Skip to main content

Hallo, sinds vrijdag 11-6 heb in geen wifi meer vanuit mijn V10 modem. Mijn wifi versterker welke een eigen kabel rechtstreeks vanuit modem naar versterker heeft, zend wel een wifi signaal uit. Deze bevind zich op de 1e verdieping. Ik heb mijn modem al diverse malen herstart en zelfs al diverse malen gerest zonder het gewenste resultaat. Op mijn modem branden alle lampjes groen, inclusief wireless. Wanneer ik de wps knop indruk komen er ook geen netwerken 2,4 of 5 Mhz zichtbaar. 

Als ik inlog in mijn modem staat de wifi wel gewoon aan, de 2,4 en de 5 Mhz zijn beide actief en ingeschakeld.

Heeft iemand een oplossing of wordt het toch contact opnemen met de klantenservice maandag aanstaande.

Als ik inlog in mijn modem staat de wifi wel gewoon aan, de 2,4 en de 5 Mhz zijn beide actief en ingeschakeld.

Staat daarbij dan ook de juiste naam ingesteld?


U heeft deze versterker? 

 


Beste Nick, alle namen kloppen. Ik heb inderdaad deze versterker. Deze functioneert dus wel. Ik heb boven wel WiFi en beneden dus weer niet. Heel raar. 
 

groet Ronald 


Beste Nick, alle namen kloppen. Ik heb inderdaad deze versterker. Deze functioneert dus wel. Ik heb boven wel WiFi en beneden dus weer niet. Heel raar. 
 

groet Ronald 

Is wifi echt helemaal weg en schakelt uw mobiel over op 4G als u beneden bent? En als u WiFi uitzet op uw mobiel en weer aanzet?

De versterker en de Experiabox v10 ondersteunen namenlijk geen seamless roaming. Dat kan tot gevolg hebben dat een mobiel of laptop verbonden blijft met de versterker boven terwijl u beneden bent.


Beste Nick, net nogmaals mijn hele modem gereset. Alle netwerken weer opnieuw benoemd en opgeslagen. Wanneer ik nu nogmaals zoek zie ik mijn netwerken er wel weer bij staan. Mijn laptop opnieuw verbonden en nu werkt het weer. Telefoon zelfde verhaal, nieuwe netwerknaam opgezocht en weer verbonden, ook hier werkt alles weer naar behoren.

Het vreemde aan het verhaal was dat ik eerder al een bericht had ontvangen van KPN dat er werkzaamheden uitgevoerd zouden worden aan het netwerk, hierdoor zou het mogelijk zijn dat wij in de nacht geen internet of tv of telefonie zouden kunnen hebben. Ik vermoed dat er na de werkzaamheden een reset is doorgevoerd naar het modem, hierdoor is de SSID gewijzigd en konden mijn apparaten geen verbinding meer maken omdat zij het netwerk niet zagen. 

De oplossing: De netwerknamen gereset zijn naar de fabrieksinstelllingen, dit weer aangepast en apparaten opnieuw verbonden. Alles werkt weer zoals het was.

Hartelijk dank voor je hulp.    

Groet Ronald

Aanvulling: Nu ik er over nadenk was maandag mijn wireless lampje uit, deze op het modem toen weer aangezet maar toen bleek het probleem dus al aanwezig te zijn. Ik zag toen echter geen afwijkingen in mijn SSID.