Skip to main content

Hallo, 

 

Wij huren een hal/gedeelte van een bedrijfsverzamelgebouw waar mijn vrouw haar winkel heeft, maar in dit gedeelte zit geen internet/telefoonaansluiting. 

 

Is hier vanuit kpn ook een oplossing voor? Of moet ik dan bij de verhuurder van het pand zijn?

Ik weet dat in het verleden (13jr terug) kpn "verplicht" was om elk huishouden op het telefoonnetwerk aan te sluiten maar hoe dat zakelijk zit? Geen idee.

 

Het zou voor ons erg handig zijn dat we zonder hotspot een (goedkope) werkende oplossing kunnen creëren..

 

Glasvezel is voor ons geen optie.

 

 

 

Mijn 

Uiteraard moet de verhuurder hier een beslissing in nemen. Een eventuele aanvraag kan gedaan worden via mijnaansluiting.nl Overigens is die verplichting die je noemt er niet meer.


Hallo @Telefoonaansluiting ,

Je klinkt als een zakelijke klant. 

Dan kunnen we je hier niet helpen. 

Bij KPN houden ze van helderheid en gemak. De zakelijke klanten hebben andere behoeftes en interesses dan de privé gebruikers. Daarom hebben ze voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt. 

Even bellen naar 0800-0403 is ook mogelijk. 

 


@Noordzee , dank voor je tip, dit wist ik niet,  ik zal daar is even kijken 

 

@Joep1965 

Bedankt voor de info! Ik zal die site even gaan bezoeken 


Die verplichting is er allang niet meer.

En daarnaast ... u lieden huurt een gedeelte van een gebouw. Heeft het gedeelte een apart huisnummer? Met eigen brievenbus? En staat dat gedeelte apart geregistreerd bij de gemeente? Is er een aparte meterkast met aparte officiële elektriciteits- en watermeter?

Dan zou er in theorie via mijnaansluiting.nl een aparte aansluiting aan gevraagd kunnen worden. De verhuurder zou dat moeten doen denk ik. Ik vermoed dat KPN voor u als huurder niets kan betekenen. 


Als het pand er al een tijdje staat dan zal er ergens een telefoonlijn zitten, of meerdere die dan met een dikkere kabel op een plek het gebouw binnenkomt en van daar uit verder verdeeld wordt.
Mijn eerste actie zou zijn om dat punt te vinden door te vragen bij de eigenaar en/of andere huurders (als die er zijn)
Als er een lijn is die in gebruik is dan wordt het lastig, mogelijk zijn er 2 paren, dat is vaak het geval.

Om te beginnen is het interessant om te zien wat er mogelijk is op je adres, via :
https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen
En dan op de resultaat pagina een stukje naar beneden naar de snelheid.


Als het pand er al een tijdje staat dan zal er ergens een telefoonlijn zitten, of meerdere die dan met een dikkere kabel op een plek het gebouw binnenkomt en van daar uit verder verdeeld wordt.
Mijn eerst actie zou zijn om dat punt te vinden door te vragen bij de eigenaar en/of andere huurders (als die er zijn)
Als er een lijn is die in gebruik is dan wordt het lastig, mogelijk zijn er 2 paren, dat is vaak het geval.

Om te beginnen is het interessant om te zien wat er mogelijk is op je adres, via :
https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen
En dan op de resultaat pagina een stukje naar beneden naar de snelheid.

Vaak hebben grote panden een ISRA 10, 20 of 100 met dus meerdere aansluitingen en zit het vanaf daar doorgelust naar verschillende plekken in het gebouw.

 

@Telefoonaansluiting ik zou eens navraag doen bij de verhuurder/eigenaar van het pand. Vaak is er wel het een en ander mogelijk namelijk.


Hi @Telefoonaansluiting! Ik zie veel goed advies in dit topic. Is het gelukt daarmee antwoord op je vraag te krijgen? 

Zo ja, wat heeft uiteindelijk de oplossing geboden?


Hallo @Telefoonaansluiting ,

Je klinkt als een zakelijke klant. 

Dan kunnen we je hier niet helpen. 

Bij KPN houden ze van helderheid en gemak. De zakelijke klanten hebben andere behoeftes en interesses dan de privé gebruikers. Daarom hebben ze voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt. 

Even bellen naar 0800-0403 is ook mogelijk. 

 

@Noordzee , dank voor je tip, dit wist ik niet,  ik zal daar is even kijken 

 

@Telefoonaansluiting 

Is het gelukt bij het Zakelijk Forum? 


Nog niet veel opgeschoten zo te zien :
https://zakelijkforum.kpn.com/internet-bellen-9/internetaansluiting-13523

Of wel inmiddels ?
Ik ben ook benieuwd.

Ik heb in een grijs verleden regelmatig ontdekkingstochten gehouden in grote huur(!) panden, veel gedoe, maar altijd gelukt.


Ondanks dat dit onderwerp nu op “beantwoord” staat ben ik nog steeds benieuwd hoe het verder gaat.
Als de vraagsteller dat tzt nog eens kan laten weten dan graag

bvd.


@KeesYagi dat snap ik. Ik eerlijkgezegd ook. Maar @Telefoonaansluiting heeft helaas niet meer gereageerd. 


Excuses voor de late reactie,  maar ik heb het "probleem " op de zakelijke forum geplaatst en eigenlijk kwam daar een beetje hetzelfde advies uit, het ligt bij de verhuurder.

Wat ook nog een optie is om met 2 superwifi punten te werken vanuit huis omdat de hal nog geen 200 meter van ons huis ligt,  

 

Ik zal dit topic nu sluiten, 

 

IEDEREEN BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN!!!

 

 


Kijk van zo'n super wi-fi is ongeveer 15 meter Hoe je daar in godsnaam 200 meter mee wilt overbruggen is mij een raadsel.

Onze lokale omroep zat in het oude belastingkantoor in Haarlem. Dat is nu een verzamelkantoor voor tientallen bedrijfjes en sommige studenten die er wonen. Als voormalig belastingkantoor had dat ding honderden analoge telefoonlijnen. Dus iedereen kan daar en is daar voorzien.