Skip to main content

Beste, 

Vannacht is ons IP-adres gewijzigd, uit het mailtje wat we ontvangen hebben zou dit geen gevolgen hebben. Echter is vanaf vanmorgen ons WiFi-signaal niet meer actief (niet meer zichtbaar). Modem herstarten, de self-service tool en reset via klantenservice hebben tot op heden geen soelaas geboden.

Kortom, welke opties zijn er nog op te pakken?

Ik verneem het graag, alvast bedankt!

 

gr. Frank

Hallo @FrankvR welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Hoi @JanD het is een Experia Box v10A

Bedankt alvast!

gr. Frank


Hallo @FrankvR , wat is de reden van de IP-wijziging?

Kom je van een andere provider?

Ben je van koper overgegaan naar glas?

Indien het 1e geef de modem eens een fabrieks-reset.

Indien het 2e haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom

Geeft daarna de V10a een fabrieks-reset.

Succes.

 


@JanD Bedankt voor je snelle antwoord.
We zijn niet geswitcht van provider of koper naar glas, de aanleiding is vanuit KPN geïnitieerd.

Ik zal de aangedragen opties eens proberen en houdt je op de hoogte.

 

gr. Frank


@JanD helaas hebben de resets ook geen soelaas geboden..…

Vreemde is dat zowel tv als telefoon wel gewoon werken.

Morgen zal ik even testen met utp kabel om te checken of ik dan wel internet heb. 

Werkt dat ook niet lijkt het een defect zijn, althans zou ik zeggen ;)


Hallo @FrankvR  als je een Windows machine hebt, kun je de netwerkinstellingen resetten en dan nog eens proberen.

 


Heb je al eens bekabeld ingelogd op het modem en gekeken of de WiFi überhaupt aan staat? 


@JanD @Ik_Hussel beide bedankt!

Nee vandaag nog geen tijd gehad om rechtstreeks op het modem in te loggen. Het zou inderdaad goed kunnen dat de Wifi uitstaat want het netwerk is ook niet meer zichtbaar.

Keep you posted


Maakte je toevallig gebruik van een eigen gekozen wifinaam en wachtwoord. Misschien is hij teruggesprongen naar de wifinaam en wachtwoord die achter de modem op de sticker staat.


@JanD @Soeradj @Ik_Hussel zojuist middels utp ingelogd en het klopt wat je zegt; WiFi instellingen waren terug gegaan naar de standaard instellingen..... :(

Vandaar niet zichtbaar en niet niet kunnen aanmelden.

Kortom, weer hersteld en werkt weer. 

Bedankt allen voor het meedenken en de hulp!

Goed weekend