Skip to main content

Dag Allen,

 

Na een stroomstoring ligt mn wifi eruit. Via Wifi Manager wel kunnen zien dat er contact gemaakt kan worden met de modem. Box12. Er is geen storing in de wijk, volgens de app.

 

Glasvezelkastje geeft de bovenste twee lampjes groen: power en connection.

Op de modem zie ik dat de wifispots wel verbinding hebben. Maar de rode Wan kabel niet, die leidt van het glasvezelkastje naar de bodem.

 

Heb de modem al gereset met de resetknop, 10sec in gedrukt gehouden. Heb de modem al van het stroom afgehaald. En nadat de transformator leeg was, er weer op gedaan. De Wankabel eruit en erin gedaan. 

DIt alles ook met de modem van de TV uit en mobiele apparaten niet op de wifi.

ik heb ook nog geprobeerd de modem in te komen via 192.168.2.254. maar dat lukte niet. 

 

Zijn er nog meer opties en handelingen te doen? 

 

Groet, Mathijs

Hoi @Mathijcb 

Branden de twee lampjes (oranje en groen) bij de WAN poort van het glasvezelkastje niet meer?

Je hebt de XGSPON (zwart rechthoekig glasvezelkastje) met linksonder een serienummer met barcode aan de voorkant? Er is een verkeerde batch van dit kastje geweest waarvan de WAN poort defect gaat bij storingen in het energienet. (O.a. stroomstoring) De enige oplossing is dan het vervangen van de XGSPON ONT door een KPN monteur. Bel daarvoor met KPN op 0800-0402, voor storingen 24/7 bereikbaar. Geef dan duidelijk aan dat het een defecte WAN poort op de XGSPON betreft.

 


Zie je dat de poort van de rode kabel ook geen licht geeft?

Soms helpt het als je modem en NT tegelijk uit zet en weer aan.


Dag Allen,

 

Heb zowel de glasvezel modem en BOX12 tegelijkertijd gereset. Eerst de glasvezel modem aangezet, toen de BOX12. Haalt niets uit.

 

Heb gekeken naar de foto van RBxx. Heb inderdaad zo'n soort kastje. Er is geen verbinding met de BOX12, geen oranje en groene lampje. Dus ik ga bellen. Dank voor jullie hulp!

 

Groet, Mathijs


Succes Mathijs, laat de uitkomst nog even weten.  Hopelijk heb je snel weer 'licht'.


Goedemorgen!

 

Monteur is net geweest. Heeft het glasvezelkastje vervangen. Connectie gezocht. Alles nagelopen, verbinding gecheckt en klaar. Het koffiedrinken duurde nog langer. Aardige monteur! 

Gaf nog een tip om KPN Thuis app te downloaden. Om het systeem te kunnen controleren.

Gelijk van KPN bericht met de vraag of alles is gelukt. 

 

Ik ben blij! Dank voor alle hulp 

 

Groet, Mathijs 


Dat is mooi @Mathijcb en snel opgelost!!

Met jouw goede voorwerk kon ik het probleem direct herkennen en je adviseren wat te doen.