Skip to main content
Vraag

Geen verbinding sinds overstap naar KPN, rood lampje op glaspunt

• March 26, 2026
  • 14 reacties
  • 93 keer bekeken

Naar bijna 6 uren met kpn aan de telefoon, niemand die mij een antwoord kan geven, nu maar weer moet afwachten tot zondag middag, of iemand dan wel wat weet en ondertussen vanaf dinsdag toen mijn overstap gemaakt werd geen tv en internet.

Enkel een modem en tv bakje gekregen. Aansluiting is een genexis glasvezel, huwai tussenbakje brand rood LOS, niemand weet een oplossing??? Alle telefoonnummers gehad, ze kunnen geen monteur inplannen vanwege een tijdsblok. Word klakkeloos opgehangen onder het mom ik moet iemand inbellen, ben er meer dan zat van!!!! Wat moet ik doen????

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 26, 2026

Beste ​@Sharon95 Huawei heeft niets met KPN te maken, die behoort dus niet aangesloten te zijn.

Kun je eens een foto plaatsen van jouw aansluiting van de Genexis glasvezelkast tot en met de aansluiting naar de modem/router?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Nee maar ik heb ook niks wat wel met kpn te maken heeft. Dit is mijn aansluiting 

Ik kan het niet anders aansluiten..... die gele stekker past niet in het modem

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 26, 2026

Beste ​@Sharon95 ben je overgestapt van een andere provider met glasvezel naar KPN met glasvezel en wanneer is je abo door KPN als actief gemeld aan jou per mail of anderszins?

Als dat per vandaag is kun je om een gratis installatiemonteur vragen die alles werkend voor je aansluit.

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/monteur

Via 0800 0402 kun je contact opnemen, in duit geval 24/7  omdat je geen werkende diensten hebt of via Facebook, X of Instagram of een terugbelafspraak volgens onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/ugs?icid=contact:cd=community&campaignid=so:c=merk-community

Succes

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Dat klopt, door elke keer gedoe met odido en hun datalek en hoe daarmee om te gaan, ben ik naar kpn gegaan. 

Ik heb geen mail, bericht of wat dan ook gehad dat mijn verbinding actief is. Dinsdag is mijn contract overgegaan en is 8:00 sochtends mijn vorige contract gestopt, alles op het modem brand, de wifi verbinding hangt in de lucht maar is niet mee te verbinden

0800-0402 heeft mij om half 5 terug gebeld, ze kan mij geen antwoord geven en ze kunnen ook geen monteur inplannen, daarom dit uit wanhoop want ik weet niet meer wat ik moet doen. Ook kan ik via de websites ect geen monteur aanvragen, dan zegt je er gaat iets fout en moet ik telefonisch contact opnemen en ook zij kunnen niks inplannen.

Excuses als ik niet vriendelijk over kom maar naar uren bellen bellen bellen, kom ik gewoon niet verder, zit ik dagen zonder en kan ik mijn werk niet voortzetten en ook met uw opties niet want die heb ik al bewandeld...  

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Bedoel dat laatste niet negatief hoor, maar heb inmiddels minimaal 6 medewerkers aan de telefoon gehad en niemand die iets weet of kan, idem heeft die meid zostraks overlegd met een bepaald hoofd afdeling en zelf hierna kon ze mij om half 5 geen antwoord geven over hoe en wat.....

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Ik zou ook al 2 dagen terug gebeld worden wat ook niet gebeurt, dat is de reden dat ik vandaag maar tot 2 uur heb gewacht. Zoals je ziet heeft 0402 mij terug gebeld zonder oplossing concrete oplossing of iets

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

En nu mail herinnering om afspraak te maken, maar dat lukt niet, zowel via de website als via telefonisch, ze kunnen geen tijdsblok krijgen of iets wat ze elke keer zeggen dus bellen heeft geen zin maar ik weet ook niet wat wel 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 26, 2026

Maar is die aansluiting wel van kpn? De aansluiting kan ook van odf zijn en daar levert kpn niet over. Dan zal je naar de oude telefoonlijn moeten zoeken...

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Daar heb ik toch geen doel over... dit is een glasvezel aansluiting, odido heeft enkel een tussenkastje Huawei geplaatst en meer hebben zij niet gedaan, daar was ik destijds zelf bij. Dus waarom zou ik nu over een oude telefoonlijn moeten gaan en niet gewoon de glasvezel wat volgens het bestellen volgens kpn ook gewoon mogelijk was.... ik heb het beeldbellend ook aan kpn laten zien vanmiddag...... op hun vraag

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 26, 2026

Omdat het wellicht een glasvezelaansluiting is van odf!! Kan je een printscreen van de orderbevestiging uploaden zonder persoonlijke gegevens? Ik ben namelijk wel benieuwd of daar echt uit te halen is dat het een glasvezelaansluiting is. Wat zegt deze site over de status van jouw adres?

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Dit is het resultaat van de website, ander ga ik gelijk opzoeken, moet even zien waar ik dat vind want je krijgt ook maar heel weinig informatie is mijn ervaring inmiddels, en voelt nu alsof ik gewoon aan mijn lot word overgelaten en zoek het er maar mee uit.... heb een aantal vriendelijke dames aan de telefoon gehad en ze proberen van alles maar er lijkt gewoon geen oplossing te zijn waar ik met mijn hoofd niet bij kan..

Ik heb mijn huisnummer even vervaagd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Van de order word je inpricipe niet wijzer, staat nergens iets over. toen bedacht ik mij dat in de doos, het boekje zit betreft glasvezel aansluitingen.. hoe en wat.

En mijn idee was dat dat Huawei bakje er dan tussen kon blijven zitten want zoals je ziet kan ik die gele stekker nergens op aansluiten in het modem. Dus toen zei ik ook al aan de telefoon, moet ik dan niet misschien zo'n Huawei kastje hebben, maar dan van kpn... ?

Ik weet het niet 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 26, 2026

Dit al voldoende hoor. Het is dus inderdaad een glasvezelaansluiting van kpn. Ik ben bang dat de order ergens op onverklaarbare wijze is vastgelopen. Vooral ook omdat de medewerkers van de klantenservice niets kunnen inplannen. Ik ben bang dat dit niet met één druk op de knop is opgelost. Om het vlot te trekken raad ik je aan dit formulier te gebruiken. Probeer ook nog een keer duidelijkheid te krijgen bij de klantenservice. Sowieso is de aansluiting zo te zien in erbarmelijke staat dus een monteur is Sowieso nodig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 26, 2026

Bedankt voor het meedenken op zijn minst..

Ik snap gewoon werkelijk waar niet wat het probleem is! Ik heb bijna 6! Uren met kpn gebeld... meedenkend ook, want ik wil het graag opgelost maar het is gewoon een zwart gat… ze komen met niks en nergens verder, en elke keer heb ik weer een ander aan de telefoon, en ook die gene kan hier helemaal niks aan doen maar ik word er redelijk geïrriteerd van... heb ik ook netjes gezegd maar dit kost zooooo veel onnodige tijd en frustratie.

En inderdaad, het is allemaal oude zooi.. maar zolang het werkt heb ik mij hier nooit mee bezig gehouden jaren lang en ook nooit op geattendeerd door eens een monteur in de loop der jaren..

Ik ga naar het formulier kijken bedankt..