Skip to main content

Sinds vanmorgen ineens geen Wifi meer, geen groen lampje meer bij Wireless op de Experia box V10. Als het Wifi knopje aan de zijkant wordt ingedrukt, gaat het lampje even aan, maar daarna weer uit. Het netwerk staat niet meer in het lijstje met beschikbare netwerken. Bekabeld internet doet het wel.

De Experia box is helemaal uitgezet en weer aangezet en daarna ook gereset. Helaas heeft dit niet geholpen. Wat nu?

Heeft u wifi versterkers? 


Ja, 1 Experia Wifi


Bij het gebruik van experia wifi's wordt de wifi van het modem uit gezet. Dat moet ook. Bij het gebruik van de v10 heeft u 2 Wi-Fi versterkers nodig.


Het internet heeft het tot vandaag gewoon gedaan met 1 Experia Wifi. Ik heb er ook maar 1 ontvangen. De monteur heeft inderdaad uitgelegd dat er geen wifi meer via het modem gaat. Op de versterker brandt een blauw lampje bij WiFi.


Dan heb je geluk gehad dat ie het is blijven doen. Zelfs als je em nu handmatig aanzet zal is snel weer uit gaan. De v10 ondersteunt namelijk nog niet de mesh techniek wat maakt dat je 1 groot netwerk krijgt. Koop er eentje bij dan zit je goed. Overigens worden ze ook op marktplaats veelvuldig aangeboden. 


Dus als de Experia Wifi nu even niet meer gebruikt wordt, zou de Wifi het weer moeten doen?


Ja wellicht moet je de wifi dan handmatig even aanzetten op de v10


WiFi werkt weer zonder de versterker, inderdaad handmatig aanzetten. Bedankt voor uw antwoorden.


Dus als de Experia Wifi nu even niet meer gebruikt wordt, zou de Wifi het weer moeten doen?

De Experia WiFi zal een ander netwerk uitzenden dan de Experiabox verwacht ik. Je kunt op de Experia WiFi handmatig het juiste netwerk instellen. Maar goed, als u hem nu niet meer gebruikt heeft dat niet veel nut.

Bent u oud Telfort klant? 


Ja, oud Telfort klant. Ik wil de Experia Wifi wel weer gebruiken, want de Wifi was beter met de versterker. Hoe moet dat ingesteld worden? Ik neem aan dat dit pas kan als er twee versterkers zijn?


Ja, oud Telfort klant. Ik wil de Experia Wifi wel weer gebruiken, want de Wifi was beter met de versterker. Hoe moet dat ingesteld worden? Ik neem aan dat dit pas kan als er twee versterkers zijn?

Juist. Bij Telfort was het wel mogenlijk om WiFi op de Experiabox weer aan te zetten, en dat bleef dan aan. Bij KPN is dat al jaren niet meer mogelijk. Dat word meteen weer uitgezet of anders gaat het na een paar uur / dagen weer uit.

Nu heeft KPN nieuwe firmware op uw Experiabox gezet, (bijna) dezelfde als bij KPN klanten. En nu word dus plots WiFi uitgezet.

Ik denk dat de Experia WiFi altijd al een ander netwerk uitgezonden heeft, dat is die niet nu opeens gaan doen. En zodoende denk ik ook dat u nog nooit gebruik gemaakt heeft van de Experia WiFi 😄

Als u de Experia WiFi aangesloten heeft, kunt u dan inloggen op http://192.168.2.150?

Proberen vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Het wachtwoord staat op het voetje.

Achter Web password. 


Ja, ik kan inloggen met die gegevens. Moet er iets worden aangepast?


Hoi @Natasjab1! Ik zie dat er nog geen moderator heeft gereageerd. Kun je inmiddels het wifi-netwerk weer vinden of kan ik nog iets voor je betekenen? Laat het maar weten! Ik kijk graag met je mee:blush:


Beste Lisa, bedankt voor je bericht! Ik heb de Experia Wifi los gekoppeld en de Experia V10 gereset. Daardoor hebben we nu wel Wifi, maar niet meer op zolder. En dat hadden we eerder wel toen de Experia Wifi nog aangesloten was en alles nog werkte. In het vorige bericht werd aangegeven dat ik moest inloggen op de Wifi Experia. Dat lukt, maar ik weet niet wat daar moet worden aangepast. En blijkbaar is er een tweede Experia Wifi nodig? Maar we hebben er maar 1 ontvangen toen ik overstapte op glasvezel.  


De Experia Wifi neemt normaal gesproken de wifi van de V10 over. In enkele gevallen gebeurd dit niet en heb je wifi vanuit beide apparaten. Dit is meestal niet stabiel of geeft op den duur problemen, zoals je hebt ervaren @Natasjab1. Ik begrijp dat je nu of wifi hebt vanaf de V10 beneden, of alleen wifi op zolder via de Experia Wifi. 

Meestal sturen we meteen 2 Experia Wifi's wanneer iemand de V10 heeft en op zolder slecht bereik heeft. Dit is bij jou (helaas) nooit gebeurd. 

Ik ga logistiek vragen een tweede versterker je kant op te sturen, zodat je ook op zolder weer bereik hebt.:blush:


Betere deal. We konden meteen een Experia Wifi je kant opsturen. Morgen ligt ie klaar bij een drogist bij jou in de buurt. Ik stuur je een privébericht met de informatie over het afleverpunt. Je ontvangt uiteraard een e-mail met daarin de details. Daarnaast heb je 14 dagen de tijd om de versterker op te halen:blush:


Dag Lisa, bedankt! Het ophaalbericht is al binnen en ik zal het morgen ophalen. Ik zal laten weten of het weer werkt.


@Natasjab1 Opgelost? :slight_smile: