Skip to main content

Heb ook hetzelfde probleem op terras geen WiFi terwijl buren met Ziggo’s wel super goede WiFi heeft meerdere malen gebeld met kpn maar die kunnen mij alleen korting geven op super WiFi punten maar dat houd in dat ik ondanks mijn duren abonnement toch weer ex-staatssecretaris moet betalen zonder de garantie dat dit gaat werken .Ziggo levert deze gratis toch maar na 40 jaar kpn overstappen ?

 

*admin: afgesplitst

Ziggo levert ze gratis als je nieuwe klant wordt.

Jij bent een bestaande klant van KPN en kan ze daarom via de wifimanager zeer voordelig aanschaffen.

 

 


Lees wat kpn schrijft zo terleurstellend u kun ze aanschaffen tegen gereduceerd tarief ofwel kort gezegd niet gratis zoals bij Ziggo die wel zorgt voor goede WiFi op terras zonder te betalen gewoon omdat het moet werken Heb de nieuwste installatie glasvezel etc ex-staatssecretaris experia WiFi punten maar het werkt niet .Zit niets anders op dan na 40 jaar kpn te verlaten en over te stappen naar Ziggo die zijn klanten wel helpt 


Veel mensen hebben voor duizenden euro's aan appartuur in huis wat wifi gebruikt maar appartuur die dat allemaal aanstuurt mag niets kosten. Onbegrijpelijk!! Soort van wel een Mercedes rijden maar geen geld uit willen geven aan goeie banden. 


En betwijfel ten zeerste of Ziggo gratis WiFi-versterkers er bij wil geven voor WiFi op een terras.


Geen enkele consumentenprovider levert garanties over buitenruimtes. Als het er is: mooi meegenomen, anders jammer maar helaas. Door de steeds betere isolatie in woningen komt het signaal gewoon amper door buitenmuren heen, ook ramen bevatten vaak materialen die radiogolven tegenhouden.

De enige manier om in de buitenruimte goede wifi te kunnen ‘garanderen’ is door met een bekabeld outdoor-access point te gaan werken zoals bijvoorbeeld de TP-Link EAP225 Outdoor, TP-Link EAP610 Outdoor of Ubiquiti UAP-AC-M. Kost geld maar met enkel met dat soort outdoor apparaten weet je zeker dat je buiten een goede dekking kunt krijgen. Ik gebruik zelf de EAP225 Outdoor die aan mijn voorgevel hangt en 40 meter verderop is er nog signaal, wel minimaal en vergt ‘line of sight’ maar het is er.


Voor zover ik kan beoordelen zijn ze bij Ziggo ook niet gratis, je kan ze als nieuwe klant krijgen ipv een andere korting en je kan ze kopen of lenen(tegen een maandelijkse vergoeding).

Maarja, ik zou overstappen, als je iets “gratis” wil is dat de enige oplossing.

@Babylonia , ligt er geheel aan hoe groot je terras is, ik heb een binnenpunt bij het achterraam en prima dekking tot achter in de tuin, en dat met een Fritz repeater 2400 bedraad aangesloten.


Het kan natuurlijk prima, afhankelijk van de situatie en de set-up die jezelf zo hebt opgezet.

Maar de topic starter heeft juist wel problemen op zijn terras. Zoals @NHendriks aangeeft is er geen enkele provider die garanties geeft en je gratis WiFi Punten verstrekt voor buitenruimtes.


Zou kunnen, als ik de 2400 uitschakel heb ik buiten ook geen bereik meer, de router hangt daarvoor op een verkeerde plaats in de meterkast.

Maar als TS al geen 40 euro wil uitgeven en het gratis wil moet die niet bij KPN zijn.


Wat bij de een werkt, is geen garantie dat het bij een ander ook werkt.

Met andere woorden: het is helemaal niet zeker - en Ziggo zal het ook niet garanderen - dat de 'gratis' Ziggo WiFi punten ook jouw @Jan katwijk buitenruimte voorzien van perfecte WiFi, alleen omdat het bij de buren wel werkt.