Skip to main content

Gisteren wilde iets kijken op de TV in de slaapkamer via Wifi.

Had ik al een tijdje niet meer gedaan in de slaapkamer.

Nu bleek dat er geen Wifi verbinding gemaakt kon worden, terwijl ik wel mijn Wifi zag. 

Heeft wel gewerkt.

Afstand tot de V10 is ongeveer 10 meter.

De Enphase van de zonnepanelen zit op ongeveer 12 meter en die heeft geen probleem.

Waar kan dit aan liggen?

 

Wij hebben een appartement. (beneden)

V10 Experiabox staat in de hoek (verste punt naast (naast de muur naar de buren) bij het glasvezel modem.

TV in de slaapkamer staat in de hoek en zo het verst verwijderd van de Experiabox.

 

De meterkast, waar het modem van de zonnepanelen in hangt, is de afstand dus iets groter.

Zie boven.

 

Alvast mijn hartelijke dank,

Joop

 

@joop2011 Hi Joop! Wat gek dat jouw tv op de slaapkamer ineens geen verbinding met je wifi kan krijgen. Alle andere apparaten werken wel zoals het hoort, lees ik. 

Helpt het als je jouw tv het wifi netwerk laat vergeten en opnieuw verbindt met wifi? Is het mogelijk om 'm tijdelijk met een internetkabel aan te sluiten en zo ja, werkt het dan wel? Daarnaast raad ik je ook aan om eens te controleren of de tv beschikbare updates heeft. Ik ben benieuwd of je op een van deze manieren verder komt.


Beste @Alexandra mijn hartelijke dank.

Ik keek net en alles werkt weer.

Er was wel een Netflix update, maar daar kan het niet aan gelegen hebben (denk ik).

 

Ik moet wel zeggen dat de WIFI van de V10 best goed is. 


Beste @Alexandra mijn hartelijke dank.

Ik keek net en alles werkt weer.

Er was wel een Netflix update, maar daar kan het niet aan gelegen hebben (denk ik).

 

Ik moet wel zeggen dat de WIFI van de V10 best goed is. 

Fijn, dat klinkt goed! Ik denk ook niet dat 't met de Netflix update te maken heeft gehad. Het klinkt meer alsof de tv even tijd nodig heeft gehad om (weer) verbinding met het netwerk te maken, of dat er toch een update op de tv heeft gedraaid op de achtergrond. Als je toch iets opmerkt of als je vragen hebt, laat het gerust weten.