Skip to main content

Ik heb een vraag. Er is een jaar geleden glasvezel aangelegd.  Sindsdien heb ik geen wifi boven op mijn pc. Log altijd in met mobiel hotspot. Wel komt er van heel de straat de wifi te staan. Heb ook toen geprobeerd om KPN te bereiken maar niet gelukt. Wat kan ik doen om dit te verhelpen? 

 

Welke Experiabox heeft u? Doet WiFi beneden het wel?


Goedemiddag @K.RSG, welkom hier op het forum!

Wat onhandig dat je boven geen wifi-verbinding hebt. Weet dat wij daar ook weinig tot geen invloed hebben; doordat wifi een draadloos signaal is, is het nu eenmaal erg gevoelig voor storingsbronnen. En die storingsbronnen zitten helaas overal om ons heen, denk bijvoorbeeld aan de isolatie van je woning. :disappointed_relieved: We kunnen daardoor geen goed werkende wifi garanderen, maar willen wel altijd mee denken met het verbeteren van het signaal.

Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen? Als dat niet het geval is, dan raad ik je aan om de online tool twee keer achter elkaar te doorlopen. Blijkt hieruit dat het niet lukt om jouw wifi-verbinding te verbeteren en blijft de snelheid onder de 20 Mbit/s, dan wordt er een gratis oplossing aangeboden in de vorm van een gratis afspraak met de wifi-monteur of gratis Experia Wifi's.  Ook vindt je in dit topic nog tips om je wifi-verbinding te verbeteren: Oplossingen voor trage en wegvallende verbindingen.

Er zullen daarnaast ook altijd andere forumleden zoals bijvoorbeeld @Nick83 voor je klaar staan met de nodige tips om het beste uit je verbinding te halen. :blush: