Skip to main content

Ik had een Experiabox 11. Hier geen problemen mee gehad, tot dat deze een tijdje geleden overleden is. Deze is vervangen door een opgepoetste Experiabox 10. Echter is het wifi signaal onstabiel op alle laptops. Het varieert van volledig bereik tot "kan netwerk niet vinden", diverse keren per dag. Teams meetings haperen daardoor. De connectie met Citrix valt telkens weg. En nog meer frustraties.
2.4 GHz zit op kanaal 13. Daar ben ik de enige. De Wifi Analyzer app geeft aan dat ik een lagere signaalsterkte dan onze buren. Terwijl die verder weg is.

Hoe kan ik het wifi signaal verbeteren?


Admin: topic naar juiste board verplaatst

Hallo @MauriceO ,

De experia box v11 bestaat niet u zal de v10a bedoelen neem ik aan. Maar goed U kan de KPN wifi manager gebruiken. 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm 

Edit :er bestaat wel een v11 maar dat is een fictieve van @wjb :wink:


Ik heb de wifi manager al diverse keren gebruikt. Heeft het telkens over snelheid. Het enige dat ie doet is het kanaal terugzetten naar automatisch.


De v10 is een goed modem maar qua wifi merk ik dat de v10a toch echt wel beter is,maar in uw geval gaat KPN die niet leveren.Bel Anders 0800-0402, misschien dat zei u super wifi,s kunnen leveren of experia wifi,s


Beste @MauriceO, welkom! Jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! De V10 moet inderdaad prima werken. Je geeft aan dat je 'm op kanaal 13 vastzet. Daar werken niet alle apparaten even goed op. Het kanaal op automatisch zetten is wat dat aangaat geen verkeerde zet. 

 

Merk je ook problemen als je je laptop bekabeld aansluit? Of gaat het echt alleen om de wifi? Ik zie dat je met jouw huidige abonnement maximaal 50 Mbit/s kunt halen. Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat je met meerdere personen gebruik maakt van je internet op zo'n moment? Dat zou ook een reden kunnen zijn dat je hinder ondervindt. Ik zie dat je de Wifi Manager hebt doorlopen. Daar heb je een SuperWifi punten advies gekregen. Heb je deze besteld? Volgens mij een ideale toevoeging om je internet door het hele huis goed te krijgen. 

 

Mocht je ook bekabeld tegen problemen aanlopen, laat het gerust weten. Dan moeten we een ander pad bewandelen. 


Afgelopen week ik een update van T01.9 naar T03.8v4 gekregen van de Experia Box. Deze is van 2020 en het is toch al weer een tijdje 2021.

De problemen met het wifi signaal zijn er nog steeds. Bekabeld duurt het meestal een aantal uren voordat de laptop daar signaal op heeft.


Ik zie dat je dit ook intern gemeld hebt, @MauriceO. Dit is ook de versie die ik er op heb staan, trouwens. Wil je even afwachten of je reactie van de collega's krijgt? Gebruik je inmiddels Super Wifi punten?


Ik maak geen gebruik van Super Wifi punten.

Voorheen met de 10a geen problemen met wifi en kabel gehad. Deze 10a is vervangen omdat uitgaand telefonie niet meer mogelijk was. TV, Internet en inkomend telefonie werkt wel nog.

De 10 die ik nu als vervanging gekregen heb is eentje die opgepoetst is, begonnen aan een nieuw leven.


Maar die doet het wel goed? Alle apparatuur die we terugkrijgen, controleren we en gaat weer opnieuw uitgeleverd worden. Dus het kan zeker zo zijn dat je een gerefurbished V10 krijgt: als ‘ie z'n werk maar goed doet!


Als ik kijk naar de problemen die ik momenteel heb weet ik niet of deze het goed doet.


Als je het idee hebt dat het bekabeld ook niet in orde is, dan kan je het beste even bellen via 0800-0402. De collega's kunnen dan, indien nodig, een monteur inplannen. Daarvoor moet het modem eenmalig gereset worden en het is niet heel handig om dat zo via het forum te doen. Als het echt alleen om de wifi gaat, dan adviseer ik toch om de Super Wifi punten aan te schaffen.Â