Skip to main content

Hoi allen,

 

Sinds vandaag kan ik geen (VPN-)verbinding meer maken met het bedrijfsnetwerk.
Wanneer ik een ping uitvoer naar het IP-adres van kantoor dan krijg ik wel antwoord (IP-adres weggelaten voor afschermingsdoeleinden):
 

Wanneer ik een tracert uitvoer naar hetzelfde adres wordt de bestemming ook bereikt in de laatste hop.

Echter wanneer ik in de browser naar een website probeer te gaan die op het kantoor ipadres bereikbaar is ( https://ipadres zullen we maar stellen) dan kan de pagina niet worden geladen.
En wanneer ik een VPN-verbinding probeer op te zetten naar de VPN-firewall op hetzelfde ip-adres dan komt de VPN-verbinding ook niet tot stand.

Hoewel het kantooradres dus pingbaar en traceer baar is, kan ik er toch geen verbinding mee maken.

In eerste instantie dachten we dat het aan de laptop zou liggen die op wifi staat, maar bekabeld werkt het eveneens niet.
En wanneer ik de laptop verbind met mijn mobiele hotspot (en de KPN verbinding niet gebruik) dan werkt alles gewoon.

En om dit nog extra te bevestigen ben ik naar een collega die om de hoek woont gegaan met mijn laptop, heb deze op zijn internet aangesloten (geen KPN) en kan vanaf daar dan de verbindingen met kantoor tot stand brengen.
Toen is de collega met zijn laptop mee naar mij thuis gegaan, heeft zijn laptop aan mijn KPN verbinding aangesloten en wat blijkt: hij kan dan ook geen verbinding naar kantoor maken met zijn laptop.

Daarna heb ik telefonisch contact met KPN opgenomen, maar die hadden geen idee anders dan de suggestie om de vraag hier op het forum te plaatsen.
 

Waarschijnlijk staat uw ip geblokkeerd bij het bedrijf. Dat zien we hier op het forum heel vaak bij zulk soort problemen. 


@Linda-Kpn is het nog gelukt om de informatie gegeven door @Nick83 na te vragen?


Heb ook een vraag, verblijf buiten europa

kan geen tv kijken via VPN. Blokkeerd KPN dat

kennis mee andere provider, werkt perfect.

ben een digibeet, dus graag begrijpbaar advies

met dank


kan geen tv kijken via VPN. Blokkeerd KPN dat

Nee, dat blokkeert KPN niet.


Het lukt ne niet om tv te kijken

kennis met ziggo werkt perfect


Gebruik je een telefoon of een tablet.

Zet GPS locatiebepaling eens uit.


Fantastisch al dagen aan het zoeken

en is gelukt. Heel erg bedankt👍