Skip to main content

Vandaag kwam ik er achter dat de UTP poort in de Genexis niet meer helemaal jofel is. De UTP stekker zit er erg los in en raakt makkelijk los. Ik weet het, je zit er niet steeds aan, maar ik ontdekte het bij het herinrichten van de meterkast.

Ik kan nergens vinden of de Genexis te vervangen is door een ander exemplaar en of dat dan via KPN loopt?

Is het echt de UTP poort of zou het ook het lipje van de netwerkkabel kunnen zijn?

De NTU zal door KPN vervangen moeten worden als het probleem werkelijk in dat apparaat zit.


Het zit ‘m echt in de poort, met het stekkertje is niets mis


Dan hoop ik dat er een moderator zal reageren om jou te ondersteunen.


Vandaag kwam ik er achter dat de UTP poort in de Genexis niet meer helemaal jofel is. De UTP stekker zit er erg los in en raakt makkelijk los. Ik weet het, je zit er niet steeds aan, maar ik ontdekte het bij het herinrichten van de meterkast.

Ik kan nergens vinden of de Genexis te vervangen is door een ander exemplaar en of dat dan via KPN loopt?


Wellicht helpt het volgende aangezien ik ook wat soortgelijke problemen had. Zonder zelfs soms maar de UTP aan te raken viel de link weg.
Die aansluiting aan de zijkant van de Genesis is nogal onhandig zeker gezien het feit dat die (in ieder geval bij mij) bovenin de meterkast hangt met als resultaat dat de UTP kabel er echt aanhangt.

Met twee tie wraps even de zaak wat ondersteund en probleem was weg:

 

 


Ah ja, dat is nog wel een idee inderdaad, goede suggestie!


Hoi @Stitch15 . Heb je de boel stabiel kunnen krijgen?


Hoi @Stitch15 . Heb je de boel stabiel kunnen krijgen?

Ja voorlopig werkt het nog prima