Skip to main content

Al 5 dagen heb ik geen wifi meer.  De eerste dag kon ik mijn printer niet verbinden met wifi dus ik dacht, het ligt aan de printer. Deze gereset maar hij kreeg geen ip adres.

Daarna deed mijn wifi het niet op mijn smartphone, ook mijn mans smartphone werkte de wifi niet.

De experiabox Experia Box V10A brandt gewoon groen en de wifi is blauw.

Ook als ik verbinding maak met de wifi zegt hij verbonden te zijn, maar ik kan helemaal niets.

Overigens zijn alle apparaten niet meer aanspreekbaar met wifi (2x tv, 1x printer, 2 smartphone, 1x laptop, 1x chromebook).

Ik heb ik denk 10 een reset gedaan, stekker uit gehad, al mijn apparaten opnieuw opgestart, noem het maar op. Toen ben ik gaan bellen en moest ik weer dit alles doen! In eerste  instantie weigerde ik dat want ik had dat al tig keer gedaan,maar goed om het meisje aan de andere kant tevreden te stellen, deed ik het.

Maar nee hoor, geen wifi. Ook niet na een reset vanaf jullie kant.

Ik heb een bedrijf, ik moet printen (leg hem maar aan een kabel is geen optie vanwege de afstand), ik wil in de tuin werken etc.

Het meisje aan de telefoon zou een ticket aanmaken en ik zou gebeld worden. Nog niet gebeurd trouwens.

Ik heb nooit problemen met de KPN maar als ik wat heb, is het wel heel erg en irritant.

Nu kan ik gelukkig wel bedraad het internet op, maar mijn man heeft maar een klein pakketje (simonly en niet bij jullie) en ik wel bij jullie. Heb extra GB gekregen (die ik overigens niet zie op mijn smartphone), dat vond ik wel zo netjes.

Ik las een oude topic die dit hetzelfde had, na weken bleek er een kabeltje in een kast buiten los te zijn geraakt. Ik wil geen weken wachten, dat kan ook niet.

Dus, hoe lossen we dit op?

Vriendelijke groetjes Angela

 

U heeft een Experiabox v10a.

Deze heeft voorop 1 ledje. Maar heeft deze ook nog een apart lampje voor WiFi? Aan de zijkant misschien? Zit dat lampje bij een knop? Misschien een knop waarmee je WiFi aan en uit kan zetten?

Heeft u verder nog versterkers? 


Ik heb inderdaad deze en aan de zijkant zit het blauw lampje van de wifi (dat schreef ik al).

Dat knopje al vaak ingedrukt, maar zoals je leest, niets werkt.

Geen versterkers.


Komt er nog een oplossing of word ik nog gebeld zoals men heeft beloofd?

Overigens had ik net heel even wifi en nu niet meer. Op mijn smartphone helemaal niet.

Overigens kan ik nu mijn zonnepanelen ook niet uitlezen, dat was ik helemaal vergeten. Die wifi staat ook niet meer in mijn modem.

Er moet echt wat gebeuren hoor!

 


Vul je forum profiel aan met je postcode, huisnummer en klantnummer dan zien de kpn moderators wie je bent zodra je topic aan de beurt is of gratis bellen met de klantenservice via 0800-0402


Heb je de reset wel gedaan door het resetgaatje aan de achterkant van het modem 10 sec in te drukken


Aan je vragen heb ik niets, als je goed leest heb ik alles gedaan. Ook het resetgaatje. En de kpn heeft ook een rest online gedaan.

Ik heb ik denk 10 een reset gedaan, stekker uit gehad, al mijn apparaten opnieuw opgestart, noem het maar op. Toen ben ik gaan bellen en moest ik weer dit alles doen! In eerste  instantie weigerde ik dat want ik had dat al tig keer gedaan,maar goed om het meisje aan de andere kant tevreden te stellen, deed ik het.

Maar nee hoor, geen wifi. Ook niet na een reset vanaf jullie kant.

Als je het niet erg vind wacht ik liever opde kPN zelf, die tenslotte aan de telefoon had gemeld dat ik vandaag gebeld zou worden. Maar helaas, nog steeds niet.


Dat terugbellen gebeurt vaak niet. Hier op het forum reageert ook een KPN medewerker. Maar wanneer weet ik niet. Mogelijk pas morgen.

Heeft u nu op geen enkel apparaat meer verbinding via WiFi? 


Aan je vragen heb ik niets, als je goed leest heb ik alles gedaan. Ook het resetgaatje. En de kpn heeft ook een rest online gedaan.

Ik heb ik denk 10 een reset gedaan, stekker uit gehad, al mijn apparaten opnieuw opgestart, noem het maar op. Toen ben ik gaan bellen en moest ik weer dit alles doen! In eerste  instantie weigerde ik dat want ik had dat al tig keer gedaan,maar goed om het meisje aan de andere kant tevreden te stellen, deed ik het.

Maar nee hoor, geen wifi. Ook niet na een reset vanaf jullie kant.

Als je het niet erg vind wacht ik liever opde kPN zelf, die tenslotte aan de telefoon had gemeld dat ik vandaag gebeld zou worden. Maar helaas, nog steeds niet.

 

Inloggen opde V10a  http://192.168.2.254/

@femke98 de stekker eruit halen ook al is dat 10 keer is geen harde reset zoals ik heb beschreven.

Je geeft nu aan dat je wel een harde reset hebt uitgevoerd, heb al eens ingelogd op je V10a modem om te constateren of de wifi wel actief is 

 

 


Je geeft nu aan dat je wel een harde reset hebt uitgevoerd, heb al eens ingelogd op je V10a modem om te constateren of de wifi wel actief is 

 

Antwoord: ja en ja.

Het wifi lampje op het modem brandt gewoon blauw, teken dat wifi het doet.

In het modem staat de wifi aan.  Ik weet wel wat hoor van hoe ik het allemaal moet doen. Maar als ik wifi aanstaat en ik krijg nergens contact via wifi………...sorry hoor. Dan klopt er toch iets niet.

 


Vanmorgen heeft de KPN mij gebeld. Een hele aardige meneer heeft alles onderzocht en kwam tot de conclusie dat het modem toch niet helemaal jofel is.

Ik krijg dus een nieuw modem opgestuurd en dan gaan we kijken of die wel goed zijn werk doet. Mocht dat niet het geval zijn heb ik een rechtstreeks tel. nummer gekregen met code zodat ik gelijk iemand van de monteurs aan de lijn krijg. Maar ik hoop natuurlijk dat ik niet hoef te bellen.

Ik juich nog niet te vroeg, maar ben wel positief.


Wel een beetje te vroeg gejuicht. Mijn wifi doet het op mijn laptop en mijn mans smartphone, maar op mijn smartphone niet. Hij ziet het wifi netwerk, ik doe het goede wachtwoord instellen maar dan staat er, geen internetverbinding.

Ik ga zo direct mijn beide tv’s aansluiten op de wifi, eens kijken of die wel werken.

Overigens doet mijn internetradio het ook niet, terwijl die bedraad is aangesloten.

Ik heb een nieuwe printer gekocht, vandaag kijken of ik die op de wifi krijg.

De nieuwe box 12 vind ik wennen, ik kon alles instellen bij de V10a, hier moet ik echt kijken en geen gekke dingen doen. Gelukkig vond ik een uitgebreide handleiding op het forum.

Ik hou jullie op de hoogte.


Smartphone OnePlus7 heeft heel soms wel en soms geen wifi van KPN.

Hij geeft gewoon aan dat er geen verbinding is. Wat is dat toch? Mijn beide tv’s doen het op wifi, maar eentje heb ik toch aangesloten via de draad.

Internetradio blijft het niet doen, de nieuwe printer doet het wel en de oude ook weer. Maar moet wel gezegd worden dat het bereik niet heel goed is. De printer staat boven en het modem beneden.

Verder is dus mijn wifi op mijn smartphone niet oké, ik zit nu bij het modem en dan pakt hij de wifi wel op. Maar zodra ik naar boven ga of naar buiten is het weg.

Ik kan moeilijk de hele dag naast mijn modem blijven zitten. Wat kunnen we hier aan doen?


Yeah!! Opgelost door de monteur die vandaag al kon komen nadat ik vanmorgen had gebeld.

Alles werkt, en ik ben super blij. Monteur KPN heeft mijn dag goed gemaakt.