Skip to main content

Ik heb een Experia V8 staan thuis. De desktop computer is bekabeld verbonden. Ik heb onlangs succesvol de laserprinter benaderbaar gemaakt via WiFi. Ook m'n mobiel had toegang tot WiFI indien het bereik dit toestaat.

Mobiel zegt dat er sinds 5 juni geen WiFi verbinding meer is (0 😎. De printer ontvangt ook geen opdrachten meer. 

Xperia zonder spanning gezet voor 1 minuut en toen weer opgestart. Desktop en mobieltje ook herstart. SSID en WPA2 vanaf de achterkant van de Xperia opnieuw ingevoerd in m'n mobiel. Gegevens worden wel opgeslagen op de telefoon. Maar het vervolgens verbinden lukt niet.

  • Signaalsterkte is goed.
  • Autoconnect staat aan.

Wie kan hier helpen?

Hoi @mauritsz ,

Je kan kosteloos via deze link een nieuw modem aanvragen.Tot die tijd kan je bekabeld werken en eventueel een laptop als hotspot instellen om op je mobiel etc alsnog op wifi te kunnen.


Martijn, hoe vraag ik een vervangend modem aan? De link spreekt van automatisch vervangen van oudere Xperia's voor type X12.

“Binnenkort ontvang je van ons een nieuw modem, de KPN Box 12. In de e-mail die je van ons hebt ontvangen staat uiterlijke aansluit datum, het is belangrijk om deze te volgen zodat je altijd verbonden blijft met het zakelijk internet van KPN.”

Ik heb nooit een email gehad. Maar ik heb ook geen zakelijke account hiervoor. Ik stelde mijn vraag op het forum voor thuisnetwerken.

Ik zie inmiddels allerlei vragen online over de werking van de X12. Velen hebben dat apparaat dus al. Maar ik nog niet.

Wanneer ik die automatisch toegestuurd moet krijgen, waarom heb ik 'm dan nog niet?

Wanneer ik 'm expliciet moet aanvragen, hoe doe ik dat dan?


Excuus, ik had de verkeerde link geplaatst!

Via deze link zou het alsnog moeten lukken → https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm .

 

Overigens is de kans groot dat je een V10 of V10a krijgt i.p.v. een Box 12, maar geen nood, beide modems werken beter dan de Box 12.

 

Mocht het niet lukken, kan je ook 0800-0402 bellen of je profiel invullen zodat een moderator de omruil kan regelen.


Gelukt. Bedankt!


Top, laat maar weten of dit het probleem oplost.


Probleem is opgelost van zowel printeropdrachten over wifi sturen als m'n mobiel thuis gebruiken via wifi (binnen signaalbereik).