Skip to main content

Goedemiddag heb nu 3 kwer geprobeerd om de wifi verbeteraar van kpn te gebruiken op zolder maar de speedtest lukt niet. Uiteindelijk krijg ik een aanbieding om twee kastjes te kopen voor mn wifi op zolder. Ik begrijp dat kpn geen wifi garantie kan geven maar in 2020 geen wifi op zolder zou eigenlijk niet mogen. Heeft KPN hier een oplossing voor?

 

Heb je het over de wifimanager? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login garantie op Wi-Fi krijg je nergens maar kon helpt je wel om goed Wi-Fi te krijgen.  Die de Wi-Fi manager nog een keer en neem er ruim de tijd voor. Meestal krijg je 2 experia wifi's gratis. Overigens moeten die wel bekabeld aangesloten worden op de experiabox.


Beste Joep, idd de wifimanager. Ga nog een keer proberen. Thanks!


Je moet wel via WiFi verbonden zijn. Als u op zolder helemaal geen ontvangst hebt, ga dan iets de trap af naar beneden waar u nog net wel wifi hebt.

En ik weet niet of u andere wifi punten huis hebt? Range extenders? Accespoints? Maar zet dat allemaal even uit. Alleen de Experiabox aan.


Hoi @Trox99. Welkom op het KPN Forum! Heb je de WiFi manager nog eens doorlopen? Ik ben erg benieuwd of het gelukt is om een WiFi versterker aan te vragen. Als het nog niet gelukt is, dan hoor ik dat graag van je!


Beste Vikash, 

 

Wat ik vreemd vindt dat ik helemaal geen wifi hebt op zolder en dat dit mogelijk is met de bruikleenmodem anno 2020. De positie vd modem kan ik niet wijzingen omdat mn aansluiting in de woonkamer bevindt. Ook betaal in mn abonnement al huur voor een modem en nu zal ik ook nog extra geld moeten betalen voor een oplossing waarvan helemaal niet zeker is of dit verschil zal maken. Welke oplossing kan KPN mij bieden?


Heeft u de WiFi manager al gedaan?


Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat je anno 2020 met alleen een modem door het hele Wi-Fi hebt. Er zijn heel veel wifi signalen die allemaal jouw wifisignaal proberen te verdringen. Je zal dus aan de slag moeten met Wi-Fi versterkers anders gaat het nooit wat worden. 


Heeft u de WiFi manager al gedaan?

Ik zie dat je nog niet hebt gereageerd op onze vraag. Zou je de WiFi manager nog eens willen doorlopen of heb je dit al gedaan?


Heeft u de WiFi manager al gedaan?

Ik zie dat je nog niet hebt gereageerd op onze vraag. Zou je de WiFi manager nog eens willen doorlopen of heb je dit al gedaan?

We hebben helaas niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Beste Vikash,

 

Ik heb nogmaals de wifi manager gebruikt en kom niet veel verder mee. Bij de trap heb ik 2i mbit maar verder op zolder geen of bijna geen verbinding. 

 


Beste Vikash,

 

Ik heb nogmaals de wifi manager gebruikt en kom niet veel verder mee. Bij de trap heb ik 2i mbit maar verder op zolder geen of bijna geen verbinding. 

 

De trap naar de eerste verdieping, of de trap naar de zolder?

Heeft u een DSL verbinding? Of glasvezel? 


Bovenaan de trap op de 2de verdieping.

Verder heb ik een dsl verbinding.


De trap naar de zolder dus. Dan ist niet zo verwonderlijk dat je daar geen wifi hebt.

Welke snelheid heeft u bekabeld? Wat zegt deze site over de snelheid op uw adres?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Bonded 2 lijnen 143 mbit


Ow, dat is best 👍


Ik heb nogmaals de wifi manager gebruikt en kom niet veel verder mee. Bij de trap heb ik 2i mbit maar verder op zolder geen of bijna geen verbinding. 

Wat vervelend dat het niet gelukt is. Zou je tijdens het doorlopen van de wifi manager ervoor willen zorgen dat je een wifi verbinding houdt, dus onderaan of halverwege de trap staan tijdens de meting. Ik verwacht dat de wifi manager dan twee gratis wifi versterker jouw kant op stuurt en dat het bereik daardoor beter wordt in huis. :relaxed:

 


Reageer