Skip to main content

vannacht heeft de KPN een update doorgevoerd in de Experiabox router en sindsdien hebben we geen wifi meer. Het vaste internet en televisie werkt wel,. 

 

We hebben het modem al een keer 5 minuten van de stroom gehaald en nu knippert het blauwe led sinds een half uur al. Helaas geen Wifi. Wat kan ik nog meer doen? 

Alleen via de versterker hebben we nog wifi

Welke Experiabox gaat het om, de v10a?

 

 


Het is inderdaad de V10A

Ik heb gisteren de SSID naam maar aangepast in de router (dit was een omschrijving met Versterker als omschrijving ), dit blijkt uit eindelijk de SSID van de Wifi van onze beneden verdieping te zijn. Na de update was de SSID naam van de wifi beneden verdwenen en had blijkbaar de naam overgenomen van de versterker. De versterker boven kan je nu alleen nog gebruiken als je de SSID van Gast Versterker selecteert.

Ik denk door de update de SSID namen wat zijn aangepast en ook verdwenen zijn.

 

Ik zal eens kijken of als ik direct (via Lan) een verbinding maak met de versterker of ik deze kan benaderen en opnieuw kan instellen

 


Dat is inderdaad wat er gebeurt is na de mesh update van de v10a's.

 

Wat gebeurt er tijdens de update?

De update zelf wordt ’s nachts uitgevoerd zodat je er zo min mogelijk last van hebt. Na de update zal je V10A herstarten. Wat er daarna gebeurt hangt af van je thuissituatie.

  • Ik heb Superwifi en/of Experia Wifi aangesloten
    Dan gaat de V10A, na het herstarten, synchroniseren met de Superwifi en/of Experia Wifi. De V10A neemt de wifigegevens over van het masterapparaat en wordt de nieuwe master.
  • Ik heb geen Superwifi of Experia Wifi aangesloten en ik heb verschillende netwerknamen voor de 2,4Ghz en 5Ghz frequenties
    Dan worden deze verschillende namen nu samengevoegd. De naam van het 2,4Ghz netwerk wordt ook toegepast op het 5Ghz netwerk. Het is niet meer mogelijk om deze namen weer te splitsen.
  • Ik heb geen Superwifi of Experia Wifi aangesloten en ik heb dezelfde naam voor de 2,4Ghz en 5Ghz frequenties
    Dan is de V10A na het herstarten klaar. 

Dag Dennis,

 

Bedankt voor het meedenken. Ik heb het afgelopen weekend simpel op kunnen lossen door de Router (experiabox) en de versterker opnieuw te herstarten, ze hebben nu inderdaad dezelfde SSID. Het werkt nu weer prima.

 

Bedankt voor je support en meedenken.

 

Met vriendelijke groet,

 

A J B Poelman