Skip to main content

vandaag gebeld met KPN over het feit dat ik slechte tot geen wifi op mijn zolder heb .

nadat de medewerker mij niet kon helpen werd ik doorverwezen naar een manlijke medewerker , daar het probleem uitgelegd en deze vertelde mij dat ik wifiboosters moest installeren om zo het bereik op mijn zolder te garanderen  , echter koste dit voor 2 boosters 100 euro ….

dat was even tegen het zere been , ik zeg meneer , ik zit bij de beste aanbieder van Nederland en betaal de hoogste prijs ... jullie garanderen wifi in heel mijn huis en nu ik dat dus niet heb moet ik nog even 100 euro betalen om dit wel te krijgen ,,,

 

Ik was het daar dus niet mee eens…. , is het dan normaal dat zo een medewerker gewoon de telefoon erop gooit ???

 

is dit de kwaliteit waar ik voor betaal ???

 

KPN was heeel meegaand toen ik klant werd maar om een klant te houden doen ze minder moeite !!!

Hoi, tja, dat hoor ik vaker. Er staat echter nergens dat verbetering van de wifi (het bereik: snelheid hangt af van je aansluiting cq abonnement) gratis is.

Doe eens de wifi manager. Soms kun je dan gratis met korting een Superwifi verkrijgen. (maar dat is niet gegarandeerd.)

https://www.kpn.com/internet/wifi.htm

Succes.

P.S. alles na het modem is eigen verantwoordelijkheid / kosten.

Uitgezonderd de tv ontvanger. Maar wat daarachter komt (TV / audio apparatuur) dan weer wel.

Ziggo biedt extra wifi apparaten wel (ook) te huur (dus tegen extra maandkosten) aan. 
KPN biedt ze alleen te koop. 
Bij beide providers is een tool om de wifi te checken.

ik zit bij A de beste aanbieder van Nederland en B betaal de hoogste prijs

A is waar 😉
B Ziggo is echt de duurste.


Probeer de WiFi Manager. Dan krijgt u de SuperWiFi's waarschijnlijk voor gereduceerd tarief. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

En sluit ze bij voorkeur bekabeld aan. Anders valt het effect mogelijk tegen. Heeft u kabels naar boven liggen?


Doe eens de wifi manager. Soms kun je dan gratis een Superwifi verkrijgen. (maar dat is niet gegarandeerd.)

Hallo @PeterG , gratis niet, wel tegen een gereduceerd tarief.

 


Zoals ik heb begrijp is het aanbod vd medewerker al met een behoorlijk gereduceerd tarief normaal zijn ze 2 voor 199, heeft de medewerker daar nog over gehad of kwam u niet zover in het gesprek?


@Nick83 , @JanD . Bericht aangepast. Nu ‘met korting’.


Ik was het daar dus niet mee eens…. , is het dan normaal dat zo een medewerker gewoon de telefoon erop gooit ???

 

is dit de kwaliteit waar ik voor betaal ???

Hallo @ray80 , ik ben niet bij het gesprek geweest, dus ik weet de reden niet waarom KPN de telefoon opgehangen heeft.

Je betaalt voor een internet verbinding met een afgesproken snelheid bekabeld aangesloten op 1 pc en niet voor een draadloze verbinding.

Draadloos is je eigen ‘pakkie an’. Dat garandeert KPN niet omdat de omstandigheden per huishouden/bedrijf anders zijn en er daarom geen eensluidend advies gegeven kan worden. KPN geeft via haar website wel allerhande tips en begeleiding om een zo goed mogelijke wifi te krijgen.

Via de wifi-manager kun je eventueel in aanmerking komen voor 1 of 2 wifi-versterkers tegen een gereduceerd tarief, bij voorkeur bekabeld aan het modem aan te sluiten voor een optimale draadloze kwaliteit. Via de webshop heeft KPN ook nog de voorgangers in de de aanbieding, de Experia wifi-versterkers voor de zeer gereduceerde prijs van €14,95 per stuk, alleen bekabeld aan te sluiten,maar wel met 2 LAN-poorten om een extra apparaat aan te kunnen sluiten. Zie onderstaande link:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/?pos=0

Succes