Skip to main content

Beste Heer/Mevrouw,

 

Vandaag heb ik problemen ervaren met de wifi verbinding tussen mijn Experia Box V8 (van origine van Telfort) en ASUS VivoBook S. Deze werkt namelijk niet meer en er werd door de computer vastgesteld als: "De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect.” De reset van de Experia Box doet niks. Dit is de eerste keer sinds KPN Telfort heeft overgenomen dat ik problemen ervaar. Aangezien de KPN website mij alleen een stappenplan geeft en ik dus niet per telefoon kan communiceren loop ik telkens aan tegen de optie om mijn KPN ID te koppelen. Daarbij geeft de website aan dat ik geen internetverbinding heb met KPN terwijl ik dat via mijn telefoon toch echt heb. Aangezien ik een docent ben heb ik internet nodig thuis om de lessen te kunnen geven, dit is via wifi dus al niet meer mogelijk. Daarom heb ik net een ethernetkabel-usb adapter aangeschaft zodat ik toch internet heb via de laptop. Echter kan ik hier niet gebruik van blijven maken aangezien andere mensen thuis ook nog de wifi verbinding nodig hebben in andere kamers van het huis voor hun laptop. Daarom zal ik toch ten minste mijn KPN ID moeten koppelen om andere de opties uit te kunnen voeren. Ik zoek dan ook graag samen naar een passende oplossing voor deze problemen. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Sophie 

Welkom op het Forum @SdN,

Als ik het goed lees loop je tegen meerdere dingen aan. 
Kun je op het moment wel met de computer op internet komen?
Er is een KPN id aangemaakt en het koppelen lukt niet geef je aan. Je zou thuis producten gewoon moeten kunnen koppelen, zelfs als je niet verbonden bent met de wifi. Zolang er wel een internet verbinding is.
Bij welke stap hierin gaat het precies mis?
Zodra het koppelen wel gelukt is zou je door middel van de Wifi manager de wifi thuis kunnen verbeteren voor iedereen.

Mocht je het alsnog prettiger vinden telefonische geholpen te worden is hierbij het nummer 0800-0402.

Wil je me laten weten hoe het gaat? Ik ben benieuwd naar je reactie.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!