Skip to main content

Hallo,

 

Sinds kort krijgen wij geen wifi verbinding meer met ons modem (experia v10a). Verbinding met kabels gaat wel gewoon goed. Volgende punten zijn reeds geprobeerd:

* stekker eruit en opnieuw opstarten. 

* reset modem.

* monteursreset modem.

 

Na de reset is de Wi-Fi enkele seconden verbonden om vervolgens weer weg te vallen. Dit geldt voor diverse apparaten (mobiel, laptop, tv). 

 

Enige wat er veranderd is dat we het abonnement gewijzigd hebben naar KPN hussel. 

Hallo @FamVink , gebruik je nog andere apparaten om wifi te ontvangen of alléén de wifi verzorgd door het modem?

 


Alleen de Wi-Fi verzorgd door het modem.


Hallo @FamVink , draai de wifimanager eens via onderstaande link:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

 


 


Handmatig toevoegen van netwerk maakt geen verschil. 192.168.2.254 ook niet te bereiken.


Hi @FamVink, Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Wat gek dat de wifi het niet meer doet! Bekabeld heb je, als ik het goed begrijp, wel gewoon internet. Is het mogelijk om met een bekabelde verbinding in te loggen op het modem?  Â192.168.2.254]. 


Via bekabelde internet heb ik verbinding kunnen maken met 192.168.2.254. 

Ik heb vervolgens een ‘restore wifi defaults’ gedaan. 

Daar viel mij bij op dat SSID enable naar ON sprong ipv OFF. 

Wifi lijkt het nu weer te doen. 

Ik heb zelf voorheen nog nooit ingelogd op de modem. 

Iemand enig idee of dit altijd zo gestaan heeft of dat dit veranderd is?


Via bekabelde internet heb ik verbinding kunnen maken met 192.168.2.254. 

Ik heb vervolgens een ‘restore wifi defaults’ gedaan. 

Daar viel mij bij op dat SSID enable naar ON sprong ipv OFF. 

Wifi lijkt het nu weer te doen. 

Ik heb zelf voorheen nog nooit ingelogd op de modem. 

Iemand enig idee of dit altijd zo gestaan heeft of dat dit veranderd is?

Hallo @FamVink , dat is niet na te gaan, maar het feit is dat het nu weer aan staat en hopelijk goed blijft werken.

 


Super dat je weer wifi hebt. Ik weet niet waarom dit uit stond. Standaard staat dit aan. Mocht het nog eens voorkomen (dikke kans van niet), dan weet je nu wat je kunt controleren.:wink:   


Dank voor alle input. Over het algemeen heb ik nu Wi-Fi, wel heb ik dat er met regelmaat gedurende enkele minuten de verbinding wordt verbroken. Modem gaat dan blauw knipperen, na enkele minuten weer groen en kan er weer verbinding gemaakt worden. 

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Wegvallen van de verbinding is namelijk erg irritant nu er meer wordt thuis gewerkt/vergaderd wordt.  


Je kan een keer het modem resetten…

Verder: gebruikt u een draadloze verbindingset? Voor de tv ontvanger bijvoorbeeld? 


Reset al meerdere malen geprobeerd.

Draadloze verbindingsset gebruik ik niet. 

Bekabelde verbinding valt ook weg. 


Dan moet @Lisa je verbinding ff doormeten denk ik...


Hoi! Yes, ik heb even gemeten en zie geen problemen in de verbinding. Met andere woorden. De verbinding is stabiel!:tada: Wel valt het me op dat het modem van handmatig opnieuw opgestart wordt óf gereset. Wanneer doen jullie dit? Toevallig als het lampje blauw knippert? Blauwknipperen betekent dat het modem zich inleerd op het signaal. 

Zit er tussen het aansluitpunt en modem een splitter? Kun je de kabel tussen aansluitpunt en modem eens contorleren en eventueel de splitter verwijderen. 
 


Resetten doe ik meestal als de modem rood blijft branden. 

Blauw wacht ik meestal even af omdat de verbinding enkele minuten later dan wel weer tot stand komt. Dit blauw knipperen gebeurt wel erg regelmatig en dan valt de verbinding (zowel bedraad op meerdere plekken als de wifi) dus weg. 

 

Splitter hebben wij niet.


@FamVink, Duidelijk! In dat geval is de beste optie om een monteur langs te laten komen. Er zit waarschijnlijk een defect in het aansluitpunt waardoor de verbinding slecht is. 

Ik heb alvast een monteur ingepland voor maandag a.s. tussen 14.00uur en 16.00uur. Als dit niet uitkomt. Kun je mij dan een dag/tijd doorgeven die beter schikt? Onze monteurs komen langs op werkdagen tussen 0800-1700uur. 


Hoi Lisa, 

 

Dank voor de hulp. Zou de afspraak ook op dinsdag kunnen? Tijd maakt niet uit. (ik krijg zelf de afspraak niet gewijzigd via kpn.com/monteur). 


Ja, dat kan! Ik heb de afspraak verschoven naar dinsdag 23-11-2020 tussen 12.00-14.00uur! Hopelijk komt dit uit. Anders weet je me te vinden :blush:


Reageer