Skip to main content

Goedemiddag,

 

Wat Wifi problemen hier. Gisteren haperende de Wifi (gebeurt helaas vaker). Sinds vandaag helemaal geen Wifi meer in het hele huis. Wifi lampje op het modem stond uit. Opnieuw opgestart→ geen resultaat.

Harde reset→ ook niet.

Wifi knopje op de zijkant ingedrukt→ lampje brand nu wel weer maar er is nog steeds geen verbinding (verbinding mislukt als melding  op telefoon).

Bekabeld werkt alles wel prima.

 

Ik heb een Experia box v10, 2 super wifi punten (waarvan er nu eentje een rood lampje geeft, gisteravond was deze nog oranje) en nog 1 oud experia wifi punt.

 

Vriendelijke groeten,

 

Ruud

De wifi van het modem moet uit. U heeft dus één super wifi en één experia wifi met een kabel aangesloten op het modem?


Dag Joep,

Idd 1 super wifi aangesloten direct op het modem  1 experia punt direct aangesloten en 1 super wifi via draadloos aangesloten.

Dit werkte de afgelopen maanden in principe prima.


Toch niet via dit??

 


Nee hoor, die gebruik ik niet.


Gelukkig!! Heb je ze alle drie al gereset?


Had ik nog niet gedaan, goeie. Nu wel: verbinding is er weer een beetje, maar...  

*admin: privégegevens verborgen

 


Okay, vreemd....nieuwe meting geeft nu ineens wel weer prima snelheid aan. Geen idee waarom, maar het lijkt nu weer te werken. Bedankt voor het meedenken,  mocht ik toch weer problemen ondervinden meld ik mij weer. 


Kan je het beste meten met de app van Ookla.  Dat is de meest betrouwbare. 


Hoi @RuudvdL, welkom op ons forum! Ik zie dat Joep je al goed geholpen heeft! Fijn dat alles weer goed werkt. Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!


U heeft ook nog een oude versterker lees ik? Is dat een zwarte vierkante? 


@Nick83 klopt dat is idd zo'n zwarte vierkante.

Van de week overigens weer problemen gehad. Geen Wifi op verschillende devices. Alles (modem, wifi punten etc) weer opnieuw opgestart en dan gaat het weer. 


Ik meld mij weer….Helaas weer problemen. Het ging een maandje goed, nu dit hele weekend weer haperende Wifi. Precies hetzelfde verhaal als voorheen: bekabeld werkt wel, wifi incidenteel. De super wifi punten staan op groen.


Hoi @RuudvdL, dat is balen zeg!
Wifi zal altijd wat afhankelijk blijven van de omgeving.

Wat hier nog wel een heel eind zou kunnen helpen is zoveel mogelijk wifiversterkers bekabeld aan te sluiten.
We hebben ook nog een paar handige topics hierover: