Skip to main content

Omdat mijn WIfi versterkers niet goed werkzaam waren heb ik 2 dagen geleden deze gereset naar fabrieksinstellingen en tevens de modem gereset , betreft een KPN Box 12.

Echter na de reset kreeg ik even wifi maar daarna geen enkel wifi signaal meer op telefoon en computer en is het bestaande netwerk van ons niet meer zichtbaar.

Alles staat op groen , heb meerdere malen handmatig gereset, gisternacht ook troom glasvezelkastje gehaald en vanmorgen nog steeds geen wifi. Ook op afstand heb ik meerdere malen de modem laten resetten en nog steeds geen wifi.. Wel kan ik met de kabel internetten en ook TV is bekabeld aangesloten en werkt gelukkig wel ook . Probeerde met de kabelaansluiting in mijnmodem te kijken , moest het ADM paswoord ingeven omdat deze gereset was en dus op de achterkant sticker modem het adm.nr ingetypt maar kom er niet in met dit adm.password achterop mijn modem. Graag hulp wat te doen ?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Omdat mijn WIfi versterkers niet goed werkzaam waren heb iki gisteren deze gereset naar fabrieksinstellingen en tevens de modem gereset KPN Box 12.

Echter na de reset kreeg ik even wifi maar daarna geen enkel wifi signaal meer.

Alles staat op groen , heb meerdere malen handmatig gereset, vannnacht stroom glasvezelkastje etc gehaald en vanmorgen nog steeds geen wifi. Ook op afstand heb ik vandaag de modem laten resetten en nog steeds geen wifi.. Wel kan ik met de kabel internetten en ook TV doet het zo maar wifi niet.Probeerde net ook in mijnmodem te kijken , moest het ADM paswoord ingeven omdat gereset was maar kom er niet in met dit adm.password achterop mijn modem. Het gekke is dat in wel verbinding heb met een andere router en denk van de buren , als ik die aanklik krijg ik wifi ?

 


Hallo @FCU2022 het modemwachtwoord bevat soms heel vreemde tekens, o.a. {

Welk type versterkers heb je, de ronde witte of de ronde zwarte of anderszins?

Het is ook verstandig en aangeraden door het modem, bij de eerste inlog het modemwachtwoord en de wifinamen en wifiwachtwoorden meteen aan te passen i.v.m. de veiligheid.

 

 


Hallo,

 

Wachtwoord had ik voorheen gewijzigd en werkte prima en nu meerdere malen het juiste adm wachtwoord ingebracht op de sticker en ja heeft verschillende tekens maar kom er niet in ., Wifi versterkers zijn de witte maar omdat mijn modem de nieuwe updates had werkte het zonder wifi versterker in de meterkast prima, alleen boven kreeg ik het niet lekker aan de gang . Maar nu is er dus geen WIFI netwerk te zien in mijn telefoon en computer , wel bekabeld geeft hij juiste modem (netwerk) aan.


Hallo @FCU2022 dan nog maar eens een fabrieks-reset doen bij de modem via het resetgaatje en daarna de versterkers resetten en weer aansluiten als nieuw uit de doos.

Succes.

 


Oke maar wordt al de 4e of 5e keer dan nu resetten zo ,  zal gaan doen en versterker ook resetten en aansluiten … maar vindt het raar dat alles prima werkt behalve geen wifi te zien … Laat van mij horen later ga nu weer resetten

 


Hoi gedaan en ben inmiddels ook in mijn modem gekomen met wachtwoord achterop de modem. Het gekke is dat mijn metwerk naam anders is dan op de sticker modem  die is KPNDB5e56 maar is nu geworden volgens de gegevens op “mijn modem” , SSID  KPNE02B36.

Gelukkig het wachtwoord hier kunnen vinden en nu verbonden en prima Wifi.

Ga alleen de versterkers nog boven en op zolder aansluiten , hopelijk gaan ze beter elkaar vinden

Is de verandering van naam gebruikelijk ? te maken met de nieuwe updates ?

En kunt u mij zeggen wat het voordeel is van extra wifi aanklikken in de modem?

 


Hallo @FCU2022 sommige apparaten hebben moeite om verbinding te maken met de juiste band, 2.4 of 5.0, meestal smart-apparaten en/of IoT-apparaten en camera's, meestal van twijfelachtige kwaliteit.

Daarvoor is de 'extra wifi' in het leven geroepen, dan kun je de 2.4 en de 5.0 banden apart beheren voor de betreffende apparaten.

 


Hi @FCU2022! Heb je al eens een schone installatie van de SuperWifi versterkers geprobeerd? Dit lost in vrijwel alle gevallen soortgelijke storingen op. Het heeft vaak te maken met instellingen die op verschillende momenten zijn ingeladen in je apparatuur. Met het aangegeven stappenplan verhelp je dat! 


Bedankt heb inmiddels weer Wifi , na de updates met de modem kon in bestaande netwerknaam niet meer vinden maar is gewijzigd en na het inloggen op “mijn modem” heb ik hier het password kunnen vinden en nu prima wifi