Skip to main content

Ik kan niet meer via een VPN verbinding contact maken met de server van kantoor. Na onderzoek blijkt dat het probleem bij KPN ligt.

Via mobiele hotspot kan ik wel op mijn laptop verbinden met VPN.

@Kpn hoe los ik dit op?

Zijn er bij u op het kantoor nog meer medewerkers die bij KPN zitten? Hebben die ook problemen? 

Heeft u sneller internet buitengebied?


Hallo @geen VPN verbinding , je spreekt van niet meer.
Het heeft eerder wel gewerkt? Is er wat gewijzigd in de apparatuur thuis of op het kantoor?


Hoi @Nick83 ik ben alleen van kantoor met KPN. Systeembeheerder van kantoor heeft alles al nagekeken en het ligt niet aan de kant van kantoor.

Ik heb via mijn mobiele hotspot wel vpn verbinding maar niet meer via wifi.

Ik lees wel wat over update experiabox. ik heb er te weinig verstand van. weet niet wat ik moet doen. anders bel ik kpn wel, hoop dat zij het weten.


ja het heeft altijd gewerkt de vpn verbinding. alleen nu niet meer. er is niets gewijzigd thuis op op kantoor.


van sneller internet buitengebied heb ik nog nooit gehoord. 


ja het heeft altijd gewerkt de vpn verbinding. alleen nu niet meer. er is niets gewijzigd thuis op op kantoor.

Opeens werkt het niet meer dus. Het enige wat ik kan bedenken is een IP blokkade door frequente inlogpogingen die fout liepen. Dan zou het ip-adres van jouw thuis aansluiting op een “blacklist” terecht gekomen zijn. Kan de systeembeheerder daar naar kijken?

Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke?


Beste @geen VPN verbinding, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet meer werkt! Ik ben ook benieuwd of je een foutmelding krijgt en zo ja, welke? Welke Experia Box heb je in gebruik? En staat jouw IP-adres inderdaad niet op de blacklist van het bedrijf?


Goedemorgen,

 

nog bedankt voor jullie reactie, ik was even geveld door corona.

 

Ik heb op dit moment de V10 box in gebruik. Nu paar keer gereset, opnieuw opgestart, systeembeheerder heeft diverse opties gedaan, gebeld met KPN. Geen resultaat. Laatst contact verliep niet soepel met KPN. Ik vroeg om een nieuwe experia box om uit te sluiten of het inderdaad niet aan mijn experiabox ligt. 

Mijn ip adres staat niet op de blacklist.

 

Ik krijg de volgende melding.

 

 


Goed te lezen dat je (redelijk) hersteld bent van corona.

Welk type VPN verbinding wordt gebruikt?

  • PPTP
  • L2TP/IPsec met certificaat
  • L2TP/IPsec met vooraf gedeelde sleutel
  • SSTP (Secure Socket Tunneling Protocol)
  • IKEv2

Het betreft een L2TP/ISPSEC VPN met vooraf gedeelde sleutel.

 

 


Heb je al naar de onderstaande mogelijke fix gekeken?

Registry fix for Windows 10 L2TP VPN


Euhm... ander subnet op de Experiabox instellen? 🤔


Euhm... ander subnet op de Experiabox instellen? 🤔

Nee, niet bij deze melding.