Skip to main content

Mijn grootouders zijn sinds kort verhuist naar een ander adres en heb dat doorgegeven aan de KPN en het zou geregeld moeten zijn. Nu probeer ik het modem aan te sluiten maar zonder succes. In het huis kon ik twee aansluitingen vinden. Een coax-aansluiting van Ziggo en een telefoonaansluiting van de PTT. Ik heb het modem aangesloten op de DSL-poort naar de PTT-aansluiting in het huis.

 

Doe ik ergens iets verkeerd?

 

 

Hoi Lars, Ik zie niet dat je iets fout doet, Je hoort inderdaad de kabel in de telefoonaansluiting van de PTT te steken en dan de andere kant van de kabel in de DSL poort van je modem. Hebben je groot ouders ook al een bevestiging gehad dat de verhuizing goed is verwerkt?

 

Zo ja en werkt het nog steeds niet? Dan moet je even contact opnemen met KPN en moet er een monteur naar gaan kijken, want dan gaat er mogelijk iets niet goed met de aansluiting naar de straat.

 

Mochten je grootouders nog geen bevestiging hebben ontvangen dat de verhuizing is verwerkt, dan moet je nog even geduld hebben.


Hoi @Lars03, welkom op de community. Goed dat je jouw grootouders hierbij helpt, dat zal voor hun ook schelen. Zoals je het beschrijft heb je het juiste aansluitpunt gebruikt, als er gebruikt wordt gemaakt van een DSL verbinding. Het zou ook kunnen dat er glasvezel is, dan is het een ander aansluitpunt. Hier zie je alle opties daarvoor: Je KPN aansluiting.

Hebben jouw grootouders al wel bericht gehad dat de verhuizing gereed is om aan te sluiten op het nieuwe adres? Als dat er nog niet is, is er nog geen signaal op dat adres. Als dat er wel is en het werkt alsnog niet, dan kan je ons het beste bellen op 0800-0402. Dan kan een collega direct samen met je meekijken naar de verbinding en indien nodig een monteur inplannen.


Reageer