Skip to main content

Vandaag (eindelijk) mijn experiabox v10 + sagecom 4g modem aan kunnen sluiten.

helaas komt er geen stabiele verbinding tot stand, internet lampje gaat af en toe groen branden/knipperen voor paar seconden tot een minuut en wordt daarna rood en valt dan uit.

beide modems al uit-en-aan gezet en ge-reset maar geen verbetring. ook alle kabels gecontroleerd die zitten er allemaal goed in.

tevens kan ik in de experiabox instellingen het sagecom modem niet zien, maar in de sagecom instellingen zie ik wel de verbinding met de experiabox.

iemand bekend met dit probleem?

 

ps. Services lampje brand constant oranje. WiFi verbinding gewoon zichtbaar en stabiel komt alleen geen internet uit.

Hoi Peter, welkom! Begrijp ik het goed dat je Experia Box eigenlijk geen verbinding tot stand kan brengen? Gaat het hier om een helemaal nieuwe aansluiting, of heb je Sneller Internet Buitengebied toegevoegd aan een bestaand abonnement? Vul ook je forumprofiel in, en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan kunnen we hier meekijken.


Hallo @Erik_  bedankt voor de reactie, heb me profiel even ingevuld.

het gaat om een hele nieuwe aansluiting, de experia box kan in ieder geval geen stabiele verbinding leggen. Als het internet lampje groen brand is er ook daadwerkelijk verbinding maar dat houdt niet langer dan een minuut stand, daarna valt ie weer weg.


Hi Peter, ik neem het even over van Erik. Zoals afgesproken heb ik een monteur voor je ingepland. Laat je ons dinsdag even weten hoe dit afloopt? 


Hoi @PeterPrutser87. Is het probleem inmiddels al verholpen door onze monteur?


Het probleem lijkt te zijn opgelost.

de monteur heeft de verbinding getest, bleek wel een verbinding te zijn maar er kwamen meer dan 20.000 FEC fouten per minuut binnen. Daaropvolgend heeft de monteur “iets🤷🏻‍♂️“ in de centrale gedaan en sindsdien goede en stabiele verbinding.


Top, goed om te horen, Peter!