Skip to main content

Goedemorgen,

 

Sinds enkele dagen heb ik geen verbinding meer met internet op mijn PC. Deze is normaal gesproken verbonden via bedraad internet en heeft altijd normaal gewerkt. Maar sinds een paar dagen dus niet meer, de probleemoplosser van Windows geeft telkens aan dat de standaardgateway niet beschikbaar is. Mijn Wi-fi verbinding werkt wel, op alle aangesloten apparaten (en dus ook mijn PC). 

Ik heb wel gezien dat er meerdere mensen zijn die dit probleem ook hebben ervaren, maar ik heb in de verschillende topics geen oplossing kunnen vinden die werkt. Router resetten, netwerkadapter updaten etc heeft tot nu toe niet gewerkt.  Het modem is nog een ouder model, de Experia V8. Mogelijk heeft dat er iets mee te maken? Ik Hoor graag welke mogelijkheden er zijn om dit op te lossen.

Hoi @GJPulles, wat gek dat het via de kabel niet meer werkt. Je hebt al veel geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Het modem kan inderdaad het probleem zijn, maar ook de kabel. Heb je al een andere poort in het modem geprobeerd of een andere kabel. 

Je kan ook de Wifi manager eens doorlopen. Die kijkt namelijk ook of jouw apparatuur nog geschikt is.  

 


Als de betreffende PC via wifi wel verbinding heeft, zou ik zeggen dat de ethernetkabel misschien een breukje vertoont. Heeft u al een andere ethernetkabel geprobeerd ?


Hallo @GJPulles als je een Windows 10/11-pc hebt kun je binnen het netwerkmenu kiezen voor netwerkinstellingen herstellen, dan worden alle netwerkinstellingen, dus bekabeld, draadloos en eventueel Bluetooth hersteld naar de oorspronkelijke fabriekswaarden en zou je PC weer bekabeld verbinding moeten kunnen maken.

 

 


Hallo allen,

 

Dank voor jullie reacties. Het kiezen van een andere poort of kabel heeft helaas geen oplossing geboden. Het resetten van de netwerkinstellingen leek even effect te hebben, maar inmiddels is het probleem weer terug. De bekabelde verbinding valt nog steeds weg, en is soms helemaal niet beschikbaar.  


Heb je de Wifi Manager ook doorlopen? Het modem kan namelijk wel eens de boosdoener zijn. De Wifi Manager kijkt ook of de apparatuur beschikbaar is en zal deze omruilen indien nodig. 


In de tussentijd heb ik een nieuw modem ontvangen en geïnstalleerd. Dat werkt verder prima (tv en wifi werken zonder problemen) maar de problemen met bedraad internet blijven bestaan. Nog steeds is de ethernet verbinding niet beschikbaar en geeft de probleemoplosser aan dat de standaardgateway niet beschikbaar is. Welke andere opties zijn er nog waar dit aan kan liggen?


Hi, heb je toevallig een apple airport bedraad aangesloten op je netwerk? Dit kan ook voor storing zorgen omdat deze zijn eigen netwerkje aanmaakt.

Oplossing hiervoor is alleen via wifi aansluiten van de airport.

 


Hallo,

Nee ik heb geen apple producten bedraad aangesloten op het netwerk.


Andere apparatuur? Switches of wat dan ook? Ook die kunnen wel eens storen, je kan die dan eens loskoppelen om te kijken of het probleem blijft. 

En is het nog steeds alleen de pc die moeite heeft? of ook andere apparaten via de kabel? Want als de tv goed is verwacht ik eigenlijk niet dat er met de verbinding naar jouw huis wat aan de hand is.