Skip to main content

Vandaag hebben we de meterkast vervangen. Hierveer werkte alles prima. Na de vervanging geen internet verbinding meer.

 

Uiteraard alle resets, meer dan 10 min spanningsloos, etc, allemaal gedaan maar helaas, geen internet verbinding. Het probleem lijkt te liggen aan de kant van de glasconverter: daar lichten de ethernet ledjes niet op, maar de power en connection wel groen. Uiteraard heb ik de kabel vervangen, switch ipv Experiabox, etc geprobeerd.

 

Hiernaa gebeld met 0800-0402, maar die geven aan dat ik konnetwerk moet hebben en dat zij niets voor me kunnen betekenen.

 

Het is zaterdag, an die konnetwerk afdeling is alleen tijdens kantooruren geopend. Ik vind het vreemd dat de reguliere helpdesk mij niet verder kan helpen, of iig een monteur in kan plannen. Nu moet ik wachten tot maandag om een afspraak te maken, die dus waarschijnlijk op zn vroegst pas woensdag plaatsvindt. Dat betekent 5 dagen zonder internet en tv!!!

 

Dit moet toch anders kunnen?

Hoe oud is die Genexis NT? 

Bij mijn moeder deed ie het na 9½ jaar ineens niet meer. Als de stroom eraf is geweest en hij is ook zo oud en komt er weer op kan dat ook ineens te veel zijn voor adapters. 

De NT zal vervangen moeten worden door een monteur. Wel gek die reactie van de helpdesk. Dit moeten ze gewoon kunnen inplannen voor maandag of dinsdag! Voor particulieren komen er in het weekend geen monteurs. 

Bel nog eens. 0800-0402 is voor storing 24/7 beschikbaar. Als je een mobiel abonnement bij kpn hebt zouden ze ook gelijk de noodbundel van 100 GB ( geldig 7 dagen) moeten kunnen verzorgen. 

Via de Hotspot van je telefoon heb je dan wifi voor diverse apparaten. 

Tv kan ( dan) via laptop met http://tv.kpn.com . Een laptop is met hdmi op een tv aan te sluiten. 

En de kpn itv app in telefoon en tablet. 


U heeft de meterkast vervangen? En met ergernet bedoelt u ethernet?

 


Hallo @TheMrH kun je eens een foto plaatsen van de glasvezelkast?

 

 


Die woord correctie op mobiel en tablet maakt er best vaak na typen een ander woord van dan je net getypt hebt @HansaanZet .

Ik moet vaak de correctie corrigeren 😉 😖.


Ethernet is inderdaad ethernet; op de mobiel minder handig typen, en ik kan de body van de post wel wijzigen, maar het onderwerp niet.

Sinds begin dit jaar overgestapt van Ziggo naar Kpn glas: voor een paar euro minder 1gb up en down, als het werkt ten minste :-)

 

Geen kpn mobiel helaas.

 

Inderdaad de meterkast (laten) vervangen, de stoppenkast zeg maar; van 1 naar 3-fasen om voorbereid te zijn op de toekomstige electrische auto, zonnepanelen, etc.


Foto verkleind 


He lijkt erop alsof de gele netwerkkabel niet goed zit. Controleer alle aansluitingen eens goed


Dat zit hij helaas wel, hij klikt er echt in. Ook heb ik al een andere kabel geprobeerd, de conctjes nagekeken, het Genesis ding van het witte glas kastje afgeschoven en bekeken, tikken erop, etc.


He lijkt erop alsof de gele netwerkkabel niet goed zit. Controleer alle aansluitingen eens goed

Inderdaad, haal die kabel met die gele stekker eens los en duw hem op de goede manier terug totdat deze klik zegt.

Het in te drukken lipje van de stekker moet naar de muur gericht zijn, m.a.w. de stekker past er maar op 1 manier in @TheMrH 


Btw, ik ben icter met netwerk achtergrond. Die basics zijn voor mekaar :-)


Btw, ik ben icter met netwerk achtergrond. Die basics zijn voor mekaar :-)

Dan kun jij ons dus beter vertellen het het moet i.p.v. andersom😅

 


Hallo @TheMrH 

KPN ziet inderdaad dat in incidentele gevallen de ethernetpoort van de Genexis XGS-PON ONT defect kan raken na stroomloos maken van de ONT. Het probleem is in onderzoek en er wordt gewerkt aan een update, die later komt.

Bel daarvoor nogmaals met 0800-0402. De KPN monteur zal dit ‘glaskastje’ moeten vervangen.

 


Tot de kastjes zelf misschien wel ja, maar daar zit hem nou juist het probleem:-)


Hallo @TheMrH 

KPN ziet inderdaad dat in incidentele gevallen de ethernetpoort van de Genexis XGS-PON ONT defect kan raken na stroomloos maken van de ONT. Het probleem is in onderzoek en er wordt gewerkt aan een update, die later komt.

Bel daarvoor nogmaals met 0800-0402. De KPN monteur zal dit ‘glaskastje’ moeten vervangen.

 

Ik ga ze nogmaals bellen met deze extra info in mn achterzak, dank voor al jullie goede en snelle hulp, super!!


Plop. @RBxx is me net voor. 

Helaas is dit een exemplaar met een onlangs bij kpn ontdekte productiefout. Na een stroom onderbreking werkt daarbij de utp poort dan niet meer. Kastje zal vervangen moeten worden. 

Vul je forum profiel in! Ik geef het kpn forum team even een headsup. Via de telefonische ingang loopt dit duidelijk nog niet soepel. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

 


Nogmaals contact gehad met de 0800-0402. Zij zijn verantwoordelijk voor de dienst, niet het netwerk (in dit geval glasvezel). Hij heeft wel iets ingeschoten wat er als het goed is voor zorgt dat er als het probleem over 2 uur nog niet opgelost is ik dan een sms krijg met een mogelijkheid tot inplannen. Ik kreeg al een sms terwijl ik met hem aan de lijn was, dus hij heeft zijn best gedaan zo lijkt het.

 

Ik heb mijn profiel volgens mij helemaal ingevuld al, meteen al bij het aanmelden nadat ik bij andere posts zag dat dit nuttig zou zijn.


De 1e sms is het bij gebleven. Daar staat een link in naar de servicetool geen interner. Deze heb ik ondertussen al 5x gedaan, iedere keer kom ik op een pagina waar ik een afspraak zou moeten maken, maar ook de melding dat dat niet kan. Dan bel ik weer en krijg ik na een hele lange wachtrij een ongeïnspireerd meisje aan de lijn die me simpelweg meldt dat er een ticket is gemaakt en ze niets kan doen.

 

Terwijl ik dit aan het typen ben krijg ik een telefoontje van kpn netwerk, een 2e lijns erg vriendelijk en behulpzaam persoon. Morgen komt er een monteur het kastje vervangen dus ik ga er vanuit dat het dan opgelost is!

 

Ik meld me met het resultaat

 


@TheMrH Hoe is dit afgelopen?


De monteur is geweest, maar……

Toen hij er was was er spontaan wel licht op de ethernet poortjes! Hij heeft de boel doorgemeten en volgens hem lag het aan ‘onze’ kant. Hij heeft ook nog de Experiabox nagekeken en (gelukkig) geconstateerd dat deze defect was. Hij heeft uiteindelijk beide kastjes, de genexis glas naar koper converter en de Experiabox 12, vervangen en de boel werkt weer helemaal zoals het hoort!

 

Wel erg frustrerend om zo een paar dagen offline te zijn en zelfs geen TV of radio toegang te hebben. Zo zie je maar weer, je weet pas wat je hebt wanneer je het mist :-)

 

Dank voor alle hulp vanuit deze community!


Gelukkig is het opgelost! Dank voor de update!


Om dit verhaal nog even af te sluiten. Zojuist het volgende bericht gekregen van de moderators:

Afgelopen week is er een update voor de NT's uitgerold, daarmee is dit issue getackeld