Skip to main content

mijn ouders hebben sinds kort geen wifi meer, alleen nog mobiel bellen via 4G netwerk.

Router uitschakelen, opnieuw opstarten , niets helpt helaas, lampje blijft gewoon knipperen op alle 3 de poorten, via laptop en andere telefoons lukt het ook niet om via WIFI verbinding te maken, 0800 0402 gebeld maar deze geven aan dat er niets mis is met het netwerk.. andere suggesties? ze zijn in het bezit van een experiabox V8

Hallo @JoJo001 

 

… lampje blijft gewoon knipperen op alle 3 de poorten ...

Welke poorten bedoel je en wat is daar dan op aangesloten?

Via een netwerkkabel hebben je ouders wel internet?

 

Hebben je ouders ook extra WiFi punten of gebruiken ze alleen de WiFi van de V8?

Als ze geen extra WiFi punten hebben, brand het WiFi lampje op de V8 nog wel, indien het niet brand dan kan je proberen om de WiFi weer aan te krijgen met de WiFi knop aan de zijkant, die indrukken tot het WiFi lampje aangaat.

 

Een Experiabox V8 kan trouwens sowieso omgeruild worden voor een nieuwer type modem, KPN is namelijk begonnen met een programma om modems ouder dan de V10 om te ruilen.
In het geval dat je de WiFi niet meer aan de praat krijgt lijkt mij dat de snelste manier om een nieuw modem te krijgen.

Een omruil kan je aanvragen via deze link:
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm


Wat vervelend. 

Ik begrijp dat bekabeld internet het nog wel doet. Bijvoorbeeld de laptop/pc via een kabel. En de tv ontvanger ook.

Het lijkt mij gewoon dat de v8 defect is. Dat is ook gewoon een behoorlijk oud modem.

Ze zouden ook geen punt moeten maken van een omruil naar een nieuwe. GeSp geeft het al aan: KPN is actief in batches klanten aan het benaderen om oudere modems (v9 of ouder) om te ruilen. Dit omdat die modems o.a. nog geen 5 Ghz wifi en wifi6 ondersteunen.

Gewoon nogmaals bellen. Of gebruik de link die GeSp hier geeft.🙂


Dank voor je bericht!. Ik ga bellen.Â