Skip to main content

Dag allen,

Nadat dinsdag het stroom even eraf was in het huis heb ik geen internet meer. De modem en het glasvezel doosje starten prima op. Het glasvezel doosje geeft ook 2 groene lampjes weer, de modem krijgt echter geen internetverbinding. 

Bij nadere inspectie blijken de lampjes op de WAN poort, waar de kabel vanuit het glasvezel doosje naartoe gaat, niet te branden. Ook bij de poort op het glasvezel doosje brandt er geen lampje. Het ligt ook niet aan de kabel want ook andere ethernet kabels tussen glasvezel punt en modem geven dezelfde symptomen. 

Ik heb al geprobeerd om stroom van modem en glasvezel punt te halen en om de modem te resetten maar het mag niet helpen. KPN komt “pas” vrijdag met een monteur aanzetten en aangezien ik vanuit huis moet werken is dat vervelend, maar niet onoverkomelijk. Ik vroeg mij af of mensen hier zo snel weten waar het aan ligt?

Hallo @MKWZ 

Heb je dit glasvezelpunt, de Genexis XGS-PON ONT ? KPN ziet inderdaad dat in incidentele gevallen de ethernetpoort van de Genexis XGS-PON ONT defect kan raken na stroomloos maken van de ONT. Het probleem is in onderzoek en er wordt gewerkt aan een update, die later komt.

De monteur zal dit ‘glaskastje’ daarom moeten vervangen.


Dat is inderdaad het kastje dat hier hangt. Het is dus wachten op de monteur.. 
Bedankt voor uw reactie. 


Hallo @MKWZ je kunt zolang je mobiel als wifi hotspot inzetten en toch werken.

 

 


@JanD 
Bedankt voor de tip. Dat heb ik vandaag ook gedaan maar dat heeft me blijkbaar al 1000 van de 3000 MBs van mn maand gekost (vandaag was toevallig dag 1). 


Hallo @MKWZ als je een mobiel abo van KPN hebt kun je bellen en vragen om gratis aanvullen datategoed totdat je internet het weer doet.

 


Hi @MKWZ, welkom hier. 

Dit komt helaas voor bij dit kastje, er wordt hier aan gewerkt. Is het inmiddels gelukt via ons telefoonnummer 0800 0402? 


Nog niet @Alex_P , kan jij daar bij helpen?


Ik heb bij dezen een 100 GB weekbundel op jouw mobiele nummer gezet. Hopelijk wordt het vrijdag snel door de monteur opgelost!


Bedankt @Marcia_ !


Hoi @MKWZ , is het gisteren gelukt met de monteur? Was een nieuw kastje idd de oplossing?


Een nieuw kastje was inderdaad de oplossing. Binnen 5 minuten was de monteur klaar en hadden we weer internet.