Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb een woning gekocht waar ik binnenkort naar toe verhuis en waar ik een DSL-internetaansluiting voor nodig zal hebben. De vorige bewoner is zéér creatief met het ISRA-punt omgegaan zoals jullie zien. De blauwe kabel lijkt nog wel het doosje in te gaan, maar ook te vertakken in/voor het doosje. Het doosje ziet er sowieso niet echt een officieel ISRA-doosje uit toch? Ik neem aan dat ik dit het beste door KPN kan laten herstellen, om de boel weer netjes te krijgen en om het maximale uit mijn internetverbinding te kunnen halen?

Welk nummer van welke afdeling kan ik hiervoor het beste contacteren? De KPN-website is hier niet helemaal duidelijk over.

En met welke kosten moet ik dan rekening houden? Momenteel heb ik alleen een (zakelijk) mobiel abonnement bij KPN.

Hartelijke dank & groet!

 

 

0800 0402

 

Dit is een zooitje. Ligt half open, en aftakkingen zijn funest voor een stabiele verbinding. Hier moet een fatsoenlijk isra op geplaatst worden. 

Ik denk dat je moet aangeven dat je geen (fatsoenlijke) aansluiting in je nieuwe woning hebt, en daar dus een monteur voor nodig hebt.

Kan zijn dat KPN zegt, je kan het zelf aansluiten dus een installatiemonteur kost 75euro. Wellicht niet als je volhoud dat dat niet lukt.

Of je sluit het wel aan, als dat doosje werkt, en meld het daarna als storing. De storing ligt vervolgens in het KPN domein en is dan dus gratis.

Ik reken daar in ieder geval nooit iets voor. Isra moet gewoon goed zijn.


Hi @Phon, welkom hier. 

0800 0402

 

Dit is een zooitje. Ligt half open, en aftakkingen zijn funest voor een stabiele verbinding. Hier moet een fatsoenlijk isra op geplaatst worden. 

Ik denk dat je moet aangeven dat je geen (fatsoenlijke) aansluiting in je nieuwe woning hebt, en daar dus een monteur voor nodig hebt.

Kan zijn dat KPN zegt, je kan het zelf aansluiten dus een installatiemonteur kost 75euro. Wellicht niet als je volhoud dat dat niet lukt.

Of je sluit het wel aan, als dat doosje werkt, en meld het daarna als storing. De storing ligt vervolgens in het KPN domein en is dan dus gratis.

Ik reken daar in ieder geval nooit iets voor. Isra moet gewoon goed zijn.

Dit doen we inderdaad gratis. We willen namelijk dat de verbinding stabiel is. Bel met 0800 0402 maandag en geef aan dat je een installatiemonteur wilt hebben, dit hoort zonder extra kosten te gaan. 

Laat anders even hier weten als het niet lukt. 

 


Hartelijk dank voor de snelle en constructieve reactie, beiden!

Ik ga er mee aan de slag!


Beste KPN,

Ik woon sinds een paar dagen in een nieuw huis. Vorige eigenaren hadden internet van KPN. Eén keer hadden ze een probleem met het vinden van de juiste kabel en hebben de monteurs van KPN een nieuwe gemaakt en die komt uit de muur. Het probleem is dat hier de RJ45-stekker zit. Nu heb ik internet van een ander bedrijf, maar ik kan het niet verbinden met de modem. Als ik je de postcode en het huisnummer zou geven, kun je dan in je systeem kijken of er iets dergelijks is gebeurd en waarom is de rj45-stekker?

 

Mvg,

Bogumil


Is waarschijnlijk een Fritsbox geweest waar de dsl stekker een rj45 is.

Isra zit in de kelder of kruipluik oid? Verlengt met een utp kabel.

Je zit een andere provider. Als je hier zelf niks mee kan, kun je via je provider KPN in laten schakelen voor een herstel isra opdracht. Die monteur kan er dan of een rj11 stekkertje opzetten, of een dsl doosje. Of hij kijkt naar andere mogelijkheden.

 

Het zou (voor nood) waarschijnlijk ook werken als je hier een rj45 koppelbusje op zet, met daaruit een rj11 dsl kabel. Maar dat moet je maar net heben.


@DennisA78 

In de meterkast, kruipluik zit niets. Deze kabel komt gewoon uit de muur.

Ik heb zoiets gedaan en het werkt (er is een signaal).

Ik vraag me alleen af ​​dat als ik verbinding maak met twee oranje kabels, het ook een signaal is. 

Maakt het uit op welk paar kabels is aangesloten?

Oh toch zelf al gedaan :smiley::thumbsup_tone2:

Dsl signaal gaat over 2 draadjes, behalve als je een dubbele (pairbonding) lijn hebt. In dat geval doe je de oranje in de buitenste, zoals het in de rj45 zat.

Altijd 2 van dezelfde kleur,omdat die om elkaar heen getwist zitten,

In de rj45 stekker zaten de blauwe ook in het midden, dus dat zijn de 2 waar signaal op staat. (Mits ze aan de andere kant ook zo zitten)