Skip to main content

Goedendag,

Het betreft geluidsoverlast van 24/7 draaiende motoren op het dak van uw pand aan de Mereveldlaan 8 te De Meern. Op dit dak staan 2/3 motoren dag en nacht te draaien. Kennelijk zijn er eerder klachten over geweest omdat er aan de kant van de Mereveldlaan schotten omheen zijn gezet.

Deze schotten staan in een U-vorm en werken aan de open kant (waar onze huizen staan) als een geluidsoverdrager. Meerdere bewoners aan de Kalverstraat in De Meern hebben er last van. 

Het probleem zou mogelijk simpel opgelost kunnen worden door geluidsabsorberende schotten rondom te plaatsen.

Ik hoor graag van u.

Mvg. Jurgen Mohr

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat wanneer die open kant richting uw woning staat dit geluidsoverlast oplevert.

Dat hangt er vanaf van welk materiaal die schotten zijn gemaakt en wat de hoek is, maar dat is verticaal zo te zien.
De afstand tot de huizen waar het nu om gaat is behoorlijk dus of die ventilator (oid) maakt echt veel laai (en)of die schottenconstructie werkt als een bundeling.

NB ik ken die omgeving (nog) vrij goed, op die begraafplaats kwam ik meermaals en ik had via deze centrale een ADSL en een ISDN lijn voor bijna 10 jaar.

Ik denk dat ik goed nieuws heb, gebouwbeheer is langs geweest en heeft geconstateerd dat er nieuwe ventilatoren moeten worden geplaatst. Deze zijn in bestelling en wanneer ze binnen komen gaan ze hier dus aan werken. Dit zou moeten helpen met het geluid. 

Voor nu laat ik het dus even hier bij, ik zal in me agenda zetten dat ik over twee weken even de status nakijk en eventueel opnieuw mail voor de verwachte leveringstermijn.

Hi, dat is idd goed nieuws. Heel benieuwd, wellicht kunnen ze ook meteen zo’n geluidswerend schot plaatsen. Dan zijn we meteen van alles af.

Ik zet ook een in mijn agenda, dan wachten we het even een paar weken af. Nogmaals dank en ik hoop dat dit de oplossing gaat worden.

Goede berichten, hopelijk is het dan met een paar weken eindelijk opgelost.

Hi, dat is idd goed nieuws. Heel benieuwd, wellicht kunnen ze ook meteen zo’n geluidswerend schot plaatsen. Dan zijn we meteen van alles af.

Ik zet ook een in mijn agenda, dan wachten we het even een paar weken af. Nogmaals dank en ik hoop dat dit de oplossing gaat worden.

Ikzelf hen (nog) geen update vanuit KPN gehad, maar vraag me af en toe wel af hoe het daar gaat. Weet jij of er al iets is gebeurd aan de ventilatoren?

Hi, Dank voor je bericht, nog niets gebeurd helaas. Het lijkt ook wel of het steeds erger wordt. Hoop echt dat het nu snel wordt geregeld! Zou jij nog eens kunnen checken intern?

Goedendag, er is nog steeds niet gebeurd. Ik hoor ook niets meer op dit forum ​@Ik_Combineer zou jij  aub nog een keer kunnen nagaan wat de status is? Meerdere mensen in de straat ervaren echt overlast. Alvast dank!

Ik heb afgelopen vrijdag nog een mail gestuurd met een navraag over wat de levertijd is en wat de verwachte data van installatie is. Deze wacht ik even af. Heb hier nog geen antwoord op.

Ahh okay, dank voor je snelle reactie. We wachten het weer even af.

@Ik_Combineer dat bericht bevat je eigen naam ? Vind je dat niet erg

Die gebruik ik wel vaker op dit forum hoor. Maar bedankt voor de zorgen 😅

Die gebruik ik wel vaker op dit forum hoor. Maar bedankt voor de zorgen 😅

Sorry automatisme

Goedemorgen, volgens mij is het probleem opgelost (of ze hebben de motoren uitgeschakeld) zou je dit wellicht kunnen bevestigen?

Alvast dank,

Geen idee, maar heb de vraag uit staan. Heb nog geen "case closed" mail ontvangen over deze melding maar het kan zijn dat dat nog even duurt. Hopelijk krijg ik ditmaal wel antwoord. In ieder geval super fijn dat het opgelost schijnt te zijn, heeft echt wel heel lang geduurd 

Goedemiddag, De ventilatoren zijn besteld maar nog niet geplaats ticket staat nog open voor vervolgactie.

Met vriendelijke groet

****** • Servicedesk

Mogelijk zijn de koelmotoren dan defect of iets dergelijks, maar laten we daar dan maar geen ticket van maken. 😅 Snap echt niet waarom het zo lang duurt. 😥

Dank , nee doe dat maar niet dan. Duurt idd megalang. Wellicht (tijdelijk) uitgeschakeld of defect idd. We wachten het nog maar af.

Reageer