Skip to main content

Hallo ik heb in het verleden van KPN een switch gekregen van het merk Netgear

Deze kregen we vanwege te weinig vast aansluitingen op onze huidge V10 modem.

Maar ik kwam er achter dat de switch het niet meer doet 

Dat is erg lastig want ik heb achter deze switch aparaten en experia wifi aansluitingen zitten op de vaste kabel en ook de twee tv kastjes

 

 

Kan ik een nieuwe switch ontvangen ?

 

Hoi @Astege . We waren in het verleden wat scheutiger met die apparaten maar tegenwoordig kan ik er niet zo maar eentje versturen.

Dat doen we alleen bij een v10a en als je meerdere  iTV  tuners afneemt. (de v10a heeft maar 3 netwerkpoorten ipv 4)

Je kunt er zelf eentje bestellen via :

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

 

 


Hallo Erwin

 

Ik heb geen V10 maar een V10a

Deze had ik as vervanger van mijn v9 ontvangen

in de v9 had ik wel 4 poorten maar in de v10a dus niet

Vandaar dat ik een switch heb gekregen

 

Kunt u me hierin dan toch verder helpen ?


Mag ik nog vragen wat er eigenlijk stuk is aan die switch? Welke lampjes branden er? 


Hallo @Astege heb je de switch al eens een fabrieks-reset gegeven en heb je de firmware al eens bijgewerkt, er van uitgaande dat het een Netgear GS105E is?

 

 


Het betreft een Gs605

Hoe doe je een reset en update van firmware ?


Het betreft een Gs605

Hoe doe je een reset en update van firmware ?

Vogens mij heeft KPN nooit een GS605 uit gegeven. 


Het betreft een Gs605

Hoe doe je een reset en update van firmware ?

Hallo @Astege , je hebt een zogenaamde unmanaged switch, daar valt niets mee te resetten of te updaten.


Het betreft een Gs605

Hoe doe je een reset en update van firmware ?

Hallo @Astege , je hebt een zogenaamde unmanaged switch, daar valt niets mee te resetten of te updaten.

En de tv ontvangers zouden problemen kunnen geven. Want hij ondersteund geen igmp snooping.


Het betreft een Gs605

Hoe doe je een reset en update van firmware ?

Hallo @Astege , je hebt een zogenaamde unmanaged switch, daar valt niets mee te resetten of te updaten.

En de tv ontvangers zouden problemen kunnen geven. Want hij ondersteund geen igmp snooping.

Dat heeft ie inderdaad niet maar deze switch heeft hier altijd prima gedraaid met een aangekoppelde ontvanger. 


…...dat is dan meer geluk dan wijsheid.


Klopt het heeft goed gewerkt en ik heb deze echt vroeger van kpn ontvangen

 

maar het is nu einde oefening en dus moet ik een nieuwe aanschaffen ?

 

ik verneem niets meer van Kpn zelf


Klopt het heeft goed gewerkt en ik heb deze echt vroeger van kpn ontvangen

 

maar het is nu einde oefening en dus moet ik een nieuwe aanschaffen ?

 

ik verneem niets meer van Kpn zelf

Ja. Een nieuwe krijg je in principe niet. Kies wel de juiste. Dan kun je vooruit. 


…...dat is dan meer geluk dan wijsheid.

Zou best kunnen maar als het niet gewerkt had dan KPN er eentje mogen liever die wel goed functioneerde (voor interactieve tv)

 


Was de grens niet bij 3 itv's en meer? Dan zou je een gratis switch kunnen krijgen dacht ik. Omdat je dan anders meer bekabeld kan aansluiten. 

Een itv kan ook in een Experiawifi. Dan gebruik je 1 kabel en aansluiting van je v10a ipv 2. Mits je ze bij elkaar hebt staan natuurlijk.

Verder is een switch "eigen apparatuur", en die koop je net als ieder ander.


@Astege  Toevallig nog gekeken of je nog binnen de 2 jaar garantie zit en de mail van de aankoop nog hebt?


Ik vermoed dat die switches een stuk ouder zijn als men < terug zoekt > op het forum.


Was de grens niet bij 3 itv's en meer? Dan zou je een gratis switch kunnen krijgen dacht ik. Omdat je dan anders meer bekabeld kan aansluiten. 

Nee @DennisA78  dat was het ooit wel, maar het is alweer een tijdje bij 4 of meer ontvangers.


Was de grens niet bij 3 itv's en meer? Dan zou je een gratis switch kunnen krijgen dacht ik. Omdat je dan anders meer bekabeld kan aansluiten. 

Nee @DennisA78  dat was het ooit wel, maar het is alweer een tijdje bij 4 of meer ontvangers.

ooit(lang geleden:)) kreeg je als je een thomson had al vanaf 2 ontvangers een switch.


Het ligt er aan welk model Experiabox je gekregen hebt. Als alle tv ontvangers aangesloten zijn moet er nog 1 poort open zijn voor een eigen apparaat.


Het ligt er aan welk model Experiabox je gekregen hebt. Als alle tv ontvangers aangesloten zijn moet er nog 1 poort open zijn voor een eigen apparaat.

Bij de thomson kan alleen ethernet poort 3 gebruikt worden voor i-tv.Vandaar dat je een switch kreeg vanaf 2 ontvangers.


Het ligt er aan welk model Experiabox je gekregen hebt. Als alle tv ontvangers aangesloten zijn moet er nog 1 poort open zijn voor een eigen apparaat.

Bij de thomson kan alleen ethernet poort 3 gebruikt worden voor i-tv.Vandaar dat je een switch kreeg vanaf 2 ontvangers.

Ja euh... dat is onderhand al weer 15 jaar geleden. 


Het ligt er aan welk model Experiabox je gekregen hebt. Als alle tv ontvangers aangesloten zijn moet er nog 1 poort open zijn voor een eigen apparaat.

Bij de thomson kan alleen ethernet poort 3 gebruikt worden voor i-tv.Vandaar dat je een switch kreeg vanaf 2 ontvangers.

Ja euh... dat is onderhand al weer 15 jaar geleden. 

echt niet!vanaf ongeveer 2015 werd de thomson vervangen.Dus tot die tijd kon je bij het toevoegen van een extra tv ontvanger een switch krijgen.


Het ligt er aan welk model Experiabox je gekregen hebt. Als alle tv ontvangers aangesloten zijn moet er nog 1 poort open zijn voor een eigen apparaat.

Bij de thomson kan alleen ethernet poort 3 gebruikt worden voor i-tv.Vandaar dat je een switch kreeg vanaf 2 ontvangers.

Ja euh... dat is onderhand al weer 15 jaar geleden. 

echt niet!vanaf ongeveer 2015 werd de thomson vervangen.Dus tot die tijd kon je bij het toevoegen van een extra tv ontvanger een switch krijgen.

Ok 👍


@Astege Ik kan je helaas geen nieuwe sturen.  Zoals ik al liet doorschemeren is het beleid daarop strenger geworden en kan ik ze niet meer gratis weggeven.  

Als je zelf eentje gaat kopen moet ‘ie wel IMGP snooping ondersteunen. Dat model in onze webshop doet dat sowieso maar wellicht is er ook nog wel iets voordeligers te vinden.


Bedankt voor alle antwoorden en duidelijkheid

ik za een nieuwe switch kopen