Skip to main content
Beantwoord

Geen wifi meer op Apple producten met mijn Box12

• February 2, 2026
  • 6 reacties
  • 46 keer bekeken

Sinds gistermiddag werkt het WiFi niet meer op de iPhones in huis. We hebben 1 android toestel waar alles prima werkt en ook op de computers werkt het prima. Voorheen nooit problemen gehad.. Inmiddels ten einde raad. Ik heb WPA 2&3 al veranderd naar alleen WPA2. Ik heb een hard reset gedaan op de router, ik heb de router een factory reset gegeven maar niks helpt. Met een KPN medewerker gebeld en die gaf aan het ook niet te weten en raadde mij aan om IPv6 uit te zetten. Dat werkte helaas ook niet, dus bij deze vroeg ik mij af of iemand mij hier kan helpen. Ik heb een Box 12. Telefoons zijn Iphone 15, Iphone 14 pro en iPhone13, alle 3 pakken het wifi niet meer. Af en toe verbind de telefoon wel met het WiFi maar zodra je iets probeert te laden schakelt hij gelijk over naar 5G. In de meeste gevallen blijft het verbinden icoontje oneindig doordraaien. 

Beste antwoord door Noordzee

​@ForumAccount058 

Ik had dat eerst ook op de iPhones hier in huis, maar een nieuwe update van de SuperWiFi-punten hebben dit verbeterd.

Deze instructie heb ik gevolgd. (Op beide punten) :

Na onderzoek van apparatuur op uw adres hebben wij gezien dat 1 van uw Superwifi punten de Softathome update niet goed hebben verwerkt en dit is ook de reden waarom u problemen heeft met de wifi in huis. Dit lost u makkelijk op met de volgende stappen. Zorg er wel voor dat u voordat u 1 van de onderstaande handelingen doorloopt, de witte Superwifi 1.0 schotel bekabeld met een internetkabel op het modem aansluit. De rest van alle gele vlakjes achterop het modem moeten leeg zijn, dus geen internetkabels in het modem. Dan loopt de update binnen 30 minuten door en moeten de wifi problemen opgelost zijn:

Stap 1: Sluit het Superwifi 1.0 schotel met een internetkabel aan op het modem. Dit serienummer kunt u op de sticker achterop de Superwifi 1.0 schotel vinden. Hiervoor moet u het klepje achterop de Superwifi 1.0 schotel omhoog doen. 

Stap 2: Reset de Superwifi schotel met het reset gaatje aan de achterkant. Dit doet u door een scherp voorwerp (bijvoorbeeld een paperclip of een oorbel) aan de achterzijde van de Superwifi 1.0 schotel bij het reset gaatje in te prikken. Deze houdt u vast totdat het lampje aan de voorkant uit gaat.

Stap 3: Laat de Superwifi 1.0 schotel minimaal 30 minuten bekabeld aangesloten staan op het modem. In deze 30 minuten neemt de Superwifi schotel alle gegevens van het modem over en zet deze opnieuw de verbinding met het modem op.

Stap 4: Na 30 minuten koppelt u de Superwifi 1.0 schotel los van het modem door alleen de internetkabel uit het modem en de Superwifi 1.0 schotel te halen. Daarna start de Superwifi 1.0 schotel opnieuw op, dit kan tot 5 minuten duren. Als de herstart gelukt is brandt het lampje aan de voorkant groen. U kunt de Superwifi 1.0 schotel dan verplaatsen naar een plek in uw woning waar u goede wifi wilt hebben. 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 2, 2026

Hallo ​@ForumAccount058 ,

Wellicht helpt het resetten van de netwerkinstellingen op je mobiel: 

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Hallo ​@ForumAccount058 ,

Wellicht helpt het resetten van de netwerkinstellingen op je mobiel: 

https://www.iculture.nl/tips/netwerkinstellingen-herstellen/

Dankjewel voor je reactie. Vergeten te melden maar ook dit heb ik al geprobeerd. Leverde helaas niks op.

Wat wel bijzonder is, is dat het WiFi gister avond plots werkte op de iPhone 15 vandaag weer niet. Nu werkt het weer op de iPhone 14 pro nadat we deze opnieuw opgestart hadden. Zelfde geprobeert met de andere telefoons maar daar werkte dit helaas niet.

Het probleem lijkt hem te zitten in de Super Wifi punten. Ik heb deze beide uitgezet en sindsdien werkt het WiFi weer op de iPhones. Ik ga ze beide resetten en opnieuw koppelen en laat vervolgens weten of dat het heeft opgelost :)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@ForumAccount058, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt en de klantenservice ook al wel wat goede tips gaf. Je hebt in ieder geval al vastgesteld dat er ergens iets niet goed gaat in combinatie met de superwifi punten. Dat sluit een hoop uit!

Als je wilt denken we nog graag mee of we dat werkend kunnen krijgen, dit hoort namelijk gewoon goed te werken. Ook met apple apparatuur.
Daarvoor hebben we nog wel wat meer informatie nodig.

• Je hebt een box12 lees ik, welke superwifi punten heb je?
  • Hoe heb je deze op elkaar aangesloten zitten?
  • Hoe branden de lampjes op deze apparaten?
  • Als je inlogt op de webinterface, kun je zien welke firmware beide apparaten hebben?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 4, 2026

​@ForumAccount058 

Ik had dat eerst ook op de iPhones hier in huis, maar een nieuwe update van de SuperWiFi-punten hebben dit verbeterd.

Na onderzoek van apparatuur op uw adres hebben wij gezien dat 1 van uw Superwifi punten de Softathome update niet goed hebben verwerkt en dit is ook de reden waarom u problemen heeft met de wifi in huis. Dit lost u makkelijk op met de volgende stappen. Zorg er wel voor dat u voordat u 1 van de onderstaande handelingen doorloopt, de witte Superwifi 1.0 schotel bekabeld met een internetkabel op het modem aansluit. De rest van alle gele vlakjes achterop het modem moeten leeg zijn, dus geen internetkabels in het modem. Dan loopt de update binnen 30 minuten door en moeten de wifi problemen opgelost zijn:

Stap 1: Sluit het Superwifi 1.0 schotel met een internetkabel aan op het modem. Dit serienummer kunt u op de sticker achterop de Superwifi 1.0 schotel vinden. Hiervoor moet u het klepje achterop de Superwifi 1.0 schotel omhoog doen. 

Stap 2: Reset de Superwifi schotel met het reset gaatje aan de achterkant. Dit doet u door een scherp voorwerp (bijvoorbeeld een paperclip of een oorbel) aan de achterzijde van de Superwifi 1.0 schotel bij het reset gaatje in te prikken. Deze houdt u vast totdat het lampje aan de voorkant uit gaat.

Stap 3: Laat de Superwifi 1.0 schotel minimaal 30 minuten bekabeld aangesloten staan op het modem. In deze 30 minuten neemt de Superwifi schotel alle gegevens van het modem over en zet deze opnieuw de verbinding met het modem op.

Stap 4: Na 30 minuten koppelt u de Superwifi 1.0 schotel los van het modem door alleen de internetkabel uit het modem en de Superwifi 1.0 schotel te halen. Daarna start de Superwifi 1.0 schotel opnieuw op, dit kan tot 5 minuten duren. Als de herstart gelukt is brandt het lampje aan de voorkant groen. U kunt de Superwifi 1.0 schotel dan verplaatsen naar een plek in uw woning waar u goede wifi wilt hebben. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 11, 2026

​@ForumAccount058 

​@ForumAccount058 

Is het zo gelukt? 

Â