Skip to main content

Ik heb mijn internetsnelheid verhoogd van 200 naar 1000 mb. Ik realiseer me dat draadloos een verlies in snelheid geeft, maar ik merk zowel op m’n telefoon als op m’n iPad helemaal niets van de verhoging. De Speedtest van Ookla / Speedtest.net gaf rond de 160 download en geeft dat nog steeds. 
zou toch wel iets merkbaar moeten zijn?

Welke snelheid haal je met een bekabelde pc of laptop?


Ik heb geen mogelijkheid om bekabeld te testen, laptop heeft geen netwerkaansluiting meer helaas


Maar een verlies draadloos van 40 mb op een snelheid van 200 is heel netjes vind ik. Maar 840 verlies lijkt mij wat veel…..


Is er een manier om erachter te komen of het wel doorgevoerd is bij KPN? Iemand te spreken krijgen is volgens mij niet eenvoudig.


Je moet je afvragen of 1gig snelheid zin heeft als je geen bekabelde verbinding hebt. Je gaat die snelheid namelijk nooit halen via wifi. Je kan in het modem de instellingen aanpassen voor de wifi. Bijvoorbeeld op 802.11 ac. Hier vind je nuttige info.


Ik snap je mening over het nut, maar dat is niet m’n vraag;-). Ik puzzel even verder. 


Nee maar de instellingen in het modem zijn wel heel belangrijk.  En meet je met de 2.4ghz band of de 5ghz band? Een hoge snelheid krijg je niet automatisch. 


Ik gebruik trouwens niet de WiFi van de experiabox, maar triband meshrouters.


Is de wifi van het modem uit? Zijn de wifi punten met een kabel aangesloten op het modem?


Ja klopt. WiFi is uit en de node is bekabeld aangesloten 


Welk type modem heb je?


Een 10a. Weet je misschien hoe ik KPN kan laten checken of het daar wel goed staat? Dat zou ik graag uitsluiten namelijk 


Dan zou je morgen moeten bellen met de klantenservice 0800-0402.  De wachttijden zijn op maandag wel erg lang.  


Dat ga ik komende dagen maar even proberen idd. Thanks!


Je moet je afvragen of 1gig snelheid zin heeft als je geen bekabelde verbinding hebt. Je gaat die snelheid namelijk nooit halen via wifi. Je kan in het modem de instellingen aanpassen voor de wifi. Bijvoorbeeld op 802.11 ac. Hier vind je nuttige info.

sidenote

ervaring met ziggo

rond die snelheid kan je zeker wel halen

ik doe zelf alles via wifi 6 wel met ziggo modem

 


Zelfs met bellen krijg ik niemand aan de lijn😳. Standaard antwoorden van de computer, maar ik weet dus nog steeds niet of de snelheid in mijn abonnement is aangepast. Werken er eigenlijk wel mensen bij KPN, of alleen robots 😂.

Anyway, dit gaat niet goed komen denk ik. Ik verlaag m’n snelheid weer, dan betaal ik in elk geval voor wat ik krijg.


Opgelost 😀. Het lag aan de ingestelde prioritering van m’n mesh routers.


Hallo @Roobbie en welkom op het forum! Ik ben blij te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden en dat je het hebt opgelost! Dankjewel voor het delen van de oorzaak, dat kan andere meelezers weer helpen. Ik hoop dat je blij bent met je nieuwe snelheid!