPN. Kijk dan even goed wat voordeliger voor je is. Wil je dit liever bespreken mag je uiteraard ook bellen met 0800-0402 of chatten.