Skip to main content

Beste mensen,

Hier een enorme kluns wat betreft deze technische toestanden.

Zal hier vast wel een soort gelijk topic staan maar zie door de bomen het bos niet meer.

Lang verhaal kort,

 

Sinds vorige week een nieuw modem Experia box v10.

Tot zover alles prima behalve de wifi op de bovenste etages van het huis.

Vandaag 3 stuks super wifi aangesloten zoals in de handleiding staat, bij alle 3 branden keurig netjes de groene lichtjes alleen hebben we geen wifi meer in heel het huis.

Mijn telefoon en i pad van zoonlief kan het wifi netwerk niet meer vinden.

 

Wie kan helpen? alvast bedankt!

In de lijst met beschikbare netwerken, kunt u daar een netwerk vinden wat begint met "WE2"?


Bedankt voor uw reactie Nick!

Nee dat stond er niet tussen.

 

Heb inmiddels alle 3 de super wifi losgehaald maar nu ook geen wifi netwerk via het modem meer. 


Als het goed je is de WiFi van het modem uitgegaan. Zie je het gebruikelijke netwerk ook niet?


Nee het gebruikelijke netwerk dat dan de super wifi van het modem had moeten overnemen is niet te zien.

 

Heb inmiddels alle super wifi losgehaald maar nu is er via het modem zelf ook geen wifi meer.

Net nog een keer de boel uitgezet en opnieuw opgestart maar ook geen gewenst resultaat helaas.


We gaan opnieuw beginnen.  Haal 2 super wifi's uit het stopcontact.  Degene die aan de experiabox zit laat he zitten en druk het resetknopje in tot ie opnieuw start en laat em 10 minuten staan.  Roep maar als je klaar bent


Oke dat is gedaan dus afwachten, in ieder geval bedankt dat u wilt helpen Joep!

 

Misschien klopt het gewoon maar zie dat het groene lampje bij wireless op het modem niet meer brand.


Dat moet ook uit zijn!


Probeer ondertussen vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop in te loggen op de Experiabox:

http://192.168.2.254

Lukt dat? Eerste keer geen wachtwoord gebruiken. Dan moet je een wachtwoord instellen. 


Denk dat we klaar zijn voor de volgende stap…

 

Ik kijk net via mijn mobiel naar beschikbare net werken en oude is nog steeds niet zichtbaar.

Wel een heel nieuw sterk netwerk maar begint met KPN

 

Oke ga ik doen Nick


Wat je ook kunt proberen: de SuperWiFi's uitzetten. Even kijken welke WiFi netwerken beschikbaar zijn. Vervolgens 1 SuperWiFi aanzetten en kijken welk netwerk erbij komt in het lijstje met beschikbare netwerken. Op je mobiele telefoon of laptop. 


Probeer ondertussen vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop in te loggen op de Experiabox:

http://192.168.2.254

Lukt dat? Eerste keer geen wachtwoord gebruiken. Dan moet je een wachtwoord instellen. 

Is gelukt.

Ik zie dat bij de wifi aan/uit configuratie het vinkje op uit staat.

Neem aan dat ik deze op aan moet zetten? (waarschijnlijk echt een domme vraag...)


Nee WiFi van het modem moet uit. Zie je wel de ssid can het modem tussen je je netwerken staan?


Nee WiFi van het modem moet uit. Zie je wel de ssid can het modem tussen je je netwerken staan?

 

 

Nee


Ik ga even eten maar vanavond heb jij WiFi. Hoe dan ook!!!


Haha oke bedankt Joep, eet smakelijk!!


 

Sinds vorige week een nieuw modem Experia box v10.

 

Ik kijk net via mijn mobiel naar beschikbare net werken en oude is nog steeds niet zichtbaar.

Wel een heel nieuw sterk netwerk maar begint met KPN

 

Had je hiervoor een zwarte Box12?


Probeer ondertussen vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop in te loggen op de Experiabox:

http://192.168.2.254

Lukt dat? Eerste keer geen wachtwoord gebruiken. Dan moet je een wachtwoord instellen. 

Is gelukt.

Ik zie dat bij de wifi aan/uit configuratie het vinkje op uit staat.

Neem aan dat ik deze op aan moet zetten? (waarschijnlijk echt een domme vraag...)

Als blijkt dat het inderdaad helemaal niet gaat lukken met die SuperWiFi's, dan kun je zo inderdaad het WiFi van het modem weer aanzetten. Dus dan weet je vast hoe het werkt 😉


 

Sinds vorige week een nieuw modem Experia box v10.

 

Ik kijk net via mijn mobiel naar beschikbare net werken en oude is nog steeds niet zichtbaar.

Wel een heel nieuw sterk netwerk maar begint met KPN

 

Had je hiervoor een zwarte Box12?

 

Nee was ook een witte maar was een jaar of 15 oud.


Probeer ondertussen vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop in te loggen op de Experiabox:

http://192.168.2.254

Lukt dat? Eerste keer geen wachtwoord gebruiken. Dan moet je een wachtwoord instellen. 

Is gelukt.

Ik zie dat bij de wifi aan/uit configuratie het vinkje op uit staat.

Neem aan dat ik deze op aan moet zetten? (waarschijnlijk echt een domme vraag...)

Als blijkt dat het inderdaad helemaal niet gaat lukken met die SuperWiFi's, dan kun je zo inderdaad het WiFi van het modem weer aanzetten. Dus dan weet je vast hoe het werkt 😉

 

Oke top!

 

Maar hopelijk lukt het met de super wifi want ben onze puber wel beu hier op de bank, kan hij lekker boven op z'n eigen kamer internetten! :wink:


Ok. Als je ingelogd bent op het modem, dan zie je na inloggen zoiets:

In de 2de kolom, die op bovenstaand plaatje rood omlijnt is, daar staan als het goed is uw SuperWiFi's bij. Klopt dat? Met het ip nummer erbij. Bijvoorbeeld 192.168.2.6 of 192.168.2.42 of zoiets. Of misschien 192.168.2.151.

Als je dan in je browser een 2de tabblad opent en in de adresbalk dat ip invoert, met "http://" ervoor, dan kun je inloggen op de SuperWiFi's. 

Kom je zo ver?


Lijkt erop dat de Superwifi’s een ander wifinetwerk uitstraalt dan de v10.

Op het moment dat je Superwifi’s aansluit op een v10, gaat de wifi daarvan automatisch uit. Dat hoort zo. Maar de Superwifi’s horen eerst die wifigegevens van de v10 te kopiëren, zodat je alsnog wifi hebt.

Wellicht gaat daar iets mis, of worden er verkeerde wifigegevens opgehaald.

Ze hebben in ieder wel iets gedaan, gezien ze niet hun fabrieks WE2 uitstralen.

 

Lukt inloggen op de v10 via 192.168.2.254? Doe dit even met 1 Superwifi bekabeld aangesloten. De andere mogen aanblijven zonder utp kabel.

Onder lan instellingen staan alle apparaten die via utp kabel zijn aangesloten. Een pc, tv ontvanger of een Superwifi. 

Zie je iets staan met als naam wifiextender? Welk ip adres staat daar bij? 192.168.2.?

 

Vervolgens, als je dat ip adres intikt in je browser, kom je in de Superwifi’s. En dat is wat je wilt. Nu kun je bekijken welke wifi naam en wachtwoord in zich heeft.

Zijn dat bekende gegevens? Zonodig pas je die direct aan naar wat je wilt en schrijf het op.

De andere Superwifi’s nemen deze nieuw ingevulde gegevens automatisch over.


Oke bedankt voor de reacties allemaal, ga het even aandachtig doorlezen en dan horen jullie ervan!


Hallo redders in nood!

Het is gelukt en ik voel me nu net een ict expert! :sunglasses:  was me zonder jullie hulp nooit gelukt en zag al een boze puber voor me en een dure monteur.

 

Is inderdaad zo dat de super wifi een ander netwerk uitstraalt, vraag me aan de ene kant af hoe dat kan maar ben veel te blij dat de boel het nu doet dus ga er verder niet teveel over nadenken!

 

Allemaal super bedankt! :kissing_heart:

EDIT-

Wilde bij Nick en Dennis het beste antwoord aanklikken maar kan dus enkel bij 1 persoon, sorry Dennis was de bedoeling om ook jouw bericht als beste aan te klikken.

 

 

 

 


:smile:  toppie :thumbsup_tone3:

Fijne avond  ( ook voor de puber :wink: )