Skip to main content
Vraag

Geen Y-kabel ontvangen in installatiepakket

• March 12, 2026
  • 6 reacties
  • 44 keer bekeken

Ik heb een bestelling geplaatst voor bonded copper op mijn aansluiting.
Heb netjes het modem ontvangen , maar ik mis de Y kabel en het extra kastje wat je tussen de Ykabel het modem aansluit.. De V10 heb ik met de leuke lampjes L1 en L2 . Maar ik heb maar dsl kabel gekregen met 1 aderpaar , de middelste

In mijn ogen moet ik het zo hebben

Israpunt (varkens neus) Y kabel 1 naar 2 dsl kabels , die komen in 1 kastje en daar komt weer een 4 aderige DSL kabel uit die ik in mijn modem zou kunnen doen..

Alleen de y kabel opsturen heeft geen zin , ik heb dat splitter kastje ook nodig..

Klantenservice kan alleen maar een Y kabel opsturen.. Mis dus nog dat kastje

6 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • KPN Monteur
  • March 12, 2026

Er bestaat geen splitter van varkenssnuit naar y-kabel.

Of er zit elders in huis (meterkast?) een isra punt waar de y-kabel wel op past. Of je hebt een monteur nodig die je isra vervangt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2026

Nee in de meterkast is het leeg , daar zit mijn glasvezel spul. Ik heb dus zo dubbel RJ11 aansluiting nodig in mijn huis.. Der komen wel gewoon twee aderparen binnen op de varkens neus… 

Ik kan zeker pas een KPN monteur aanvragen als mijn DSL het zou doen.?

Ik heb idd alleen die varkenskop aansluiting in mijn woonkamer zitten

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2026

en ik bedoel ook geen splitter..

Ik heb wel eens mensen gezien waarbij de varkenskop met 1 kant van de Y kabel naar een wit kastje gaat waar in twee RJ11 gestoken kunnen worden.. (dus de andere kant van de Ysplitter kabel) Vervolgens gaat er uit dat kastje een 4 aderige kabel die dan naar de DSL aansluiting gaat van de V10.. Mijn tante had zo’n kastje...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 12, 2026

Gewoon een gratis installatie monteur  bestellen op de dag dat je lijn actief is.

​@Stronkie1974 

De monteur heeft alles bij zich.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 12, 2026

Gewoon een gratis installatie monteur  bestellen op de dag dat je lijn actief is.

​@Stronkie1974 

De monteur heeft alles bij zich.

Ga ik doen.. Thanks.. Toch wel leuk om zelf ook KPN te gaan hebben.. Is heeeeeeeeeeel lang geleden :D

• March 13, 2026

( ik begrijp niet alles, maar, een paar gedachten : )

Der komen wel gewoon twee aderparen binnen op de varkens neus… 

De oude PTT stekker heeft 4 polen, dus daar kunnen 2 lijnen over lopen.
Dus als ik voor die situatie zou staan dan zou ik een kabeltje maken naar 4 polen van een RJ11 (6P4C)
Dan moet ook de interne bekabeling nog aangepast worden.

In de begin tijd van ADSL kreeg je een DHZ pakketje met aansluitkastjes ed thuis, ik heb er diverse aangesloten, nooit een monteur over vloer gehad, maar goed, blijkbaar werkte dat niet voor een ieder even goed.

Nee in de meterkast is het leeg , daar zit mijn glasvezel spul. Ik heb dus zo dubbel RJ11 aansluiting nodig in mijn huis..

Glasvezel ? Van een andere aanbieder dan ?

Â