Skip to main content

Sinds 13:06 u vanmiddag heb ik geen internet meer, maar wel een alarmstatus-lampje op mijn Glasvezel-kastje. Power en LAN branden daarop groen, maar alarm brandt rood. 
Er is geen storing bekend in mijn postcodegebied, maar ook met de online detectie-tooling van KPN kan ik geen verbinding maken en krijg ik de melding:

KPN Netwerk Verbinding wijkcentrale 

Wat bijzonder vervelend is met thuiswerken is  dat de monteur pas vrijdag kan komen. 
En wat helemaal jammer is is dat ik 1,5 week geleden alles opnieuw heb laten doormeten, aansluiten en connecten door een goede KPN-monteur. Alles werkte naar tevredenheid…. Tot afgelopen zondagochtend toen we om 7:00 u ook geen internet hadden. Dat herstelde zich alleen na een half uur weer. Vandaag klapte alles er dus om 13:06 weer uit en tot op heden 15:25 heb ik nog geen verbinding…. 
 

Wat kan ik doen? 
 

Hallo @TGA je mobiel tijdelijk als wifi-hotspot activeren en via de hotspot internetten.

Als je ook mobiel van KPN hebt even om een gratis extra databundel vragen via 0800 0402.

Succes.

 

 

 


Dank. De Hotspot staat inmiddels open. 


Hallo @TGA je mobiel tijdelijk als wifi-hotspot activeren en via de hotspot internetten.

A;s je ook mobiel van KPON hebt even om een gratis extra databundel vragen via 0800 0402.

Succes.

 

 

 

Ik ben alleen ook wel erg benieuwd naar een reactie betreffende de ‘verbinding wijkcentrale’-melding. 


Hallo @TGA je mobiel tijdelijk als wifi-hotspot activeren en via de hotspot internetten.

A;s je ook mobiel van KPON hebt even om een gratis extra databundel vragen via 0800 0402.

Succes.

 

 

 

Ik ben alleen ook wel erg benieuwd naar een reactie betreffende de ‘verbinding wijkcentrale’-melding. 

Misschien de stroom af en op gezet op je glasvezel aansluiting. Dat schijnt vanaf KPN de firmware opnieuw te laden en die onbruikbaar te maken). Gisteren zag ik dat het kortgeleden weer gebeurt was bij iemand. Bij ons ook, heel weekend zonder telefoon, TV en Internet. 

Enige oplossing is dan dat de monteur een andere instaleert met de goede firmware er op.


Bedankt voor het meedenken. Op zich wel vreemd. Stroom valt toch wel eens vaker uit. Zou toch geen effect moeten hebben op de Glasvezel-aansluiting. Die start dan daarna weer vanzelf wanneer er weer netspanning is. (Normaal ook bij ons) Is het vervangen van dat Glasvezel-aansluitpunt dan écht de enige oplossing of is er meer aan de hand? Of is er wat loos in de wijkcentrale @Wijkcentrale 
@Kpn


Als je weer/of nog steeds geen internet hebt kun je dan deze Servicetool gebruiken.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen/servicetool-geen-diensten.htm#/0006.3

Als je glasvezel punt het niet doet dan kom je uiteindelijk uit op een storingsmonteur van KPN.


Dank.
Die service Tool geeft inderdaad die foutmelding weer. 
@Service KPN, wat is de oorzaak en welke oplossing stellen jullie voor? 


Waarom plan je dan niet een storingsmonteur in?


Welkom op het forum. Ik kwam je topic tegen en vroeg me af of de storing inmiddels is verholpen. Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan weten!