Skip to main content

Tijdens werkzaamheden op 26 juni bij ons achter door een onbekende partij is de glasvezel doorgestoken/gebroken.

 

Eerst dacht ik dat er iets was met de modem, en heb ik een monteur langs laten komen op 28 juni. Die heeft geconstateerd dat de werkzaamheden kapot zijn buiten. Ik zou van KPN Netwerk een telefoontje krijgen, zodat zij kunnen komen checken. Op 29 juni kwam er iemand langs van KPN Netwerk en heeft bevestigd dat het inderdaad kapot was. Ik zou een nieuw telefoontje krijgen voor een afspraak om glasvezel te blazen.

 

Ondertussen heb ik met KPN weer gebeld en hebben we op het adres ieder (3 mobieltjes) 100GB gekregen. Waarvan ik het meeste gebruik van moest maken ivm thuis werken, de andere 2 nummers maakten er niet volledig gebruik van.

Ik kreeg op 7 juli een afspraak, maar werd tegen 14.30 gecanceld. Nieuwe afspraak gekregen 17 juli. 

Opnieuw weer 100GB gekregen, want de week was al om.

Op 17 juli hele dag thuis gewacht en telkens gebeld: "Monteur komt echt, het loopt uit”. Na 21.00 was er nog niemand gekomen (Ja stom dat ik tot 21.00 wachtte, maar ik had hoop).

Volgende dag gebeld met KPN Netwerk, was de afspraak verzet naar 21 juli, zonder te zeggen. 
Daarna nog met KPN zelf gebeld, en kreeg ik weer 100gb.

Maar ook op 21 juli kreeg ik pas om 1630, door zelf te bellen, te horen dat er niemand meer kwam. Monteur komt nu zaterdag 22 juli. Helaas kon hij toen ook niet, en belde de monteur dit keer zelf af (hij was niet lekker, dus was begrijpelijk). Hij had zelf gezegd om woensdag 26 juli te komen, want dan moest hij toch in dezelfde straat zijn, monteur heeft woord gehouden.

Tegen deze tijd heb ik volgens mij weer gebeld voor 100gb.

Dus ik heb een maand, van 26 juni 16.00 tot en met 26 juli 18.00 geen gebruik gemaakt van het internet thuis. Ik kreeg gister 27 juli aan de telefoon helaas te horen dat ik bij de gemeente mijn vergoeding moet verhalen, want KPN heeft het niet gedaan. En dat jullie al coulant genoeg zijn geweest om mij telkens 100gb te sturen, zodat we niet zonder zitten. 

Ik snap de redenering, maar als oude klant voel ik mij hartstikke hard genaaid. Omdat we 72 euro per maand betaalden voor wifi en internet en wij een hele maand dat niet konden gebruiken. Ik had helaas net een nieuw abonnement voor wifi afgesloten, dat inging op de 26e. Jammer dat ik niet eerder belde, dan kon ik het nog cancellen.

De 100 gb was fijn om wat dingen te overbruggen, maar dat was omdat ik anders elke keer 2gb extra op mijn unlimited data moest verhogen. Verder werken de meeste van ons niet thuis en hadden zij uiteindelijk niet veel aan de 100gb gehad.

Ik ben teleurgesteld.

Hoi @OvWe, welkom op het forum! Fijn om te horen dat de verbinding inmiddels hersteld is. Maar, wat een gedoe allemaal om zover te komen. Wat betreft vergoeding, als jij door een storing in het netwerk geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement, dan krijg je de abonnementskosten over die periode gewoon vergoed. Het maakt daarvoor niet uit wie die kabel stuk gemaakt heeft. Overige kosten die je gemaakt hebt rondom deze storing vergoeden we niet. Daarvoor zou je dan wel bij de gemeente moeten aankloppen.

Kijk even of je de vergoeding kunt aanvragen via ons formulier voor vergoeding netwerkstoring. Mocht dat niet lukken, laat het weten. Dan regel ik dit handmatig.


Goedemiddag, 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb geprobeerd om het via jullie formulier te doen, maar ik kan helaas als start datum 26 juni niet kiezen (of misschien is 27 juni beter, omdat het op de 26e pas rond 16.00 uit viel.)

Als ik wel een startdatum kies (bijv 4 juli) dan kan ik als einddatum alleen maar 6 juli kiezen. 

Dus helaas is het mij niet gelukt om de vergoeding aan te vragen. Dit was ook de reden dat ik daarom gebeld had met de klantenservice. 

Mocht je mij kunnen helpen, dat wordt erg gewaardeerd. Hartelijk dank.

 


Hoi @OvWe, welkom op het forum! Fijn om te horen dat de verbinding inmiddels hersteld is. Maar, wat een gedoe allemaal om zover te komen. Wat betreft vergoeding, als jij door een storing in het netwerk geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement, dan krijg je de abonnementskosten over die periode gewoon vergoed. Het maakt daarvoor niet uit wie die kabel stuk gemaakt heeft. Overige kosten die je gemaakt hebt rondom deze storing vergoeden we niet. Daarvoor zou je dan wel bij de gemeente moeten aankloppen.

Kijk even of je de vergoeding kunt aanvragen via ons formulier voor vergoeding netwerkstoring. Mocht dat niet lukken, laat het weten. Dan regel ik dit handmatig.

 

Goedemorgen @Erik_ 

ik heb een belletje gehad van de klachten afdeling en ze hebben de vergoeding voor mij handmatig erin gezet. Ze zeiden ook precies hetzelfde dat wat je mij vertelde over het vergoeden van de abonnementskosten.

Hopelijk heb je nog niks handmatig erin gezet, anders zou het dubbel lopen en dat willen we natuurlijk niet.

Ik wil je nog wel danken voor je reactie en je hulp. 


Ha, goed om te horen, @OvWe, en dank je wel :)