Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb sinds een tijdje kpn met 2 superwifi punten. Het werkt voor de meeste toestellen(3 mobiel en 3 laptop) prima behalve bij 1 mobiel(galaxy a10) die heeft helemaal geen wifi en geeft melding: " kan verbinding niet verifieren "

Verder heb ik 1 laptop die wel internet heeft maar erg traag.

Kunt u mij helpen dit op te lossen?

Groetjes

Dennis

galaxy a10

Dat model ondersteunt geen WiFi 5 Ghz. Misschien is dat het probleem. Heeft u het Extra WiFi netwerk al geprobeerd? Heeft u de KPN Box? Of Experiabox? Welk model? 


Hoi nick,

Ik heb de kpnbox 12 met 2 super wifi punten deze ondersteunen toch 2.4 en 5 ghz dus dan zou dat het probleem niet kunnen zijn?

Wat bedoel je met een extra wifi netwerk?  Bedoel je een extra router aan de kpnbox hangen? De monteur adviseerde juist om dat niet te doen.

En wat zou de reden voor de laptop kunnen zijn?

 

Hopelijk kun je me verder helpen.

Dennis


Heeft u de KPN Box? Zo ja, kunt u daar op inloggen? Via http://mijnmodem.kpn? Het wachtwoord staat achterop, onderaan op de sticker. 


Hoi nick,

Ja ik kan inloggen op de kpn box


Hallo @Dennis Buitelaar! @Nick83 heeft een goed punt. Het feit dat jouw a10 met 5 GHz overweg kan, kan wel eens het probleem zijn.

De KPN Box 12 ondersteunt inderdaad 2.4 en 5 GHz. Maar deze vormen samen 1 netwerk. Niet alle apparaten kunnen hier even goed mee over weg. Het kan daarom helpen om een apart 2.4 GHz wifinetwerk te maken. Dit kan door Extra Wifi in te stellen op de KPN Box 12. Zo creëer je een netwerk dat alleen op 2.4 GHz werkt. Hopelijk helpt dit om jouw a10 weer met het wifinetwerk te laten verbinden.


Hi Denise,

Ik kan nu inderdaad online hoewel de snelheid maar 9 Mbps is.

Dank je

Dennis


Fijn dat je jouw a10 weer hebt kunnen verbinding. De snelheid via wifi kan wisselen. Wifi is namelijk afhankelijk van omgevingsfactoren en jouw telefoon. Het belangrijkste is dat je weer wifi kunt gebruiken.