Skip to main content

Na melding dat het IP adres van mijn aansluiting gewijzigd is na wijzigingen in de wijkcentrale heb ik geen WAN verbinding meer op het KPN modem.

Nu kan ik alleen een betaalde monteur afspraak maken, beetje vreemd wanneer de MijnKPN app constateert dat er een storing is tussen het modem en de wijkcentrale.

procedure om het zelf op te lossen al meerdere malen doorlopen, inclusief fabrieksreset.

Wat nu?

Hallo @PatrickF 

 

Voor een storing, wat dit toch duidelijk is, kan je het beste bellen met de klantenservice op 0800-0402 en daar melden dat je een storing hebt, dan moeten die een (gratis) storingsmonteur in kunnen plannen.

Ik neem aan dat die betaalde optie via de website was?


@PatrickF Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je geen WAN verbinding meer hebt op je modem. Begrijp ik daarmee goed dat je helemaal geen verbinding meer hebt? 

Als dat inderdaad het geval is, zou je dan voor mij je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken! 


Hoi Rutger, ingevuld.

Had ook al 08000402 gebeld, die hebben test uitgevoerd, wijkcentrale ziet mijn modem niet meer sinds IP wijziging.

Ik zou bericht met link voor contact backoffice krijgen, helaas niets meer gehoord en BO zal nu wel naar huis zijn…

Heb nu mobiele hotspot aan om beetje tv te kunnen kijken en hier te kunnen communiceren.

Heb daarvoor wel alvast extra databundel gekregen.


Ben via ander kanaal nu ook met webcare in contact. zal vast helemaal goed komen


Ah check. Mocht je via deze weg nog een hulplijn in willen schakelen, laat het gerust weten. 🙂 Ik zie ook dat het ticket open staat, en fijn dat je een databundel hebt gekregen. Dan zit je in elk geval niet helemaal zonder internet nu. 


Nou, we zijn een paar dagen verder.

KPN monteur geweest, koperaansluiting was toch goed, modem defect?

Nieuw v12 modem aangesloten. Vreemd, zelfde probleem. Ondanks meerdere resets, andere kabeltjes enz.

Toen maar nieuw v10 modem aangesloten. En zie: modem werkt weer inclusief internet.

Daarna inhuis netwerk aangesloten. Door de nieuwe hardware zijn een aantal IP adressen gewijzigd.

Alles nagelopen en zonodig weer statisch gezet.

Nu werkt alles weer, dat wil zeggen, ik heb nu geen problemen geconstateerd.

Wel raar dat de 2e superwifi opnieuw ingeregeld moest worden. En raar dat er 1 IP adres conflict was omdat die 2x werd gebruikt.

En nu maar hopen dat ze hier in de wijk snel glas gaan aanleggen….


Mooi dat alles opgelost is, en dank voor de uitgebreide terugkoppeling! Wat glasvezel betreft, je kunt op de pagina van NetwerkNL je adres invullen en daar zie je dan of er al glasvezel op de planning staat. Zo niet, dan kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief en dan krijg je vanzelf bericht wanneer er glasvezel aan komt! 🙂 Maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst ergens tegenaan loopt of ergens vragen over hebt.Â